3 inch in 2008

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

3 inch in 2008

Bericht door buttonfreak »

Laat ik dan een algemeen topic openen voor alles 3 inch (zeg 1:64) voor 2008. Ik ken er een paar die het hier verzamelen ;-)
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Dinky_Boy »

Op de drempel van 2008 dan... :wink:

Een week geleden kwam er in Japan een nieuw serietje uit, gerelateerd aan de Japanse variant van 'onze' (nou ja..) historische Mille Miglia, de Festa Mille Miglia.

De modelletjes zijn ontwikkeld onder supervisie van de Japanner die op het gebied van miniaturen toch zeker de zwarte band heeft verdiend: Yow Itoh.

De serie omvat:

Alfa Romeo Disco Volante Coupe
OSCA Berlinetta Vignale
Lotus Eleven Club
Bentley 6.5 litre
AC ACE Bristol

Afbeelding

Ik was 'uiteraard' alleen in het vliegende schoteltje van Alfa geïnteresseerd en heb inmiddels via eBay een exemplaar weten te bemachtigen.

Meer info hier.
Laatst gewijzigd door Dinky_Boy op di 18 dec 2007 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

setje die ik wel zou willen hebben...
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: 3 inch in 2008

Bericht door buttonfreak »

Ondertussen alweer veel nieuws bekend.

Op de Matchbox site kun je lezen welke modellen nieuw zijn voor 2008, op een site voor Hot Wheels verzamelaars (letterlijk vertalen + .com) staat ook al het nieuws voor dat merk voor 2008. Ook SIKU heeft zijn nieuws al bekend. Majorette is in moeilijkheden geraakt en komt wellicht het jaar niet door. Edocar ging vorig jaar failliet. Norev heeft enkele nieuwtjes, waaronder de Opel Corsa in drie verschillende uitvoeringen, de Opel Antara, de Volkswagen Concept A, ecoRacer, concept Tiguan, Tiguan, om enkele te noemen.
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 3 inch in 2008

Bericht door Dinky_Boy »

Afbeelding

In Japan komt er weer een 1:64 Alfa Romeo collectie uit, net als in Januari 2006.

Meer info in mijn Alfaclub modellentopic.
Afbeelding
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: 3 inch in 2008

Bericht door buttonfreak »

Nu aan het einde van 2008 kan ik wel een blans opmaken.

- Kyosho heeft een mooie maserati, Porsche en Alfa Romeo set uitgebracht. Ik heb hem nog niet gezien, maar ook een serie American Muscle zou nog uitkomen voor het einde van het jaar.
- Norev heeft weer een paar prachtige Renaults gemaakt en er komt een serie klassieke Citroens en Peugeots aan.
- Matchbox heeft een aantal klassieke en moderne auto's gemaakt, waaronder een VW 181 en bijvoorbeeld de nieuwe Volvo C30, VW Caddy en Honda Civic.
- Majorette heb ik weinig van gehoord dit jaar, maar na een moeilijk jaar probeert men 2009 er bovenop te komen met een betere distributie en veel nieuwe modellen. Ik kan niet wachten.
- SIKU bracht ook een aantal nieuwe modellen uit, maar ben een beetje teleurgesteld. De RAV4 had een meegegoten achteruit, waardoor die verdween en de wieldoppen zijn massief plastic, wat geen gezicht is.
- Guisval bracht dit jaar een nieuw model uit, helaas is dit eigenlijk niet zo nieuw als ik had gehoopt; het is een Peugeot 307 CC WRC. Ik heb hem nog niet in de collectie, noch dat ik hem gezien heb.
- Maisto zou een aantal nieuwe auto's hebben uitgebracht, waaronder een Skoda Octavia(?).
- Welly maakte ook een aantal nieuwe modellen en heeft zijn Rusland-only serie ook verder vergroot.
- Grell heeft weer een aantal Oostblokauto's erbij.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: 3 inch in 2008

Bericht door coolpappa04 »

buttonfreak schreef:Nu aan het einde van 2008 kan ik wel een blans opmaken.

- Kyosho heeft een mooie maserati, Porsche en Alfa Romeo set uitgebracht. Ik heb hem nog niet gezien, maar ook een serie American Muscle zou nog uitkomen voor het einde van het jaar.
- Norev heeft weer een paar prachtige Renaults gemaakt en er komt een serie klassieke Citroens en Peugeots aan.
- Matchbox heeft een aantal klassieke en moderne auto's gemaakt, waaronder een VW 181 en bijvoorbeeld de nieuwe Volvo C30, VW Caddy en Honda Civic.
- Majorette heb ik weinig van gehoord dit jaar, maar na een moeilijk jaar probeert men 2009 er bovenop te komen met een betere distributie en veel nieuwe modellen. Ik kan niet wachten.
- SIKU bracht ook een aantal nieuwe modellen uit, maar ben een beetje teleurgesteld. De RAV4 had een meegegoten achteruit, waardoor die verdween en de wieldoppen zijn massief plastic, wat geen gezicht is.
- Guisval bracht dit jaar een nieuw model uit, helaas is dit eigenlijk niet zo nieuw als ik had gehoopt; het is een Peugeot 307 CC WRC. Ik heb hem nog niet in de collectie, noch dat ik hem gezien heb.
- Maisto zou een aantal nieuwe auto's hebben uitgebracht, waaronder een Skoda Octavia(?).
- Welly maakte ook een aantal nieuwe modellen en heeft zijn Rusland-only serie ook verder vergroot.
- Grell heeft weer een aantal Oostblokauto's erbij.
leuk verslag hoor :thump_up: :thump_up:
weet je toevallig ook iets over de ontwikkelingen bij autoart of cm??
gr peter
Afbeelding
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: 3 inch in 2008

Bericht door buttonfreak »

Autoart heeft meen ik o.a. de Ford GT en Porsche GT2. CM's onder andere een prachtige serie Mitsubishi
Plaats reactie