super product voor lak!!

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

super product voor lak!!

Bericht door coolpappa04 »

hallo vrienden,
zoals velen onder jullie heb ik ook last van stof op mijn modellen,en er zijn al vele manieren ter sprake gekomen over hoe het model te kuisen,wel daar een echte kuisfreak ben voor mijn wagen in 1:1 gebruik ik ook alleen topproducten nl van meguiars,sommige onder jullie zullen dit wel kennen en weten hoe goed dit is,wel toevallig heb ik een tijdje geleden iets nieuw geprobeerd met een waanzinnig resultaat en totaal onschadelijk voor de lak,dus dacht ik waarom niet proberen op mijn modellen..het resultaat is gewoon ongelofelijk :dance: :dance:
het is zo simpel in gebruik,laat geen witte soren na en vooral,na één week is er nog geen spoor van stof te bekennen op de auto's,en glanzen,man echt niet te doen :thump_up: :thump_up:wat is het wel
de ultimate quik detailer op basis van polymeren technology..
op een halve minuut kan je een auto behandelen lak,ramen,velgen...,op volgende foto's laat ik zien hoe ik het doe
benodigtheden
het product,en een microvezeldoek,héél belangrijk om geen krassen te maken!!!
jullie hoeven me niet te geloven maar eens je het geprobeert heb wil je niets anders meer.
IK HEB GEEN ENKELE BINDING MET DE VERDELER!! dit is enkel om jullie een tip te geven.
p.s:op de laatste foto zie je de glansweerspiegeling van mijn vinger in de lak,ook al is de foto niet 100 pr duidelijk
groetjes peter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: super product voor lak!!

Bericht door rudie20vt »

klopt en ik gebruik dat ook voor me 1:1 leon.
en is geweldig spul.zal het eens probeeren op de modellen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: super product voor lak!!

Bericht door coolpappa04 »

rudie20vt schreef:klopt en ik gebruik dat ook voor me 1:1 leon.
en is geweldig spul.zal het eens probeeren op de modellen.
hey super,hou ons op de hoogte hé ,wel héél zachtjes wrijven voor de antenne's! :wink:
Afbeelding
Ben

Re: super product voor lak!!

Bericht door Ben »

Ja , beter koop je zo'n hele set. Doe ik ook wellis auto's mee. Verschillende lagen ed. Super duur maar ook super waar voor je geld.

Oh , en NOOIT rondjes draaien met poetsen , op echt auto's niet , schaalmodellen niet , motoren niet , gewoon NIET. Veel mensen zeggen van wel , maar NIET doen. Zeker niet op oldtimers ed. Die moeten mooi blijven.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: super product voor lak!!

Bericht door andre »

Ben schreef:Ja , beter koop je zo'n hele set. Doe ik ook wellis auto's mee. Verschillende lagen ed. Super duur maar ook super waar voor je geld.

Oh , en NOOIT rondjes draaien met poetsen , op echt auto's niet , schaalmodellen niet , motoren niet , gewoon NIET. Veel mensen zeggen van wel , maar NIET doen. Zeker niet op oldtimers ed. Die moeten mooi blijven.
Als je over de goede poetsmiddelen beschikt is dit pure onzin.
Want waarom draait een goede polijstmachine dan rondjes ?
Je moet je auto zeker niet poetsen met middeltjes zoals " turtle-wax" en
"commandant" en andere praxis poetsmiddeltjes want dat is wel slecht voor de lak.

Ik poets mijn modellen met spuitwas van carteck en dat gaat beter
als die amerikaanse toei van meguiars.
Met de poets die ik gebruik is een model na een jaar nog steeds glad
en dat kan ik van het bovengenoemde merk niet zeggen
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: super product voor lak!!

Bericht door volvofiel »

Ik ben niet zo'n poetsfreak maar ik geef André wel gelijk wat betreft rondjes draaien. Als de lak al schoon is (ontdaan van zand en andere schuurmiddelen etc.) kun je gewoon rondjes poetsen, daar wordt het in sommige gevallen nog mooier van.
Als er nog wél zand op zit zou ik het niet doen.

Qua modelauto's: ik heb ze al heel lang niet meer schoongemaakt. Maar eens in het jaar maak ik ze allemaal grondig schoon met een poetsdoek (vezeldoek, of hoe heet dat) en een mini-plumeau.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: super product voor lak!!

Bericht door coolpappa04 »

volvofiel schreef:Ik ben niet zo'n poetsfreak maar ik geef André wel gelijk wat betreft rondjes draaien. Als de lak al schoon is (ontdaan van zand en andere schuurmiddelen etc.) kun je gewoon rondjes poetsen, daar wordt het in sommige gevallen nog mooier van.
Als er nog wél zand op zit zou ik het niet doen.

Qua modelauto's: ik heb ze al heel lang niet meer schoongemaakt. Maar eens in het jaar maak ik ze allemaal grondig schoon met een poetsdoek (vezeldoek, of hoe heet dat) en een mini-plumeau.
microvezeldoek :wink:
ene als je de auto is de wax zet MOET de lak wel proper zijn dit is een eerste vereiste,maar veel producten zijn te agressief omdat er een soort van lichte compound in zit die een super klein laagje van de vernislak wegneemt zodat het lijkt dat de krasjes verminderd zijn.
ik heb al 10 tallen producten gebruikt en moet zeggen dat de producten van meguiars ook effectief hun geld waard zijn :worshippy:
maar zoals ik al eerder zei,zien is geloven :roll: :idea:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: super product voor lak!!

Bericht door ViperArry »

Coolpappa,

Heb het gebruikt en helaas niet meer de tijd ervoor genomen om weer ermee aan de slag te gaan. De resultaten waren echt super.
In de tijd dat ik ook op dat forum een flinke bijdrage leverde las ik wel dat in Amerika Meguiars zeker niet het enige goede merk was, en dat er zeker wel betere waren....
Alleen lastig of niet te verkrijgen in Nederland.

Ik deel ook Andre´s ervaring, na het poetsen met Meguiars zijn mijn modellen na een jaar niet meer zo glad als na het poetsen.
Hoe het komt, geen idee.... maar ik heb het idee dat het een lakkwestie is.
Modelautolak en autolak zijn absoluut NIET hetzelfde.

Modelautolak is veel dunner dan autolak en vaak maar 1 laag.

Wees dus erg voorzichtig als je je modellen wilt poetsen.

Er is een speciaal modelautopoetssetje van Meguiars te koop :dance: Ik denk dat daar genoeg over na moet zijn gedacht dat dat iig veilig is!




Dan nog even over t echte poetsen.... (1:1 bedoel ik dan)
Rondjes draaien zal er inderdaad niets toe doen, alle machines zijn hierop gebaseerd.
Ben

Re: super product voor lak!!

Bericht door Ben »

andre schreef:
Ben schreef:Ja , beter koop je zo'n hele set. Doe ik ook wellis auto's mee. Verschillende lagen ed. Super duur maar ook super waar voor je geld.

Oh , en NOOIT rondjes draaien met poetsen , op echt auto's niet , schaalmodellen niet , motoren niet , gewoon NIET. Veel mensen zeggen van wel , maar NIET doen. Zeker niet op oldtimers ed. Die moeten mooi blijven.
Als je over de goede poetsmiddelen beschikt is dit pure onzin.
Want waarom draait een goede polijstmachine dan rondjes ?
Je moet je auto zeker niet poetsen met middeltjes zoals " turtle-wax" en
"commandant" en andere praxis poetsmiddeltjes want dat is wel slecht voor de lak.

Ik poets mijn modellen met spuitwas van carteck en dat gaat beter
als die amerikaanse toei van meguiars.
Met de poets die ik gebruik is een model na een jaar nog steeds glad
en dat kan ik van het bovengenoemde merk niet zeggen
Het is zo. Heb in de autoschaderij gewerkt , kreeg op me donder toen ik een auto poetste in rondjes. Ze hebben daar niet een een tol. En tol is puur bedoeld voor de snelheid. Niet voor de netheid. Hij vertelde me dat als de krasjes ( die je niet voorkomt als je poetst met wat voor doek dan ook ) , dat de zon zich daar overal op kan weerkaatsen. Boven , beneden , boven , voor , achter , overal. Als je poetst in de langs riching van de auto , niet. Dan alleen van boven en van de zijkant. Dus , als je in rondjes poetst , en de zon schijnt , ben je de Censuur. Zelf zie je t niet. Omdat je auto dan niet rijdt als je 'm bekijkt na t poetsen. Maar bekijk m maar eens als iemand anders er in rijdt , in de volle zon. Dan ga je ze pas zien.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: super product voor lak!!

Bericht door andre »

Nee , een pas gespoten wagen mag je überhaupt niet poetsen
ivm de zachtheid van de lak, dat klopt.
( daar hoef je niet voor in die wereld gewerkt te hebben )

Door in de lengterichting te gaan poetsen zul je nooit het gewenste resultaat krijgen
om krasjes in de lak weg te krijgen " deze krasjes noemen we spinnenrag" .
Als je de wagen in de zon rijdt en je ziet poetsvlekken dan heb je teveel produkt gebruikt
en is de wagen niet goed uitgepoetst , hier krijg je dan een waas over de lak.
Met een vezeldoek minimaliseer je krassen in de lak ook dat is zeker waar .
Ook ik ben nog steeds werkzaam in de autobranche (al 16jr) en poets nog regelmatig
een wagen en heb nog nooit de krassen erger gemaakt door deze manier van poetsen.
Zelfs niet een van m'n eigen wagens :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: super product voor lak!!

Bericht door ViperArry »

Jongens.....

Dit is de reden waarom ik weg ben gegaan op het Meguiars forum. Dr waren een aantal mensen die meenden dat ze het altijd beter wisten dan een ander.
Je krijgt dan een onaangename sfeer en niet meer de gezelligheid die een forum moet bieden.

Ik vond en vind de producten van Meguiars hardstikke goed omdat ze gewoon een verbluffend resultaat hebben.

Hoe je een superresultaat kan behalen zie http://www.meguiars.nl/forum.
Er zijn genoeg trucs om swirls (spinnerag) te voorkomen. :thump_up:
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: super product voor lak!!

Bericht door Silverarrow »

Ik gebruik zelf de cleaner wax van meguiars voor mijn modellen (gebruik ook 't hele programma voor 1:1) en dat werkt perfect. Heb vandaag nog m'n CL500 van AUTOart gepoetst en de lak is nu spiegelglad :dance: :thump_up: !
Afbeelding
Plaats reactie