Stofferen, hoe doe je dat?
- mercedes fan
Stofferen, hoe doe je dat?
mijn vraag luid dus, Hoe stoffeer je modelautos?
heb wel is wat gehoord over flokken oid geen idee waar ik dit kan kopen, zijn er nog andere oplossingen?
mvg
Maurice
heb wel is wat gehoord over flokken oid geen idee waar ik dit kan kopen, zijn er nog andere oplossingen?
mvg
Maurice
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti 

Re: Stofferen, hoe doe je dat?
Je kan die vlokken kopen bij: http://www.modelbrouwers.nl en dan shop.
Er staat ook een handleiding hoe je ze moet aanbrengen.
edit: linkje: http://shop.modelbrouwers.nl/catalog/in ... -c-35.html
- mercedes fan
ga zeker wat zakjes bestellenmichel26 schreef:Je kan die vlokken kopen bij: http://www.modelbrouwers.nl en dan shop.

weet jij dan toevallig ook waar ik leer kan vinden om de stoelen over te trekken

- Niek-106
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Voor leer zou je eventueel een stoffeerder kunnen vragen, die hebben waarschijnlijk wat klein rest materiaal liggen.
Proberen waard lijkt me.
Niek
Proberen waard lijkt me.
Niek

- mercedes fan
haha kant ook wel bij pa uit de stoelen snijdenNiek-106 schreef:Voor leer zou je eventueel een stoffeerder kunnen vragen, die hebben waarschijnlijk wat klein rest materiaal liggen.
Proberen waard lijkt me.
Niek

maar is iig een goede tip kan t is proberen,
kan al wel vast verklappen dat het gaat om een SL R129 van revell die ik even wil verfraaien

- coolpappa04
je moet eens raad vragen aan guy (bondracer)die heeft dit waanzinnig goed gedaan met enkele van zijn modellen

- mercedes fan
zal hem is vragen bedankt 

- Daytona69
- Contacteer:
Hier staat engelse uitleg onder Tutorials http://www.italianhorses.net/
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
ja hallo, die man is de max gewoon. super nuttige tutorials gewoon ...
Voor mij was het over enkele maanden ook m'n eerste ombouw met stoffering en moet zeggen dat het me al aardig begint te lukken. Voor de stof zelf kan je best naar een stoffenwinkel stappen en vragen naar viltstof , deze stof is zeer dun en zeer makkelijk te verwerken (zelf iets rekbaar), dus als je iets te kort hebt afgeknipt kan je de stof nog altijd ietsje rekken (onzichtbaar) zodat het toch nog goed aanpast. Het beste kan je het model uit elkaar halen zodat enkel de bodemplaat met chassis, stoelen en motor overblijft. Goed opletten als je de carros van de bodemplaat lost dat je goed ziet waar de pin van de stuurwielnaaf verankerd zit, want dit is belangrijk als je het model later terug in elkaar zet.Indien je de voorstoelen kan demonteren des te beter , zoniet ook geen probleem maar ietsje meer paswerk.Een vloer stofferen in één stuk is onbegonnen werk omdat je achteraf toch merkt dat er bulten en onregelmatigheden tevoorschijn komen. Het beste resultaat bekom je door in 2 delen te werken . Met een stuk wit papier probeer je een pasvorm te maken voor de kant bestuurdersvloer tot halverwege de transmissietunnel. Doe dit idem voor de passagiersvloer vooraan.Voor de stoffering van de vloer achter de voorzetels kan je wel in één stuk werken -> achterkant voorzetels over de transmissietunnel en de twee kleine strookjes (indien deze er zijn ) zijdelings van de voorzetels.Zo als je deze pasvormen nu in papier hebt uitgesneden kan je met het echte werk beginnen. Je legt de papieren mallen op je aangekochte stof en je begint de vormen in de stof uit te snijden. Om de stof te verlijmen neem je voor het beste reultaat hobby- siliconen-kit (3D-kit) (in een knijptube ; verkrijgbaar in hobby-winkels voor het maken van wenskaarten e.d.) , deze kan je op de vloer uitsmeren zonder dat hij direkt opdroogt . Lijm is niet aangeraden omdat het soms een chemische uitwerking op zwarte plastiek heeft (witte uitslag) en omdat het door de stof kan dringen zodat je vlekken krijgt, dus zeker niet doen.Eens de silikonenkit met een strookje aangebracht en uitgesmeerd op het vloeroppervlak kan je de uitgeknipte viltstof op de plaats beginnen leggen waar je ze wil hebben en met je vingers nog wat bijsturen (uitrekken) totdat ze naar wens ligt, dit is het voordeel van de siliconenkit , droogt niet zo snel maar kan een kwartier later nog aangepast worden. Wanneer alle stof verlijmt is moet je toch wel een uurtje of drie wachten tot alles goed vastzit voor je de handel terug in elkaar zet.Waarom vooraan in 2 delen werken ? je zal merken dat de middenconsole toch meestal over de transmissietunnel komt te staan waardoor je de naad tussen passagiers en bestuurderszijde in 90% van de gevallen toch nooit zal zien , en het werkt 10 maal makkelijker.
Zeker ook een klein hobbyschaartje kopen , voor later iets kunnen bij te knippen. een stuk stof van 60cm op 20cm is ruim voldoende voor een 1:18 model , de rest gebruik ik voor de kofferbekleding.
Hier een voorbeeldje

Hopelijk heb je er iets aan
Zeker ook een klein hobbyschaartje kopen , voor later iets kunnen bij te knippen. een stuk stof van 60cm op 20cm is ruim voldoende voor een 1:18 model , de rest gebruik ik voor de kofferbekleding.
Hier een voorbeeldje

Hopelijk heb je er iets aan