24 HEURES DU SPA FRANCORCHAMPS

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

24 HEURES DU SPA FRANCORCHAMPS

Bericht door Curbstone Models »

Dit jaar waren we er wel, de 24 uur van Spa Francorchamps, of moet ik zeggen de Total 24 Hours of SPA.... of 24 Heures Du Spa Francorschamps....

In ieder geval, wij hebben ons weer vermaakt. Behalve wat kleine spetters en een flinke bui aan het begin van de avond was het allemaal best te doen. Spa = Regen... en zo gaan we er ook altijd maar vanuit. Spa is bij ons altijd bekend van water.. bronwater of regenwater.

Maar in ieder geval was er weer genoeg te zien, behalve de bekende FIA-GT bakken, ook de Formule 3, Lamborghini Super Trofeu (Gallardo's... Lekkerr..), de GT4 met lekker veel nederlanders en de Formul'Academy Euro Series..

Bekende Nederlanders genoeg dit weekend... Mike Hezemans, Raymond Coronel, Peter Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, Jos Menten, Xavier Maassen, Arjan en Rob van der Zwaan, Peter Kox, Niek Hommerson..

En niet te vergeten natuurlijk, Jan Lammers en Allard Kalff... niet in de 24 uurs race, maar beide rijders in de GT4 klasse in een dikke dikke Ford Mustang.... ook lekkerr...

In ieder geval was er weer genoeg te zien, zoals de Lamborghini Reventon op de stand van Lamborghini.. mmm.. wat een ongelovelijke bak is dat toch.. in het echt nog veel mooier dan op foto's...

Verder z'n beetje alles gezien wat er te zien valt. Veel van de FIA-GT teams zijn natuurlijk "oude" bekende. sommige waren toch wel nieuw en leuk om mee kennis te maken.. Maserati had flink uitgepakt, er waren behalve een uitbundige stand achter de pitbox ook op het middenterrein veel Maserati's te zien.. En de op één na mooiste dame van het circuit stond in de Vitafone Maserati hospitality Unit.... wauw..... zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen...


In ieder geval zijn we er zondag ook weer bij. Helaas konden we niet het hele weekend, maar daar gaan we volgend jaar verandering in brengen als we op de camping bij het circuit gaan staan.. midden tussen de die-hards..

Zodra ik er aan toe kom zal ik een paar impressie foto's plaatsen, nu eerst maar eens wat foto's uitzoeken. Met ruim 1000 foto's per dag ben ik zeker nog wel een dag of 3 bezig met het uitzoeken.
Gebruikersavatar
Vazily
Berichten: 327
Lid geworden op: za 18 okt 2008 19:17
Locatie: Geraardsbergen
Contacteer:

Re: 24 HEURES DU SPA FRANCORCHAMPS

Bericht door Vazily »

Ik ben zondag maar pas na het werk kunnen afzakken.

Toch nog wat moois gezien van de race, hoewel er al heel veel uitgevallen waren.

Alle foto's op http://www.Motorsportpassion.net -->> Circuit doorklikken

Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: 24 HEURES DU SPA FRANCORCHAMPS

Bericht door the_stig »

Ik was er van zaterdag ochtend tot ongeveer 18u.
Toen ik vertrokken was, begon het juist hard te regenen.
Halverwege nog een ex-collega tegengekomen en daarmee de rest van de dag doorgebracht.

De Réventon vond ik ook veeeel mooier in't echt, zo'n monster van een auto. :shock:
De GT parade was ook zeer de moeite. Daarna stonden die droomwagens tegenover de nieuwe pitlane, naast de tribune.
Het eerste half uur van de 24u was vrij spannend met veel plaatsenwissels tussen de 1e en 6e plaats (3x Corvette en 3x MC12). :thump_up: :thump_up:

Mijn foto's staan hier. (64 stuks)

Een klein voorsmaakje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: 24 HEURES DU SPA FRANCORCHAMPS

Bericht door F40F50ENZO »

:worshippy: Mooie foto's heren....
Ziet er wel erg gaaf uit en ook dichter bij dan Le Mans...... :drool:
Die Reventon is ook heel errug gaaf zo te zien, puike foto's :thump_up:
Plaats reactie