Imago irritaties

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Imago irritaties

Bericht door tom »

Wieldop schreef:Met een Golf III sta je net zo vaak langs de kant als een Mini wed ik :roll:
Daar durf ik wel om te wedden, die Golf is een stuk betrouwbaarder. Heb ik meerdere keren van dichtbij mogen meemaken.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Imago irritaties

Bericht door jonnoT »

Leuke column als sie onhoudelijk wat vlak. :cool:

Sommige automerken hebben nu eenmaal een bepaalde status.
Dik Duits (Mercedes, BMW, Audi) hoort daarbij. Grappige is dan ook dat je je favoriete Duitser dan later een Turkkenbak wordt :mrgreen:
De slimste VW rijder rijdt een Skoda. Dezelfde kwaliteit wagen voor heel wat duiten minder.
Italianen als Alfa en Lancia staan bekend om hun sportieve eigenschappen. Als alles het doet , wat zelden lang zo is, zijn het fantastische wagens waar je verliefd op wordt. Zelfs als sie je dan in de steekt laat kijk je er nog verkikkerd na terwijl je op de ANWB wacht :doh:

Als ik de centen er voor zou hebben staat er bij mij een Jag voor de deur :cool:
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Imago irritaties

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

de stelling, had iets te doen met imago van een 1:1 auto.

Goh, wat ben ik blij, dat ik dan in zo'n oerzaaie Volvo estate rijd, idd een aerodymanische baksteen, hoor ik iig niet bij de bovengenoemde 'aso' katagorie.

Val ik ook niet zo erg op tussen al het andere gepuepel met veel te veel haast, wat thans op de weg zit. :!: :!:

maarja, ik geef niks om imago, ik hoef het allemaal niet aan de grote klok te hangen, zodat iedereen om me heen kan zien: 'zo die heeft centen zat, maar eens binnenkort inbreken in zijn huis/bedrijf of kidnappen ofzo ' (Heineken, Heijn, enz..).

Dat straal je namelijk wel uit, met het type wagens, die deze columnist beschrijft.

Er zijn ook mensen in deze samenlevening, die veel behoudender zijn opgevoed.

graag een reactie van de columnist :?:

Ron :thump_up:
Gebruikersavatar
mo360
Berichten: 120
Lid geworden op: do 09 okt 2008 11:50
Locatie: in mijn vitrinekast
Contacteer:

Re: Imago irritaties

Bericht door mo360 »

Ach, ik ben best blij met mij Toyota (japanse degelijkheid) en ook de zakenwereld weet deze auto steeds beter te waarderen.
Denk maar is aan de nieuwe avensis!!
Mooi, stijlvol, degelijk, ga zo maar door...
Afbeelding
Ferraristi
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Imago irritaties

Bericht door tom »

MB 500 Sec Ronnie schreef:maarja, ik geef niks om imago, ik hoef het allemaal niet aan de grote klok te hangen, zodat iedereen om me heen kan zien: 'zo die heeft centen zat, maar eens binnenkort inbreken in zijn huis/bedrijf of kidnappen ofzo ' (Heineken, Heijn, enz..).

Dat straal je namelijk wel uit, met het type wagens, die deze columnist beschrijft.
Dat maakt me nou echt niks uit. Ik ben autoliefhebber- ik maak mijn eigen keuze. Als ik een auto wil en ik kan 'm betalen, dan koop ik 'm.
Gebruikersavatar
galleria ferrari
Berichten: 942
Lid geworden op: do 09 aug 2007 14:57
Locatie: zwartsluis

Re: Imago irritaties

Bericht door galleria ferrari »

MB 500 Sec Ronnie schreef:de stelling, had iets te doen met imago van een 1:1 auto.

Goh, wat ben ik blij, dat ik dan in zo'n oerzaaie Volvo estate rijd, idd een aerodymanische baksteen, hoor ik iig niet bij de bovengenoemde 'aso' katagorie.

Val ik ook niet zo erg op tussen al het andere gepuepel met veel te veel haast, wat thans op de weg zit. :!: :!:

maarja, ik geef niks om imago, ik hoef het allemaal niet aan de grote klok te hangen, zodat iedereen om me heen kan zien: 'zo die heeft centen zat, maar eens binnenkort inbreken in zijn huis/bedrijf of kidnappen ofzo ' (Heineken, Heijn, enz..).

Dat straal je namelijk wel uit, met het type wagens, die deze columnist beschrijft.

Er zijn ook mensen in deze samenlevening, die veel behoudender zijn opgevoed.

graag een reactie van de columnist :?:

Ron :thump_up:
Die zijn er zeker gelukig maar het leuke is dat er tegenwoordig weer een heel nieuw soort jongeren groep is
namelijk plat gezecht `de boeren` die trouwens meestel ook op het platte land wonen
dit stereo type houd van nederlandstalige muziek en het is not done om met geld smijten
dus daar hoord ook een degelijke maar soms toch saaie auto bij
mensen die behoudend zijn opgevoed zijn er dus gelukig nog steeds
ik heb trouwens ook nooit gesuggereerd dat er geen behoundende mensen meer zijn

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Imago irritaties

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

tom schreef:Dat maakt me nou echt niks uit. Ik ben autoliefhebber- ik maak mijn eigen keuze. Als ik een auto wil en ik kan 'm betalen, dan koop ik 'm.
Tom,

zou dit nou een gevalletje smaak zijn :?:
of het verschil tussen oud- en nieuw geld :?:

waar over gesproken wordt in de column, kan ik morgen zo nieuw bestellen, al wens ik er niet eens in te willen rijden :!:

Ron :thump_up:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Imago irritaties

Bericht door Markopolo »

Hadden we maar mensen die we qua imago in een merkhokje kunnen zetten, meestal zijn het gewoon de stumpers die een 2 liter in de + al dan niet gevuld met een T op de diezelt die het niet kunnen hebben en alles en iedereen aan het snot moeten rijden in hun door de baas gefinacieerde voiture en je dan gaan zitten uitlachen omdat hij/zij met de (bijvoorbeeld) 3.2 liter turbo aangeslingerde Audi het wint van jou 1400tje :lol: :| Sneue hond! :D
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Imago irritaties

Bericht door AutoWolf »

Markopolo schreef:Sneue hond! :D
:lol: :thump_up2:
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Imago irritaties

Bericht door 117ayrton »

ik zou enkel in een McLAREN F1 Gtr willen rijden ,maar ik ben een arme man dus maar geen wagen :mrgreen: :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Imago irritaties

Bericht door tom »

MB 500 Sec Ronnie schreef:zou dit nou een gevalletje smaak zijn :?:
of het verschil tussen oud- en nieuw geld :?:

waar over gesproken wordt in de column, kan ik morgen zo nieuw bestellen, al wens ik er niet eens in te willen rijden :!:
Gevalletje typisch Nederlands: elkaar misgunnen dat je lol in het leven hebt. Bang zijn om boven het maaiveld uit te steken, sober leven is een positieve eigenschap.
Ik ken een truckchauffeur die 911 rijdt, en verder niet veel uitgeeft aan andere zaken. Daar hebben veel mensen hun mening bij klaar, ik zeg dat het een kwestie is van prioriteiten stellen. Doe gewoon waar je lol in hebt en trek je niet teveel aan van de trieste figuren die hun oordeel over je klaarhebben.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Imago irritaties

Bericht door coolpappa04 »

wat een reactie's zeg heb ik ondertussen kunnen lezen over dit topic,mijn idee hierover is dezelfde als tom, gewoon lol hebben
wij rijden momenteel in een suzuki jeep 4x4 en de hoofdreden hiervoor is vooral het veiligheidsgevoel dat je hebt hebt als je ermee rijd,je zit hoger(wat vooral mijn vrouw super vind),en rijd gewoon super,ook enorm praktisch soms. Een voorbeeldje,onlangs ben ik naar kokzijde geweest voor de salsafeesten op het strand,gevolg nergens ,maar dan ook echt nergens nog een vrije parkeerplaats te vinden,dus wat doe haha,lekker in de duinen gezet waar een andere auto zich hopeloos zou vast rijden.Ook tijdens de wintermaanden was ik een van de enige die zich moeiteloos kon verplaatsen in de sneeuw.Dus daarom,fun achter het stuur is een grote motivatie.. :mrgreen: :mrgreen:
Over het verhaal van mercedes moet ik toch wel iets tegenspreken hoor,als voorbeeld neem ik mijn jongere broer van 25 ,hij heeft zich onlangs een jonge tweedehands mercedes c 220 cdi break gekocht met weinig kilometers, bij nearly new cars ,alles op en aan,perfect in orde en geen ongelukken gehad!maar het meest verbazende is echt wel de prijs ,door de economische crisis gooien ze er gewoon mee naar je hoofd door teveel overstock.Voor een vergelijkbare audi of bmw in occasie zou hij vele duizende euro's meer moeten betalen.en dat is een reden dat toch wel veel jonge gezinnen voor kiezen hoor i.p.v met imago bezig te zijn :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Imago irritaties

Bericht door andre »

Jolly Club schreef:Ik irriteer me altijd heel snel aan Mazda rijders, die generaliseren altijd zo.

En bedankt :angel:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Imago irritaties

Bericht door rsh_scuderia »

coolpappa04 schreef:....
Over het verhaal van mercedes moet ik toch wel iets tegenspreken hoor,als voorbeeld neem ik mijn jongere broer van 25 ,hij heeft zich onlangs een jonge tweedehands mercedes c 220 cdi break gekocht met weinig kilometers, bij nearly new cars ,alles op en aan,perfect in orde en geen ongelukken gehad!maar het meest verbazende is echt wel de prijs ,door de economische crisis gooien ze er gewoon mee naar je hoofd door teveel overstock.Voor een vergelijkbare audi of bmw in occasie zou hij vele duizende euro's meer moeten betalen.en dat is een reden dat toch wel veel jonge gezinnen voor kiezen hoor i.p.v met imago bezig te zijn :wink:
Toch handig, zo een taxichauffeur in de familie. Helemaal als je met koffers nar het vliegveld moet :thump_up:
Gebruikersavatar
galleria ferrari
Berichten: 942
Lid geworden op: do 09 aug 2007 14:57
Locatie: zwartsluis

Re: Imago irritaties

Bericht door galleria ferrari »

rsh_scuderia schreef:
coolpappa04 schreef:....
Over het verhaal van mercedes moet ik toch wel iets tegenspreken hoor,als voorbeeld neem ik mijn jongere broer van 25 ,hij heeft zich onlangs een jonge tweedehands mercedes c 220 cdi break gekocht met weinig kilometers, bij nearly new cars ,alles op en aan,perfect in orde en geen ongelukken gehad!maar het meest verbazende is echt wel de prijs ,door de economische crisis gooien ze er gewoon mee naar je hoofd door teveel overstock.Voor een vergelijkbare audi of bmw in occasie zou hij vele duizende euro's meer moeten betalen.en dat is een reden dat toch wel veel jonge gezinnen voor kiezen hoor i.p.v met imago bezig te zijn :wink:
Toch handig, zo een taxichauffeur in de familie. Helemaal als je met koffers nar het vliegveld moet :thump_up:

zeker als je een auto hebt met een gebrekkige kwaliteit :cool:
fiat rij je toch?

@coolpappa04: dat je broer mercedes rijd is helemaal niet abnormaal hoor deze colum gaat alleen maar over stereotypen

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
Plaats reactie