Dakar 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door Markopolo »

Dan moet je maar kijken, dan weet je het ;)

Moet wel zeggen dat deze editie steeds meer een drama wordt qua organisatie zeg :thump_down:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Dakar 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Zoals ik al eerder refereerde, ze doen te veel interviews en ik versta al die truckers niet. :clap:

Als de organisatie drama is, dan komt het vast wel goed met de race.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door Markopolo »

rsh_scuderia schreef:Als de organisatie drama is, dan komt het vast wel goed met de race.
Yep, een waypoint niet in het roadbook zetten en dan elke motor, auto en truck die dat punt gemist hebben gelijk een straf van 4 uur geven ipv nog de kans geven op herstel werkt voor de rest zeker in hun voordeel :eh: :lol:
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door Niek-106 »

ik vind de dakar een mooi evenement, alleen jammer dat RTl het in mijn ogen op een zeer slechte wijze verslaat.
40 min. interviews en 5 min racebeelden????

niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
CLK-GTR
Berichten: 306
Lid geworden op: di 22 aug 2006 17:05

Re: Dakar 2009

Bericht door CLK-GTR »

Ben benieuwd wie er allemaal een tijdstraf gaan krijgen. Aangezien Al Atiya ook een vette straf kreeg, moeten ze eigenlijk iedereen beboeten, toch? Zou opnieuw drama zijn voor VW, terug gezet worden in leidende of in ieder geval kansrijke positie! Mistu lachende derde!

Wel lijkt de organisatie blijken dat het de eerste keer is dat ze het hier organiseren!
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Dakar 2009

Bericht door Schumi28 »

Nou Sainz ligt er in elk geval uit, de WRC grootheid wordt dit jaat nog geen Dakargrootheid.

Ook al ben je als deelnemer al een held

:worshippy:
Carlos Sainz is tijdens de twaalfde etappe van de Dakar Rally gecrasht en kon zijn weg niet verder vervolgen. De Spanjaard leidde het algemeen klassement bij de auto’s comfortabel met slechts drie etappes voor de boeg. Sainz reed vandaag echter na 79 kilometer in een ravijn en beschadigde zijn Volkswagen dusdanig dat reparatie onmogelijk bleek.

Zijn bijrijder Michel Perin heeft een blessure aan zijn schouder opgelopen maar beide heren arriveerden per helikopter op het bivak in Fiambala. Door de uitvalbeurt van Sainz ligt zijn teamgenoot Mark Miller nu riant aan de leiding, echter afhankelijk van het resultaat van de proef van vandaag.
YouTube http://www.youtube.com/watch?v=Rknw8CHVkjc&eurl=http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=14277
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Dakar 2009

Bericht door St. Paul »

Ik vind het wel jammer dat er gelijk gezeurd wordt over 2 of 3 uitroeptekens. Het zijn toch geen bejaarden die aan de hand van de TomTom elke meter begleid moeten worden. Wat mij betreft mogen ze wel wat meer los gelaten worden, wat meer laten aankomen op eigen kracht. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
pabloprimera
Berichten: 409
Lid geworden op: di 19 apr 2005 22:52
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Dakar 2010

Bericht door pabloprimera »

[Dakar] 'Lammers naar Dakar'
Door Jorn (existenz) op zondag 25 oktober 2009 17:08
Bron: FOK!Sport

Volgens geruchten zal Jan Lammers komend jaar deelnemen aan de Dakar-rally. De coureur zou hierbij het stuur overnemen van Frits van Eerd.
Frits van Eerd zou ook dit jaar weer deelnemen aan de Dakar-rally met zijn GINAF-vrachtwagen. Echter lijkt dit nu niet door te gaan en neemt Jan Lammers zijn plaats in. De reden voor de afzegging van van Eerd zou kunnen liggen aan het feit dat het bedrijf van de Brabander, Jumbo Supermarkten, onlangs een zeer grote overname heeft gedaan die in goede banen geleid zal moeten worden.
Voor Lammers zou het, ondanks een grote lijst met race-activiteiten, zijn eerste deelname aan de rally betekenen.

Mooie aanwinst in mijn vitrine
Afbeelding
Paul
http://WWW.PAOL.NL VOOR DE COLLECTIE VAN DE DOOR JAN LAMMERS BEREDEN WAGENS IN DE SCHAAL 1:43
Plaats reactie