Formule 1 2009
Re: Formule 1 2009
Ik vind die Honda er wel erg mooi uitzien eigenlijk, iemand nog meer foto's ervan?
- Schumi28
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Dat is geen 2009 Honda, maar een van een ouder jaar toen Sato nog bij het team zatNick7 schreef:Ik vind die Honda er wel erg mooi uitzien eigenlijk, iemand nog meer foto's ervan?

Oh
, dacht al waarom heeft die wel een "normale" achterspoiler.

- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
En waarom zitten Green en DiResta nog in de DTM, omdat geen 1 team een risico durft te nemen om deze jongens een kans te geven, men blijft maar in dezelfde pap roeren qua F1 rijders.fish88 schreef:DTM voor Senna? Dan kan je evengoed je carriere stopzetten wil je in de toekomst nog F1 rijden. Alle "talenten" die in DTM werden gestald (Green, Di Resta: allemaal F3 kampioenen) zijn er nog niet uitgekomen (en het ziet er niet naar uit dat dat ooit gebeurd).
Ja je kan Albers als voorbeeld nemen, maar laat ik me daar maar niet over uitspreken.
En Albers vergelijken met Bruno Senna

- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
Hetlijkt er steeds meer op dat Barrichello gaat rijden voor "Brawn-Racing / Honda"
Al had ik liever Senna gezien in het "Honda"-Chassis met Mercedes motoren

Al had ik liever Senna gezien in het "Honda"-Chassis met Mercedes motoren

- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
FOTA presenteert toekomstvisie en wijzigt onder meer puntensysteem
Overzicht voorstellen
Technisch
2009:
-Meer dan 100% inkrimpen van de levensduur van de motor (8 motoren per rijder per seizoen)
-Reductie in het gebruik van de windtunnel en CFD (computational fluid dynamics)
-Motoren te koop voor 8 miljoen euro per seizoen
2010:
-Motoren te koop voor 5 miljoen euro per seizoen
-Versnellingsbak verkrijgbaar voor €1,5 miljoen per seizoen
-Gestandaardiseerde KERS aangeboden voor €1-2 miljoen per seizoen
-50% uitgavenreductie op aërodynamische ontwikkeling ten opzichte van 2009
-Een gelimiteerd aantal herhaaldelijke wijzigingen aan chassis en bodywork en aërodynamica
-Verbod op het gebruik van exotische materialen
-Gestandaardiseerde telemetrie en radiosystemen.
Sportief
2009:
-Testreductie van 50%
-Nieuw puntensysteem 12-9-7-5-4-3-2-1
-Brandstofhoeveelheden, bandenspecificaties en tankdata voorafgaande aan de race geopenbaard
2010:
-Nieuw kwalificatieformat
-Radicale nieuwe mogelijkheden om punten te scoren (zoals een constructeurspunt voor de snelste pitstop)
-Verder testreducties (vier vierdaagse tests en één shakedown in het voorseizoen, allen met één bolide)
-Inkrimping van Grand Prix-afstand tot 250 kilometer of 1 uur en 40 minuten (afhankelijk van goedkeuring eigenaars commerciële rechten)
Commercieel
2009:
-Meer data geopenbaard voor de media
-Presentatie van de Formule 1 moet meer informatief en dynamisch, zoals bij sporten als tennis en cricket, om het publiek meer te boeien
-Een woordvoerder van elk team beschikbaar voor televisie tijdens de GP
-Uitgebreidere mogelijkheden voor de maximale ervaring via websites van de teams en de FOTA
-Verplichte handtekeningensessies van de coureurs tijdens de GP-weekends
2010:
-Verdere uitbreiding van beleefservaring op tv
- TestaRossa
- Contacteer:
Brawn GP neemt Honda F1 over
Honda Motor Company Limited heeft op vrijdagochtend bekend gemaakt dat het team is overgenomen door team baas Ross Brawn. Het team zal per direct over gaan in de handen van de Brit en onder de naam ´Brawn GP´ aan de start verschijnen in Melbourne met Mercedes-Benz motoren.
Het nieuwe team Brawn GP maakte direct haar rijders voor het komende seizoen bekend. Wat eigelijk eerder deze week al uitgelekt was werd direct bevestigd; Jenson Button zal samen met Rubens Barrichello komend jaar voor Brawn GP gaan racen. Beide heren zullen voor het vierde achtereenvolgende jaar een duo vormen voor het team uit Brackley, Engeland.
Brawn GP team baas en eigenaar Ross Brawn was uiteraard erg blij met het nieuws: "Het waren de afgelopen maanden erg drukke tijden maar ik ben blij dat we vandaag eindelijk duidelijkheid kunnen geven en dat we de toekomst van het team hebben kunnen garanderen."
"Het is bijzonder jammer dat we niet langer met Honda verder kunnen gaan maar ik zou toch gelijk van de gelegenheid gebruik willen maken om Honda te bedanken voor de fantastische samenwerking de afgelopen tijd en dan met name het bestuur van Honda tijdens de overname periode. We konden altijd op de steun rekenen en gaven mij en het team alle vertrouwen om de toekomst van het team te garanderen."
(Bron: f1.gpupdate.net)
Brawn GP heeft als officiële kleuren geel, zwart en wit gekregen. De nieuwe auto, BGP001, zal vandaag zijn shakedown krijgen op Silverstone in een privé testsessie. Volgende week zal het team ook testen in Barcelona en Jerez.
(Bron: Formule1nieuws.nl)
Honda Motor Company Limited heeft op vrijdagochtend bekend gemaakt dat het team is overgenomen door team baas Ross Brawn. Het team zal per direct over gaan in de handen van de Brit en onder de naam ´Brawn GP´ aan de start verschijnen in Melbourne met Mercedes-Benz motoren.
Het nieuwe team Brawn GP maakte direct haar rijders voor het komende seizoen bekend. Wat eigelijk eerder deze week al uitgelekt was werd direct bevestigd; Jenson Button zal samen met Rubens Barrichello komend jaar voor Brawn GP gaan racen. Beide heren zullen voor het vierde achtereenvolgende jaar een duo vormen voor het team uit Brackley, Engeland.
Brawn GP team baas en eigenaar Ross Brawn was uiteraard erg blij met het nieuws: "Het waren de afgelopen maanden erg drukke tijden maar ik ben blij dat we vandaag eindelijk duidelijkheid kunnen geven en dat we de toekomst van het team hebben kunnen garanderen."
"Het is bijzonder jammer dat we niet langer met Honda verder kunnen gaan maar ik zou toch gelijk van de gelegenheid gebruik willen maken om Honda te bedanken voor de fantastische samenwerking de afgelopen tijd en dan met name het bestuur van Honda tijdens de overname periode. We konden altijd op de steun rekenen en gaven mij en het team alle vertrouwen om de toekomst van het team te garanderen."
(Bron: f1.gpupdate.net)
Brawn GP heeft als officiële kleuren geel, zwart en wit gekregen. De nieuwe auto, BGP001, zal vandaag zijn shakedown krijgen op Silverstone in een privé testsessie. Volgende week zal het team ook testen in Barcelona en Jerez.
(Bron: Formule1nieuws.nl)
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Goeie plannetjes van de FOTA, vooral het puntensysteem!
Alleen kortere races hoeft van mij niet, op tv kan het misschien wel, maar ik neem dat de tickets dan ook flink goedkoper worden!
Alleen kortere races hoeft van mij niet, op tv kan het misschien wel, maar ik neem dat de tickets dan ook flink goedkoper worden!

Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
- Tom_Aston-Martin
- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
Sja de kleurstelling wordt naar alle waarschijnlijkheid een combinatie van geel, zwart en wit.Tom_Aston-Martin schreef:saaaaaaai

- Niek-106
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Inderdaad saai zo, maar ik denk dat de kleur nog gaat veranderen als er een hoofdsponsor is gevonden??
Niek
Niek

- Jolly Club
Ach... als ze halverwege het jaar op kop staan in beide kampioenschappen hoor je daar niemand meer over!Tom_Aston-Martin schreef:saaaaaaai

En als na 5 races het geld definitief op is ook niet trouwens...

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- TestaRossa
- Contacteer:
Gewoon een interim livery........maar de ontwikkeling heeft zeker niet stil gestaan zo te zien!!
Mooi gevormde wagen hoor
Mooi gevormde wagen hoor

#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803