WRC 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Re: WRC 2008

Bericht door rsh_scuderia »

Waarom niet gewoon dingen vrij geven, deurren van papier, 2-liter trubo motoren, vierkante vormen en 500 pk afspreken?
Noemen we het groep-B is iedereen ook weer blij en tevreden.... :angel:

Het downsizen heeft volgens mij nooit echt geholpen, draait WRC niet om brute acties zoals mcrae dat met een 4wd drift deed tijdens de rally van monte Carlo? okay, het is geen snellere rijstijl, loeb ging daar erg clean doorgeen, maar dat is wel wat ik wil zien bij WRC.
edwinimpreza

Bericht door edwinimpreza »

Heel erg jammer om dit te moeten horen. Niet alleen omdat Subaru er mee stopt, maar ook voor de toekomst. Waarschijnlijk zijn er in 2009 nog maar 2 fabrieksteams over. Wie weet wat er met die 2 merken nog zal/gaat gebeuren.

Wat houd het in voor onze wrc modellen van Subaru? Worden ze waardevoller? ja toch....

mijn engels is op dit moment niet echt goed maar zie ik in de deze zin staan dat ze in 2010 weer een nieuw team gaan of zullen opbouwen en verder gaan met de 24 jaar ervaring die ze hebben??

which provide Prodrive with an opportunity to prepare for re-entering the championship with a new team and build on its 24 years of World Rally Championship experience and success.

grt edwin :cool:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

misschien. het is niet zeker.
Smokey

Bericht door Smokey »

Wat betreft de terugkeer van prodrive waar edwinimpreza het over heeft :
Het gaat hier naar mijn idee niet over een gegarandeerde terugkeer maar de kans voor prodrive om zich het komende jaar volledig te kunnen richten op de lijnen dieuitgestippeld zijn voor de toekomstige nieuwe aanpak. Dit is dan ook het verhaal waar die 24 jaar ervaring erg handig voor is. Het komende jaar kan prodrive volledig gebruiken voor het doorontwikkelen van een nieuw racemonster.
Feit blijft dat het ontzettend zuur is dat we in een hele korte tijd 2 fabrieksteams kwijt raken.
Ik denk dan op mijn beurt dat we toch ook voor dit soort sporten/teams een sjeik moeten kunnen vinden. Een manchester city of andere voetbalclub wordt gekocht voor een beestachtig bedrag. Ik kan me vergissen maar een rallyteam is naar mijn mening iets goedkoper in onderhoud. bijkomend voordeel is dat je dan ook nog eens zeker weet dat je kerels met ballen in je team hebt :wink: Dus miljonairs der wereld :idea:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Wat houd het in voor onze wrc modellen van Subaru? Worden ze waardevoller? ja toch....
Zouden er veel Subaru-WRC-supporters over blijven als er niks meer te supporteren is :?: :cool:

Ik heb een meer dan cynisch wereldbeeld, en vertik het dan ook hardgrondig te geloven dat deze move alleen maar om de nu al legendarische kredietcrisis te doen is.

Het is natuurlijk dikke sjit voor WRC op moment, maar net als met Honda in de F1 is dit voor Subaru een prachtige kapstok om in één klap met opgeheven hoofd de hele handel de nek om te draaien. Presteren doen ze al jaaaaren niet meer, en het wachten was op dreigementen van de directie aan het adres van Prodrive om de stekker eruit te gooien. Bij deze dus... met opgeheven hoofd vertrekken en de wereld doen geloven dat het alleen is omdat het geld op is. Natuurlijk spelen ook de resultaten van de laatste jaren mee, en daarmee het volledige gebrek aan positieve publiciteit voor het ooit zo legendarische merk. Geloof me, als de nieuwe Impretzaa dit jaar vice-kampioenschapsmateriaal was gebleken, hadden ze het bij Subaru echt nog wel een jaartje aan gezien hoor! :ja:

Zuur voor Solberg die zich door de laatste jaren van zijn carriere heeft gesleept zonder daar ooit succes voor terug te zien, en nog jammerder voor Atkinson die op de goede weg was. Al kan 'ie natuurlijk niet tippen aan LAT-VA-LAAAAA.... en Duval :wink: Misschien zien we de heren nog eens terug in een van M-Sport gehuurde dikke Focus :D

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

idd jammer en ik heb hetzelfde idee van "kapstok".
rudie20vt
Schaal: 1:43

Bericht door rudie20vt »

buttonfreak schreef:idd jammer en ik heb hetzelfde idee van "kapstok".
ja ben ik het ook mee eens.
Afbeelding
Rule

Bericht door Rule »

Na het verdwijnen van de Groep B is het met de rallysport uiteindelijk toch allemaal goed gekomen.
Daar heb ik nu al een paar keer hoopvol aan gedacht.
Maar ik betwijfel ten zeerste of het nu met het WRC ook weer goed komt.
Toch zeker niet op korte termijn.
Want de W van WRC staat dan alleen nog voor de World waar men met een minimaal aantal fabriekswagens en fabriekscoureurs een wedstrijd afwerkt.
Er wordt soms wat minzaam gedaan over de S2000, en die zijn inderdaad ook niet met een WRC te vergelijken.
Maar als je moet kiezen uit een flets WRC en een goed gevuld startveld S2000 zie ik liever het laatste.
Want ik ben wel een rally liefhebber.
Nog liever zou ik de S2000+ zien.
Met een S2000+ kom je weer iets in de buurt van een WRC.
En zo kwam het allemaal toch weer goed.....
Of ze het nu WRC noemen of IRC of voor mijn part SRC maakt me dan niks uit.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Rossy

Bericht door Rossy »

Rule schreef:SRC
Jah, Super Rally Championship, een apart kampioenschap voor uitvallers :mrgreen:
Krijg je alleen punten als je de eerste dag uitvalt en de tweede dag weer kan starten :mrgreen:
Wie dan het hoogste eindigt krijgt de meeste punten.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

@rule ik ben het met je eens, en als het zo doorgaat is het irc mooier om na te kijken dan de wrc.
in monaco snappen ze het al en ontvangen ze de irc al met open armen.
ik als 1:43 rallyverzamelaar heb al en plakje met s1600 en S2000 auto's, de meeste zijn bij mij wrc modellen maar dat gaat zo te horen snel veranderen.
Afbeelding
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

:lol: :lol:
Dat filmpje heb ik al op een ander forum gezien.
Eigenlijk wel een beetje stom van Solberg, maar wel goed voor de show. :thump_up:
Afbeelding
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Subaru is gestopt met rally-racen :| :shock:
Afbeelding
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

Tom_Aston-Martin schreef:Subaru is gestopt met rally-racen :| :shock:
klopt en suzuki ook, maar prodrive komt wel terug met de impreza wrc als prive team.
Afbeelding
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ah gelukkig, want WRC zonder subaru is niks :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie