Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ik wil binnenkort gaan beginnen aan een diorama. deze moet uiteindelijk een autodealer worden, en heb hem geheel zelf ontworpen. het hoofdontwerp is klaar (hier zullen uiteindelijk toch nog wel wat kleine aanpassinkjes aan moeten komen) en ik heb toch nog wat tips nodig, omdat dit mijn allereerste diorama is.
ik heb dus een paar vraagjes:
» wat kan ik gebruiken voor de ramen? is plexiglas geschikt?
» waar kan ik meubels (stoelen, salontafel, kleed, ...) vinden voor de klanten?
» heeft iemand toevallig een dealerzuil van een Duits merk (natuurlijk in 1:18) te koop?
» waar kan ik gereedschappen (1:18) vandaan halen?
» waar kan ik poppetjes (1:18) vandaan halen?
» wat kan ik het best gebruiken als asfalt?
» en voor gras?
een hele waslijst, maar ik hoop natuurlijk dat jullie me hiermee kunnen helpen
COMING SOON Anson Mercedes-Benz C-klasse Elegance sedan (1:18)
He dit lijkt me echt een geweldige dio. Ik denk dat je voor asfalt heel fijn schuurpapier kan gebruiken en voor gras moet je even naar je LHS(Local Hobby Shop) daar hebben ze vaak van dat trein gras. Voor de mannetjes en gereedschap zou ik tog snel naar Ebay of MP gaan kijken en ik denk dat Plexi een beetje duur is (ligt eraan hoeveel je nodig hebt) Dat is wat ik te zeggen heb. Veel succes met je dio.
nu weet ik toevallig dat we nog wat plexiglas in de kelder hebben liggen.. moet ik m'n vader maar eens gaan vragen of 'ie nog van plan is dat te gaan gebruiken. de overige dingen zal wel lukken, we hebben een treinzaak hier vlak in de buurt. PLATTEGROND:
Ziet er erg leuk uit, maar alleen 1 puntje: vaak zijn er bij dealers ook kantoren, en die heb jij er niet bij. Heeft dat een reden of ben je dat vergeten?
Nog een tip voor asfalt: (ik weet niet op welke ondergrond dat was) sommigen op dit forum, bijvoorbeeld Bien dacht ik, hebben schoolbordenverf gebruikt
Nils schreef:nee, ben ik vergeten... ik ga nu even het ontwerp aanpassen dan, en er een kantoor bij maken. dat ga ik dan doen op de plaats van het opslaggedeelte
Of je maakt 2 verdiepingen. Als dat haalbaar is uiteraard.......
nee geen twee verdiep.. heb alleen al op de benedenverdiep 8 (!) modelauto's gepland - als ditzelfde er ook komt op de bovenverdiep dan stort de hele zooi in elkaar
maargoed, ik ga nu even het nieuwe ontwerp inscannen!
NIEUW ONTWERP:
Maak je enkel de toonzaal ?
Ik zie geen werkplaats, afleveringszone, magazijn?
Als ik dit zo zie is dit een tweedehands verkooppunt
en zeker geen merk dealer.
sonett schreef:Als ik dit zo zie is dit een tweedehands verkooppunt
en zeker geen merk dealer.
Waar heeft Nils gezegt dat het een merkdealer word, kan zijn dat ik er over heen heb gekeken en als dat het geval is neem ik mijn woorden gelijk terug.
Maar Nils, ben erg benieuwd wat je er van gaat maken, ik heb zelf ook 2 diorama's in elkaar geknutseld en het is erg leuk om te doen kan ik je zeggen.
Succes ermee