Modelauto beoordelingen discussie topic

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door andre »

Gerrit Haarsma schreef:@Montemezelo, Zou een goed idee zijn, maar er zijn veel mensen die bieden op modellen via Marktplaats en Ebay en weten misschien niet van welke kwaliteit dat model is..

Gr Gerrit.

Ga er maar vanuit dat de doorgewinterde verzamelaar echt wel weet op welke kwaliteit hij bied als het
om de wat oudere modellen gaat , waar deze ook aangeboden wordt .
Van de nieuwste releases kan het weleens "mis" gaan qua kwaliteit .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Gerrit Haarsma »

@Andre, Er komen ook nieuwe verzamelaars op het forum die willen beginnen met verzamelen..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Ricardo »

Montezemolo schreef:Op zich een leuk idee, maar moeilijk uitvoerbaar, wellicht een idee om bijvoorbeeld alleen nieuwe releases te beoordelen dan blijft het wat meer overzichtelijk en kan ook nuttig zijn voor mensen die eventueel twijvelen om dat model aan te schaffen.

Montezemolo :thump_up:
De uitvoerbaarheid is niet het grote probleem denk ik. Zolang als je maar 1 topic gebruikt waar alles netjes op een rij staat en leden dus gewoon op een link kunnen klikken en dan doorgelinkt worden naar de desbetreffende beoordeling/ vergelijking. Het zal alleen tijd kosten om alles een beetje op te zetten. Maar daar wil ik wel wat tijd voor opofferen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Gerrit Haarsma »

@Ricardo, Jij hebt het in je hoofd al helemaal klaar of niet? :lol:
Ik zou al mijn modellen ook wel willen beoordelen, zo'n 35 stuks maar daar heb je je zondagmiddag voor...
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door jonnoT »

Ik ga mijn administratie van de collectie opnieuw opzetten. De modellen krijgen dan allemaal een beoordeling via het NAMAC waarderingsysteem

http://www.1000-miglia.nl/pages/namacwaarde.html

http://www.1000-miglia.nl/pages/namacws-condition.html


merk dat ik nog een paar linken op mijn site moet bij werken :oops:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Ricardo »

Ik heb het idee even in het echt opgezet. In de mededelingen vind je per categorie een lijst op alfabetische volgorde van de verschillende modellen die beoordeeld zijn (in de toekomst misschien zelf eerst nog op te delen in fabrikanten). Door erop te klikken wordt je door gelinkt naar die desbetreffende beoordeling. Omdat de beoordelingen in aparte topics geplaatst worden is het dus ook mogelijk dat een ander lid van hetzelfde model ook zijn oordeel kan vellen over een model. Uiteraard kan alles nog aangepast worden. Vooral het format van de beoordeling kan nog wel wat fijntuning gebruiken. Ik hoop dat we met z'n allen op deze manier een leuke database op kunnen bouwen :thump_up:
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Modelauto beoordelingen

Bericht door Kyoshofan »

Heel mooi gedaan Ricardo :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen discussie topic

Bericht door Gerrit Haarsma »

Prachtig, Prachtig. Prachtig Ricardo!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Modelauto beoordelingen discussie topic

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

wauw hee, :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Ben je een weekendje ff aan het wegwaaien in de Ardennen, dan nu dit allemaal al :dance: :dance:

veel dank aan Gerrit voor het tot stand laten komen van een be-oorledings topic, natuurlijk niet zonder de enthausiaste hulp van onze Mod. Ricardo.

Prachtig allemaal :dance: :dance:


Nu er een apart be-oordlings topic is, zie ik een extra kans langs komen voor dit forum.

:idea: Misschien kan dit gekoppeld worden aan de "modelauto van het jaar verkiezing 2010".

Ik zit niet graag in iemands krantenwijk (RSH topic), maar het is thans 1 maart, vele maffers hebben hun aanwinsten vanaf het nieuwe jaar, al in een prive topic geplaatst is.

Maar als deze inzenders eens een be-oordeling willen maken van dat model (uitbreng datum 2010), dan hoeft RSH niet meer zo hard te roepen en bedelen voor een modelauto van het jaar verkiezing rond te krijgen, door deze inzenders dan automatisch te laten meedoen in dat topic.

Alles op vrijwillige basis natuurlijk.

maar eh, het blijft maar een idee.


Dat het het vergelijkings topic er ook is, toppie :thump_up:

omdat het juist over objectieve vergelijkingen dient te gaan, ben ik zelf van mening dat de conclusie die ik zelf heb getrokken, eigenlijk enkel voor mezelf geldt.
Ik denk dat het veel objectiever wordt, door enkel de plus- en minpunten van de modellen te beschrijven, en het prijs verschil, indien het aanwezig is. Zodat iedereen, voor zichzelf, het beste model kan bepalen voor een eventuele aanschaf.

Ook zou ik gebruik maken van 4/5 vaste foto punten met een standaard achtergrond en 1-3 extra foto's plaatsen, die er echt toe doen in het verslag.

Ook ik begrijp, dat alles nog nieuw is, en dat we van elkaars ideeën iets op kunnen steken.

Samen komen we er wel uit.

Ron :arrow:
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen discussie topic

Bericht door Gerrit Haarsma »

@ MB 500 Sec Ronnie, Ik heb het topic geopend maar het idee kwam door de beoordelingstest van rsh_scuderia!
Ben zelf ook al bezig geweest met 2 modellen, er zullen er wel meer komen maar ik heb meer oudere modellen en koop bijna nooit nieuw...

Gr Gerrit :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen discussie topic

Bericht door Gerrit Haarsma »

@Ricardo, je mist bij 1:18 nog de Studebaker Golden Hawk Project car :wink:
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Modelauto beoordelingen discussie topic

Bericht door rsh_scuderia »

:think:

Ik heb dit helemaal gemist :mrgreen:

Leuk idee, zouden meer mensen moeten doen :cool:
Ik zal voortaan mijn reviews ook hier posten.

Het is inderdaad wellicht handig om dit topic ook te gaan gebruiken voor Modelauto van het Jaar, echter zal deze niet meer gekozen worden bij MAF :thump_up: Maar dat is een andere discussie.
Gebruikersavatar
michel26
Berichten: 834
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 17:46

Re: Modelauto beoordelingen discussie topic

Bericht door michel26 »

Is het misschien ook niet een idee om een aanvragen topic aan te maken?
Ik zal ook eens beginnen met een beoordeling schrijven. :thump_up:
Gebruikersavatar
Gerrit Haarsma
Berichten: 256
Lid geworden op: vr 25 dec 2009 16:32
Locatie: Garijp
Contacteer:

Re: Modelauto beoordelingen discussie topic

Bericht door Gerrit Haarsma »

Goed idee is dat een "Beordeling aanvraagtopic" voor degenen die een model willen kopen maar nog niet weten welke ;)
Afbeelding
Plaats reactie