Topic voor games!

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door rsh_scuderia »

Waar heb je GT5 gereden dan?
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door jerico »

ten eerste de prologue, en daarnaast op een exclusieve beurs voor elektronica bedrijven...
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door rsh_scuderia »

De DigiExpo bedoel je dan?

Wat was volgens jou echt het verschil?
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door jerico »

Ik weet niet meer precies welke beurs het was. Ben bij men bedrijfsleider ingestapt en mee geweest. :doh: . Ik had daar het gevoel dat er wat "bugs" weg gewerkt waren en de graphics waren ongeveer hetzelfde(al heel mooi dus). Zoals traction control werkte nog niet perfect in gt5(hadden ik en iemand anders de ervaring) en daar was het al een stuk beter.

Ik weet natuurlijk nog niet het fijne ervan. Maar gt5 word zeker een schitterende game en forza 3 is ook al helemaal geweldig. :dance:

greetz,


jerico
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door rsh_scuderia »

Apart, helemaal omdat GT5 in Japan, Frankrijk en Finland is geweest.
Andere landen zijn er nog niet aan gedaan.

Het verschil tussen realisme nabootsen en een vette racegame komt denk ik mooi tot uitdrukking in GT5 en Forza3.
GT5 die het realisme nabootst en Forza3 die een echte game wilt zijn.

Verschil van opvatting die erg veel uitmaakt.
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door jerico »

hm,

Forza 3 benaderd de werkelijkheid juist echt wel. Het tegen overgestelde van wat jij zegt. Ik heb nu in meerdere supercars mee gereden. En de auto's doen in forza 3 precies wat ze in de realiteit ook doen.

Maar ik had ook niet anders verwacht zo een reactie van jou...

greetz,


jerico
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door rsh_scuderia »

Je bedoelt een eerlijk en afgewogen reactie ten opzichte van de games?

Dank je wel, ik waardeer ook jouw visie en eerlijkheid. Zoals gewoonlijk :thump_up:
Gebruikersavatar
Droes
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 28 jan 2005 17:46
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door Droes »

Je kan altijd wel een discussie hebben tussen deze beide games, het zijn ook gewoon TOP-games! :thump_up:
Waar wij het hier over hebben zijn gewoon details omdat we de perfectie willen en nét niet krijgen :oops:

Deze week voor het eerst Forza 3 gespeeld bij kennis, damn knappe game! (en dat van een 97% GT-gamer :P :D ) Ben het eens dat de graphics bij GT5 er wel opmerkelijk netter uit zien..
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
kennytuning_
Banned
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 15:28
Locatie: belgie, Oost-vlaanderen =)

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door kennytuning_ »

ik heb een klein vraagje hoe downloaden jullie nu die nieuwste race games toch :evil: als ik probeer werkt er gewoonlijk de helft niet :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door Jolly Club »

Ik download ze altijd in de winkel, met mijn pincode. Superservice, ze branden ze voor je op een schijfje en noch mijn PS2 dan wel mijn XDoos386 heeft ooit moeite met afspelen... :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door rsh_scuderia »

Zelfde hier.
Ik download ze volledig van mijn bankrekening. Beetje old skool, maar gaat altijd nog probleemloos.
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door Powersprint »

Richard, hoe verhoudt zich GT5/Forza 3 tot bijv. GTR2 (GTR Evo maar even buiten beschouwing laten :P )? Dat zou ik wel eens willen weten :)
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door rsh_scuderia »

Ten opzichte van GTR Evo is het een hele vooruitgang :D

GT5 kan ik nog niet over oordelen in detail. Ik heb er nog niet mee mogen rijden.
Ten opzichte van Forza is GTR2 moeilijker en completer wat betreft de racewagens. GTR2 wil dan ook echt een simulatie zijn, hoewel GTR1 nog veel moeilijker is in mijn beleving.

GTR2 is dus echt een simulatie, hoewel daar wel de bekende " back flip" fouten in zitten bij contact met andere auto' s online en offline.
Gran Turismo benaderd het echte rijden zonder hulpmiddelen en met stuurtje zeer goed. Het komt zeer dicht bij het simuleren van een straatauto. Hoe zich dat gaat verhouden met de raceauto' s (lees Le Mans-achteige wagens) is moeilijk in te schatten. De engine voor Gran Turismo 5 is opnieuw opgebouwd en kan ook hier wel eens voor een verrassing gaan zorgen.

Forza is ook zeker een goede game. Hoewel Jerico het iets anders ziet, is Forza voor mij toegankelijker dan GT5 en zeker dan GTR2.
De game lijkt wat meer liniear opgebouwd als je de assists er af haalt. Zonder assist is de game trouwens wel een hele uitdaging en een hand vol. Zoals ik het kan inschatten is het zelfs op het hoogste niveau vergelijkbaar met GTR Evo.

Grafisch gezien is GTR2 uiteraard verouderd, maar het realisme en schademodel zijn wel stukken beter dan Forza.
Ook ten opzichte van Gran Turismo laat het zich aanzien dat het schademodel en ook het realisme beter is bij GTR2.

Zo een volledig beeld hoe ik het zie? :D
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door Powersprint »

Zeker een verhelderend beeld Richard :D Nu weet ik tenminste dat ik nog wel even zonder console kan gamen zonder dat ik al teveel simulatie mis ;) Eerst maar eens wachten totdat we thuis eens een nieuwe tv krijgen, misschien dat er dan nog wel eens een console inzit. Maar nu eerst maar eens GTR Evo uitrijden ( al heb ik ook een aantal wedstrijden moeten missen helaas). En dan eens kijken hoe het op simracing.nl verder gaat omdat er toch veel kritiek naar boven komt bij GTR Evo.

Wie weet voor komend seizoen eens met de wtcc bolides gaan crossen. Die dieseltjes rijden toch best aardig :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: D'r was toch ooit een topic over games?

Bericht door Tom_Aston-Martin »

es even wat anders dan de forza/gt discussie,
maar hebben jullie ook zo'n zin in Modern Warfare 2? :drool:

Ik kan bijna niet wachten, het ziet er zo gaaf uit!
Afbeelding
Plaats reactie