Newbie met vragen

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Marcel174

Newbie met vragen

Bericht door Marcel174 »

Hoi,

Ik heb even een paar vragen aangezien ik een newbie ben op dit gebied.
Ik heb al enige tijd enkele modelauto;s 1:18 op zolder staan en heb besloten om ze eens helemaal op de knappen in in een diorama te plaatsen.. Ik wilde dit al een hele tijd maar nu gaat het echt gebeuren.

Echter heb ik nog wat vragen.

Ik ben op dit moment bezig om een mini helemaal op te knappen.. Alles is er af gehaald en het hele interieur staat nu in de primer. Het koetswerk moet ik nog doen.
Nu heb ik eigenlijk de vraag hoe jullie he koetswerk spuiten.. Doen jullie dat allemaal met airbrush of gewone autolak wat je bijv bij Halfords koopt?

Ik ben zelf van plan om een airbrush set te kopen omdat je dan mijns inziens mooier kan spuiten.

Tevens vraag ik me af waar jullie zoal onderdelen kopen en hoe jullie aan al die dingen komen om bijv een spoiler te maken.. Is dit gewoon links en recht een beetje rotzooi bewaren..

Ik ben ik op zoek naar carbon sticker. Heb nl nog een lamborghini die ik helemaal wil verbouwen en daar heb ik een carbon look bij nodig.. Dat wat je bij de automaterialen winkel koopt is veel te grof.

Hopenlijk kunnen jullie mij even verder helpen met deze vragen..
Als ik de auto helemaal klaar heb zal ik hem even posten.

Groetjes Marcel
Niek-106
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Newbie met vragen

Bericht door Niek-106 »

Hoi Marcel,

Voor spoilers en dergelijke zou je eens kunnen kijken bij Noro tuning die hebben veel modelauto spul, en je zou eens op ebay kunnen kijken daar staat meestal ook wel wat.
Op de rest van je vragen kan ik je geen antwoord geven, maar er zijn genoeg mensen op dit forum die daar meer van afweten.

Succes!

Niek :cool:
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Voordat je jezelf in de kosten stort voor een dure airbrush is het misschien handiger om wat ervaring op te doen met spuiten en daarvoor een spuitbus te gebruiken. Want ook met een spuitbus kun je een mooi resultaat krijgen. Het is niet het middel alleen wat het eindresultaat bepaald. De spuiter zelf heeft daar grote invloed op :cool:
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

voor de carbon look en andere spullen even op http://www.modelbrouwers.nl kijken...

spoilers en dergelijke zou je met polystyreen kunnen maken, ook bij die winkel verkrijgbaar. airbrush is uiteindelijk altijd mooier dan een gewone spuitbus. Maar wel een dure investering en met een goede spuitbus kun je het ook mooi krijgen. goeie voorbereiding zoals primer, schuren, aantal lagen etc... is dan van belang.

succes,

Jerico
Afbeelding
Marcel174

Bericht door Marcel174 »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.. Dit weekend of volgend weekend ga ik even bij modelbrouwers langs.. Effe wat inslaan. Zoals vlokken voor bekleden e.d...

Mijn eerste auto is af. Heb thuis in totaal 5 auto liggen die ik helemaal ga opknappen.
Een Mini, Ferrari 348, Ferrari F40, Ferrari Testarossa en een Shelby Cobra.

Ik heb als eerste de Mini gedaan met eigenlijk nog wat ik hier zo in de schuur had liggen.

Op zich ben ik, zo voor mijn allereerste auto, redelijk tevreden. Ik zie nog wel wat puntjes maar weet nu ook wat meer waar ik op moet letten.

De Mini is van Solido en was eerst helemaal rood..

De bumpers heb ik er afgehaald en helemaal dicht geplamuurd. Dacht dat ie helemaal strak was maar toch zie je nog de gaten waar de bumper in heeft gezeten.. Dus weer een verbeterpunt..

Hierbij even wat foto's.

Tips en suggesties zijn erg welkom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Gaat goed, je leert van je problemen, op naar het volgende model. :thump_up: :thump_up:

Carbon decals: goolge: De Roos in uithoorn, moet lukken.

Succes met je volgende ombouwers :cool:

Ron :thump_up:
Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op do 21 mei 2009 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

jonnoT schreef:Voordat je jezelf in de kosten stort voor een dure airbrush is het misschien handiger om wat ervaring op te doen met spuiten en daarvoor een spuitbus te gebruiken. Want ook met een spuitbus kun je een mooi resultaat krijgen. Het is niet het middel alleen wat het eindresultaat bepaald. De spuiter zelf heeft daar grote invloed op :cool:
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
De voorbehandeling (goed schuren, ontvetten, etc.) is nét zo belangrijk als het spuiten zelf.
En het allerbelangrijkste bij het spuiten zelf is om het vooral in dunne lagen te doen.
Liever 5x een dunnere laag dan één dikke om het maar meteen dekkend te krijgen.
Echte professionele spuiters zal het misschien wel lukken, maar wij als leek moeten dat zéker niet proberen.
Onder deze link vind je zéér goede tips om een goede laklaag aan te brengen.
Ik zou het zeker eens doorlezen.
http://www.modelbrouwers.nl/docs/modelb ... aklaag.pdf
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

de lak van de mini is super gelukt :worshippy: :worshippy:
ziet er erg goed uit het resultaat :thump_up:
Afbeelding
Wieldop

Bericht door Wieldop »

Het resultaat is ondanks je kleine probleempjes absoluut megagoed gelukt, hoor! Vind hem wel stoer zonder die dikke bumpers, mooi werk :dance:
Afbeelding
Daytona69
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Goed gelukt die Mini !!! :thump_up:
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Kijk dit is al een zeer veelbelovend resultaat om trots op te zijn :worshippy: :worshippy:
niels kroon

Bericht door niels kroon »

Mooie mini hoor :cool:

Ik vindt het juist wel leuk dat je die gaten van de bumpers nog ziet :mrgreen:

Ga zo door, ik ben benieuwd naar de andere modellen :mrgreen:
Sr tuning is not a crime :D
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik vind hem mooi!
ge-flopt
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door ge-flopt »

Ziet er erg strak uit.

Wil binnen kort zelf eens gaan proberen, maar als dit al mogelijk is met de eerste wagen (natuurlijk met het nodige geduld) dan moet me dat zeker gaan lukken.

PS heb je toevallig nog een foto van hoe de mini eerst was?
Plaats reactie