Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Markopolo »

Voorlopig rijdt er net als vorig jaar een Mercedes motor vooraan :thump_up: :lol: (En dan heb ik het niet over Maylander ;))
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Heb wel wat met underdogs… Jammer dat Barrichello niet kon doen wat ‘ie probeerde te doen. Hij had een perfecte start en reed in het begin een fantastisch tempo, maar het verdere verloop van zijn race deed sterk denken aan zijn tijd bij Ferrari. Twee verschillende strategieën die dan toch weer in het voordeel van de WK (en team)-leider blijken uit te pakken. Sjongejongejongejongejongejonge wat hebben die Brawns het trouwens dit jaar goed voor elkaar, ze blijven hun voorsprong maar uitbouwen. Vind het een wereldprestatie, en gun ze het succes van harte. Ook al had ik Button en Barrichello beide al lang afgeschreven. :clap:

Net als in 2008 blijkt maar weer dat middelmatige rijders aan een hele goede auto voldoende hebben om voor titels te vechten. Met slechte auto’s blijken ze massaal te vechten om P9… :lol:

Enige uitzonderingen op die regel zijn Heiki, die zoals elke race ook deze keer weer als eerste aan de finish was, en Fillipus Massum, die ondanks de matigheid van zijn auto zijn stinkende best doet om te verbeteren. Iets wat we van de volledig gedemotiveerde Kimi en Louise niet kunnen zeggen. Als je met zo’n berestart voor een snellere wagen de eerste bocht induikt en deze vervolgens de hele race op 0,8 seconde in je spiegel houdt, ben je inderdaad geen echte racer Kalff !! :thump_up2:
Jammer voor hem dat het team cock-up na cock-up blijft bouwen. Ouderwets Italiaansche chaos daaro. :snooty:

Twee eervolle vermeldingen dan nog voor Alonso, die weer eens met het mes tussen de tanden reed (en daarvoor een kleine beloning in de schoot geworpen kreeg) en toch een keertje RACING GOD, omdat ‘ ie zo slim was om in de eerste ronde op de rem te trappen in plaats van die twee pipo’s in de Tori Rossi, die volgas hun DNF tegemoet stoven. :lol: :dance:

Maar alles in alles was het een beetje een optocht, zoals meestal in Spanje. :yawn:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Jolly Club schreef:Heb wel wat met underdogs… Jammer dat Barrichello niet kon doen wat ‘ie probeerde te doen. Hij had een perfecte start en reed in het begin een fantastisch tempo, maar het verdere verloop van zijn race deed sterk denken aan zijn tijd bij Ferrari. Twee verschillende strategieën die dan toch weer in het voordeel van de WK (en team)-leider blijken uit te pakken. Sjongejongejongejongejongejonge wat hebben die Brawns het trouwens dit jaar goed voor elkaar, ze blijven hun voorsprong maar uitbouwen. Vind het een wereldprestatie, en gun ze het succes van harte. Ook al had ik Button en Barrichello beide al lang afgeschreven. :clap:

Net als in 2008 blijkt maar weer dat middelmatige rijders aan een hele goede auto voldoende hebben om voor titels te vechten. Met slechte auto’s blijken ze massaal te vechten om P9… :lol:

Enige uitzonderingen op die regel zijn Heiki, die zoals elke race ook deze keer weer als eerste aan de finish was, en Fillipus Massum, die ondanks de matigheid van zijn auto zijn stinkende best doet om te verbeteren. Iets wat we van de volledig gedemotiveerde Kimi en Louise niet kunnen zeggen. Als je met zo’n berestart voor een snellere wagen de eerste bocht induikt en deze vervolgens de hele race op 0,8 seconde in je spiegel houdt, ben je inderdaad geen echte racer Kalff !! :thump_up2:
Jammer voor hem dat het team cock-up na cock-up blijft bouwen. Ouderwets Italiaansche chaos daaro. :snooty:

Twee eervolle vermeldingen dan nog voor Alonso, die weer eens met het mes tussen de tanden reed (en daarvoor een kleine beloning in de schoot geworpen kreeg) en toch een keertje RACING GOD, omdat ‘ ie zo slim was om in de eerste ronde op de rem te trappen in plaats van die twee pipo’s in de Tori Rossi, die volgas hun DNF tegemoet stoven. :lol: :dance:

Maar alles in alles was het een beetje een optocht, zoals meestal in Spanje. :yawn:
Mooi stukje tekst :thump_up:
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

TestaRossa schreef:Nou, ik weet het niet...............maar ik heb me nog geen moment verveeld hoor dit seizoen!!

En dat de dominantie op dit moment in een andere hoek zit is alleen maar prachtig toch?!
Dominatie van 1 team is nooit goed voor een raceklasse.
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

fish88 schreef:
Tom_Aston-Martin schreef:Brawn :worshippy:
Mooi om te zien hoe ontevreden barrichello was met z'n tweede plaats...
DAt zegt al genoeg...
Als hij vorig jaar een tweede plaats had gehaald stond ie waarschijnlijk te janken op het podium :roll:
:roll:

Afbeelding
heb je z'n kop niet gezien in de lounge voordat ze het podium opgingen?
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

was een vermakkelijk race :cool: leuke klapper in de eerste ronde. Mag niet klagen over de race3s tot nu toe.

Ik heb meer vrees voor volgend jaar als dat idiote puntensysteem er komt :doh: Ben zeker voor budgetverlaging maar voer dat dan ook voor iedereen door
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

't wordt eentonig :yawn:
Afbeelding
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Echt bizar hoe goed die Brawns zijn. Een middelmatige chauffeur als Button komt de hele kwalificatie zogenaamd niet aan de tijden en dan geeft 'ie even gas en hop, staat 'ie weer vooraan! Je hebt zo af en toe echt het gevoel dat ze op 90% nog sneller zijn dan de rest...
Maar goed, iig lijkt Ferrari wat gevonden te hebben of staat Monaco deze bak gewoon beter aan? Gaat een spannende start worden denk ik! :thump_up:

Oh en:

Afbeelding

:mrgreen:

Bonus:

Afbeelding
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Jolly Club

Wat zal dat wel niet kosten als ze er ook nog een 6 achter moeten plakken ? :think:

Niek-106
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

Je kunt je beter afvragen wat het zou kosten als ze het moesten veranderen in 20..... :doh:

Niek :cool:
Afbeelding
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Zijn er eigenlijk mensen die dit seizoen spannender vinden dan 2008?
Jolly Club

Spannend is niet het goede woord, maar het commentaar op BBC maakt een boel goed. :thump_up:

Vind het jongensboekverhaal van Button en Brawn geinig om te volgen, ook al had ik de beide rijders van het team al meer dan eens afgeschreven. Daarnaast volg ik met interesse de wederopstanding van de gevestigde orde zoals Ferrari en ..... , ....... eeeeeehhhh de 2e Ferrari !

En ook in het verre achterveld gaan nog elke 14 dagen genoeg gevestigde reputaties naar de knoppen waar ik best een heel seizoen plezier van kan hebben. :cool:

Maar voor iedereen die wel geloofde dat Hamilton een hele grote is kan ik me voorstellen dat het een beetje een lastig seizoen is ! :dance:

St. Paul

Bericht door St. Paul »

:lol: Dat seizoen heb ik in Spanje al opgegeven. Spanje is de race waar altijd de grote update's komen. Die hebben dit jaar absoluut niet gebracht wat ze moesten brengen. Dus einde seizoen. Ook die zitten er helaas tussen. Ik ben wel benieuwd naar de verdere wederopstanding van Ferrari. Want op de 2 fouten na zaten de Mclarens ook in een aardig tempo. Wellicht is het vooral de baan geweest.

Brawn laat dit seizoen denk ik vooral zien dat de coureur maar een relatief klein gedeelte van het totale succes is. Het is toch vooral de auto. Daar kan zelfs Hamilton niks aan veranderen. Brawn kampioen kan ik mee leven. Button en Barrichello wat minder. Maar met een beetje geluk gaat dit seizoen naast het releveren van de successen van Schumacher nog wel wat mooie dingen brengen... al is dat dan geen kampioenschapskans voor Mclaren. :thump_up:
Laatst gewijzigd door St. Paul op zo 24 mei 2009 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jolly Club

Want op de 2 fouten na zaten de Mclarens ook in een aardig tempo. Wellicht is het vooral de baan geweest.
Die altijd lastige echte rijders-circuits ook :evil:

:cool:

St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:
Want op de 2 fouten na zaten de Mclarens ook in een aardig tempo. Wellicht is het vooral de baan geweest.
Die altijd lastige echte rijders-circuits ook :evil:

:cool:
Welke rijder heeft dit weekend geen foutje gemaakt. Hamilton had alleen de pech zijn fout te maken op het moment dat de einduitslag van monaco grotendeels bepaald wordt, de kwalificatie. Maar ach het maakt het verschil toch niet dit seizoen. :wink:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie