Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Schumi28 »

Planetf1.com schreef:Lewis overweegt te stoppen

De kansen voor McLaren om Lewis Hamilton te behouden zouden beslist kunnen worden op wat naar voren komt bij de WMSC op 29 april. Volgens Mercedes baas, Norbert Haug, overweegt de Brit om er de brui aan te geven.

Er waren berichten op zondag dat de 24-jarige Brit wel eens weg zou kunnen gaan bij McLaren en zelfs helemaal zou kunnen stoppen met Formule 1. Martin Whitmarsh ontkende deze berichten maar kon de geruchten in de Britse media niet stoppen. Deze Britse media claimde dat de vader van Lewis zijn zoon wilde adviseren om het team te verlaten voor een team dat zichzelf niet in de voet schiet.

Nu is er eindelijk iemand bij McLaren die aangeeft dat Lewis wel degelijk zou kunnen gaan vertrekken. Deze persoon is Mercedes motorsport baas Norbert Haug. De Duitser zei hierover: “Lewis heeft een moeilijke tijd gehad sinds donderdag en het demonstreert dat hij een eerlijk persoon is. Het idee om te stoppen licht nog erg dichtbij bij hem en dat zal ook zo blijven. Als er zoiets gebeurd dan gaan alle mogelijke gedachtes door iemands hoofd.”

Haug trad niet in details of Hamilton alleen McLaren zou willen verlaten of dat het de gehele Formule 1 de rug toe zou willen keren.
Bron: Planetf1.com
De verhalen blijven maar komen, meneer Stewart slaat de plank ook weer eens mis :doh: :
'Vettel's actions were worse than McLaren's'

Sir Jackie Stewart believes that if anyone needs to be called before the World Motor Sport Council for their Aussie GP incidents it's Seb Vettel and not McLaren.

Stewart, who has a long history of complaining about the FIA, reckons Vettel's decision to continue after his accident despite having a loose wheel hanging off his car could have caused more damage than McLaren's attempts to mislead the stewards.

As it is, though, Stewart is expecting further sanctions to be handed down to McLaren by the World Motor Sport Council while Vettel received "no more than a strong slap on the wrist."

"We now have a potentially serious state of affairs for McLaren," Stewart told the Scottish Herald. "It is hard to see how they can escape stringent sanctions when Lewis has already apologised publicly and the team has admitted that it got things wrong, which leaves them at the mercy of the FIA.

"I am surprised that McLaren have been caught up in something like this, and if there were lies told, they will have to suffer the consequences and it is difficult to believe they will get off with simply a financial penalty, considering that the World Council fined them $100m £68m, for their role in an alleged spy scandal involving Ferrari as recently as 2007.

"But we have to put things in perspective. Yes, this episode has reminded us that Hamilton is still an inexperienced driver in the grand scheme of things and there is no excuse for telling fibs, if that is what happened.

"In my opinion, what Vettel did in Melbourne was potentially more serious than what McLaren have been accused of, because that wheel could have flown into the crowd and killed somebody. Yet he was only penalised 10 places on the grid at the next race, which is no more than a strong slap on the wrist."
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

formule1nieuws.nl schreef:Jackie Stewart: Ruil Rubens niet voor Lewis

Jackie Stewart heeft Brawn GP gewaarschuwd om Rubens Barrichello niet in te ruilen voor Lewis Hamilton, mocht de Wereldkampioen weggaan bij McLaren.

Het team van Hamilton moet zich verantwoorden bij het WMSC omdat de Brit de stewards had misleid. Er waren enkele geruchten dat hij McLaren zou kunnen verlaten, zeker als zij voor meerdere races worden uitgesloten. Hier kwamen nog de geruchten bij dat Brawn, die een vliegende start van het seizoen beleefd, een compleet Brits droom team wil vormen door naast Jenson Button de regerend Wereldkampioen een racestoeltje te geven. Dit betekent dat de Braziliaanse veteraan plaats moet maken.

Jackie Stewart, die eerder Hamilton adviseerde niet bij McLaren weg te gaan, heeft nu ook advies voor Brawn. Het zou dom zijn om de ervaring van Barrichello aan de kant te zetten.

Jackie Stewart zei tegen News of the World: “Gaat Ross Brawn serieus Barrichello inruilen voor Lewis? Rubens is erg ervaren met deze auto en dat is Hamilton niet. Ross heeft deze ervaring nodig vanwege het testverbod.”
:dance: het wordt steeds grappiger, maar zou wel gaaf zijn als ie naar Brawn GP zou gaan
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik denk dat de dreigementen van Hamilton vooral tactiek zijn om de FIA te proberen te beinvloeden. Alsof die jongen de F1 echt de rug gaat toekeren. En voor een rijder die zo gedemotiveerd was de vorige race.... Kimi, die was gedemotiveerd in zijn laatste jaar bij Mclaren. Hamilton maakte die indruk echt niet vind ik.

Maar goed, als Hamilton dan gaat, dan doe maar naar Brawn idd. Rubens zit al te lang in de F1, Button wil ik wel eens naast Hamilton zien en Mercedes kan dan bij Brawn verder. Mclaren volgend seizoen terug met een BMW motor, en de P8 en de P11 kunnen ze dan ook een BMWmotor in lepelen. :worshippy: de toekomst ligt toch bij de eigen wagen en de GT racerij. :dance:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

St. Paul schreef:Ik denk dat de dreigementen van Hamilton vooral tactiek zijn om de FIA te proberen te beinvloeden. Alsof die jongen de F1 echt de rug gaat toekeren. En voor een rijder die zo gedemotiveerd was de vorige race.... Kimi, die was gedemotiveerd in zijn laatste jaar bij Mclaren. Hamilton maakte die indruk echt niet vind ik.

Maar goed, als Hamilton dan gaat, dan doe maar naar Brawn idd. Rubens zit al te lang in de F1, Button wil ik wel eens naast Hamilton zien en Mercedes kan dan bij Brawn verder. Mclaren volgend seizoen terug met een BMW motor, en de P8 en de P11 kunnen ze dan ook een BMWmotor in lepelen. :worshippy: de toekomst ligt toch bij de eigen wagen en de GT racerij. :dance:
Heerlijk dit soort berichten om weer een reactie van Pauli te zien.

Stewart en Lauda roepen vaak maar wat, maar zitten er in 95% van de gevallen toch wel heel erg veel naast. Hiervoor mag Jolly wel een tonnetje zout uit de groeve halen om het berichtje mee te nemen.... :wink:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/74475

Game on !! :thump_up:

Ben het helemaal eens met deze beslissing, ten eerste had ik het gekkenwerk gevonden twee complete uitslagen te herzien van achter de groene tafel.

Bovendien komt hier een stukje F1 om de hoek kijken zoals F1 hoort te zijn; iemand heeft zijn huiswerk beter gedaan dan de rest, en de rest zal aan de bak moeten om z.s.m. terug te harken! :dance:

Nu eens niet gekleurd t.a.v. McLaren of Ferrari, maar gewoon objectief, vind ik het een verademing om eens een ander team vooraan te zien, zeker als dat ook nog een team is dat twee maand geleden niet eens wist of er nog toekomstmuziek in zat.

Waarmee dan weer wel bewezen is dat een coureur ook maar zo goed is als zijn auto, maar die was dan weer wel een beetje gekleurd… :mrgreen:

Wel benieuwd hoe Max dit uit gaat leggen aan zijn baas in Maranello !! :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Niek-106
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

Helemaal goed deze beslissing.
Ben erg benieuw wat de andere teams nu gaan doen, want met alleen een andere diffuser ben je er denk ik nog niet!

Niek :cool:
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Inderdaad eens iets goeds van de kant van de F.I.A,het gezond verstand heeft gesproken en ja eens leuk om andere teams vooraan te zien dan enkel Ferrari of McLAREN .
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Kon de FIA anders dan?
Die dingen waren al twee Grand Prix goedgekeurd met interpretatie en al.

Nu nog even een huilbericht van Ferrari dat het een schande is.
BMW die het niet Grundlich acht
En Red Bull die het ook allemaal niet deugdelijk acht en we kunnen weer doorrrr.

Over 3 (Drie!) races heeft iedereen er ook weer een, inclusief aangepast neus en undertray. Dan is het grote inhalen door Renault en McLaren begonnen. Ferrari zie ik niet zo snel aanhaken dit jaar.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dat het eigenlijk zo lang heeft moeten duren:

FIA vraag 1: levert het voordeel op? (ja)
FIA vraag 2: Heeft McLaren het? (nee)
Resultaat: legaal

:lol: :| :D
fish88

Bericht door fish88 »

Markopolo schreef:Dat het eigenlijk zo lang heeft moeten duren:

:roll:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

fish88 schreef:
Markopolo schreef:Dat het eigenlijk zo lang heeft moeten duren:

:roll:
:yawn:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Sorry, kan ik er wat aan doen dat sommige mensen alleen zichzelf leuk vinden! :doh:
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Markopolo schreef:Sorry, kan ik er wat aan doen dat sommige mensen alleen zichzelf leuk vinden!
Ik vind je voor de rest wel heel leuk hoor! :drool: :mrgreen: :thump_up: :lekker_puh:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Markopolo schreef:Sorry, kan ik er wat aan doen dat sommige mensen alleen zichzelf leuk vinden! :doh:

Ik vind je altijd grappig Polo. :thump_up: :mrgreen:

Maar ach... Boeiuh!
McLaren-coureurs vol lof over nieuwe onderdelen

Het team van McLaren bracht op de vrijdag in China een paar nieuwe onderdelen mee, waaronder een aangepaste diffuser en een nieuwe voorvleugel. Het bracht Lewis Hamilton de snelste tijd in de eerste training, maar 's middags kon de renstal niet verder overtuigen, met een negende plaats voor Heikki Kovalainen en een dertiende voor Lewis Hamilton.

"De auto voelde vanochtend gelijk een stuk beter", zei Hamilton over de nieuwe onderdelen. "Hij voelt een stuk stabieler aan en we hebben meer downforce aan de voorkant. We hebben duidelijk een stap voorwaarts gezet voor deze race. De auto voelt veel beter in de bochten en ik denk dat we een goede basis hebben voor de rest van het weekend."

Kovalainen: "Ik ben erg onder de indruk van de nieuwe onderdelen. We moeten nog wel wat werk verzetten om de beste balans te vinden, maar de auto voelt veel stabieler."
3 races... :lol: Daar zijn ze race 1 al aan begonnen in Woking. :cool: En ik kan me niet voorstellen dat Mclaren de enige zullen zijn. Ik geef Button nog een race of 4 en dan is zijn droom definitief ten einde.

Ferrari gaat diffuser ontwikkelen

AMSTERDAM - De Italiaanse renstal Ferrari gaat tijd en geld stoppen in de ontwikkeling van zijn eigen diffuser. Het formule 1-team was eerst fel tegen het toelaten van het technische hoogstandje in de sport maar ziet zich nu daartoe gedwongen na de uitspraak van de FIA.

De internationale automobiel federatie (FIA) besloot het protest dat Ferrari, BMW, Red Bull en Renault hadden aangetekend tegen de techniek af te wijzen. Daardoor mogen Brawn GP, Williams en Toyota hun tot nu toe vergaarde punten behouden.

Ferrari-teambaas Stefano Domenicalli liet woensdag weten zo snel mogelijk een eigen diffuser te willen gaan ontwikkelen. Blij daarmee is hij echter niet. “Wij worden nu gedwongen ons ontwerp zo snel mogelijk aan te passen”, verklaarde hij aan Autosport.com.

“Dat gaat ons echter veel tijd en geld kosten. Maar wij zullen er alles aan doen om de auto zo snel mogelijk op het hoogst mogelijke competitieniveau te krijgen.”
:lol: Ook geen wonder dat ze zonder hulp van de FIA 20 jaar niks wisten te winnen. Zo zie je maar dat Mclaren veel meer ervaring heeft met tegenwerking van de FIA. :angel:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

:dance:
Afbeelding
Plaats reactie