Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

Jolly Club schreef:Er zijn genoeg bandenboeren die het best over willen nemen, wel bij voorkeur om de beurt want head-to-head tegen de concurrent kan immers imago-schade opleveren, dus daar ben ik niet bang voor.

Wat ik zorgelijker vind is dat al die grote fabrikanten met hun huichelachtige concorde-papiertje nu hun hielen lichten. Wat krijgen we er voor terug? Van die malle instap-privateers die met oude namen nieuwe faam proberen te maken.... Als dat project mislukt mag van mij de 3e wagen ingevoerd worden.

Ik zie liever 6 teams met elk drie echte wagens met echte rijders, dan 10 van die hobby-teams met twee pay-drivers. :cool:
Ik zeg; Amen :!:

En ook dit is bekend geworden (Formule1.nl)

Kolles niet langer teambaas Force India

Aflopend contract niet verlengd

[03-11-2009] Colin Kolles is niet langer verbonden aan Force India. De renstal heeft bevestigd dat het aflopende contract van de teambaas niet is verlengd. Kolles heeft vijf seizoenen deel uitgemaakt van het team.
In die vijf seizoenen heeft het team verschillende eigenaren gehad. Eerst heette het Jordan, daarna MF1 Racing, vervolgens Spyker en nu gaat het door het leven als Force India, omdat Vijay Mallya zo heeft beslist.

Lange tijd vocht het team in de achterhoede, maar afgelopen seizoen schoof Force India eindelijk op richting middenveld. In België kwam Giancarlo Fisichella slechts twee seconden tekort om de race te winnen.

Zonder Kolles gaat Force India op jacht naar nog meer verbetering. “We danken Kolles voor zijn bijdrage de afgelopen vijf jaar en wensen hem succes met zijn toekomstige projecten”, klinkt het uit de mond van het team.

De laatste tijd was het takenpakket van Kolles al uitgekleed.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Schumi28 »

Jolly Club schreef:Er zijn genoeg bandenboeren die het best over willen nemen, wel bij voorkeur om de beurt want head-to-head tegen de concurrent kan immers imago-schade opleveren, dus daar ben ik niet bang voor.

Wat ik zorgelijker vind is dat al die grote fabrikanten met hun huichelachtige concorde-papiertje nu hun hielen lichten. Wat krijgen we er voor terug? Van die malle instap-privateers die met oude namen nieuwe faam proberen te maken.... Als dat project mislukt mag van mij de 3e wagen ingevoerd worden.

Ik zie liever 6 teams met elk drie echte wagens met echte rijders, dan 10 van die hobby-teams met twee pay-drivers. :cool:
Toyota zal nog weel een financiële klapper van de FIA of de FOM krijgen, ze hebben het nieuwe concorde agreement getekend en zich verbonden voor een jaar of 3? Schijnt dat wanneer ze eerder uitstappen een boete'tje krijgen (misschien ter hoogte van de McLarenzaak :mrgreen: )
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2009

Bericht door Jolly Club »

Geldt dat boete-verhaal ook als ze de boedel overdoen aan één van de instappers, zoals Honda met Brawn gedaan heeft? Ik dacht namelijk dat deze boeteclausule vervalt als je je team verkoopt aan een andere partij en daarmee het voortbestaan ervan garandeert... :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Peter Parker »

Er zit echt weer een revolutie aan te komen. Na een crisis komt altijd weer een verandering. Al die privateers teams van vroeger verwacht ik niet terug, er gaat nu veel meer geld in om. Maar wat leuke verrassingen vind ik wel grappig. Krijgen andere coureurs ook weer kansen. Laat maar gebeuren, we zien wel wat er over blijft. Renault had het voor mij ook afgedaan.
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door 117ayrton »

Jolly Club schreef:Laat maar mooi gaan, de bezem er even goed door! :thump_up:

Allemaal van die teams die slechts voor de reclame en de verkoopcijfers in de sport zitten. Als er een poosje niets gewonnen wordt doet het marketingtechnisch meer kwaad dan goed en vertrekken ze weer. Zeker Renault heeft een knauw gekregen na crash-gate. We zien allemaal dat ook Honda, BMW en Toyota hun zelfbedachte belofte (wereldkampioen worden) niet waar hebben kunnen maken, en dus hebben ze met de CRISIS ineens een hele makkelijke uitvlucht om het strijdtoneel met stille trom te verlaten.

Ik heb dan meer respect voor ploegen als Williams, Ferrari en McLaren, die ook in mindere tijden de sport trouw blijven en blijven knokken om weer succesvol te worden. Datzelfde geldt ook in het WRC, waar Ford en Citroën samen een hele serie overeind (proberen te) houden! :thump_up:
VOOR EEN KEER BEN IK HET MET MARTIN VOLLEDIG EENS :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2009

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:Geldt dat boete-verhaal ook als ze de boedel overdoen aan één van de instappers, zoals Honda met Brawn gedaan heeft? Ik dacht namelijk dat deze boeteclausule vervalt als je je team verkoopt aan een andere partij en daarmee het voortbestaan ervan garandeert... :think:
Klopt. BMW wist niet of ze het team moesten inschrijven voor 2010 of niet. Hadden ze het gedaan en niet gereden dan hadden ze een boete gekregen, hadden ze het gedaan en het team verkocht dan niet. Je hebt alleen de verplichting 2 wagens te laten starten als je getekend hebt. Of je dat zelf doet of die verplichting meegeeft aan een ander maakt niet uit.

Zal mij benieuwen hoe lang Mercedes nog blijft en Renault hoeft ook maar een klein klapje te krijgen of ze zullen wel definitief vallen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Mercedes blijft wel.

2x achter elkaar de kampioen leveren ondanks een mager team en dito rijders en dus dankzij de motoren doet het imaog alleen maar goed van Ilmor, ehh, Mercedes.

Ik vind het wel positief. De periode in de jaren 70 was er ook in van Matra en Ferrari met een V12 en de rest met ee Cosworth V8.
De afhankelijkheid van de grote fabrikanten wordt hiermee gesublimeerd.
Heeft Max Mosley toch weer goed gezien :D

En wat betreft de banden, kom maar op met Michelin, Khumo of Toyo :dance:
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

Ik las het volgende op een site......ik moest toch wel even zwaar glimlachen....... :lol:


Overzicht van F1 prestaties van Toyota;

2002 - Toyota rijdt eerste race

2009 - Toyota rijdt laatste race


Ik vond 'm toch wel grappig :D
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Formule 1 2009

Bericht door 1:18 24/7 »

:lol:

Voor de gein zou iemand daar ook nog eens de totale kosten bij moeten zetten! :mrgreen:

Afbeelding

...maar nu ff niet...
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Curbstone Models »

TestaRossa schreef:Ik las het volgende op een site......ik moest toch wel even zwaar glimlachen....... :lol:


Overzicht van F1 prestaties van Toyota;

2002 - Toyota rijdt eerste race

2009 - Toyota rijdt laatste race


Ik vond 'm toch wel grappig :D
ik vind hem wel "quote van het jaar"...
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Formule 1 2009

Bericht door supernova »

1:18 24/7 schreef::lol:

Voor de gein zou iemand daar ook nog eens de totale kosten bij moeten zetten! :mrgreen:

Afbeelding

...maar nu ff niet...
Zal ergens tussen de 1,5 en 2 miljard euro liggen. Een paar jaar geleden zaten ze al op 1 miljard.
En het aantal overwinningen: 0. :doh: Je kan dus geen overwinningen kopen, dat hebben ze wel bewezen.
Volgens Jalopnik is het trouwens 2,4 miljard dollar (http://jalopnik.com/5396842/toyota-quit ... s-about-it)
Plaats reactie