1:43 Volkswagen T2 A Polizei: Premium ClassiXXs vs Schuco

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

1:43 Volkswagen T2 A Polizei: Premium ClassiXXs vs Schuco

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Deze keer een vergelijking van de overbekende VW bus T2 versie A (1967) in Polizei uitvoering,(herkenbaar aan de lage kipperlichten aan de voorkant, opstap trede bij de voorportieren en de kleine achterlichten). Motor inhoud: 1.6 luchtgekoeld

In 1971 is de er een tussen variant (AB) gemaakt (voorkant van de A en de achterkant van de B) en als laatste uit deze serie de B (1972 - 1979) (andere knipperlampen voorop en grote achterlampen, en geen opstapje bij de voorportier) .

De vergelijking gaat tussen de Schuco (SC) (wit / donker groen) en de Premium Classixxs (PC) (creme en licht groen) in 1:43

Afbeelding Afbeelding

De SC komt uit een oplage van 1000st en de PC uit een oplage van 750 stuks. Beide modellen worden geleverd in standaard verpakkingen van de betreffende leveranciers. Beide modellen zijn geheel gesealed, geen raampje is er open.
Het SC model is iets duurder (Euro 5,00) dan het PC model.

Afbeelding

Pluspunten SC model:
Antenne, koplampen (zonder zo'n bevestiging dingetje), foto-ets grill, decal op het voorportier, zijspiegels, zwaailamp met geluidbox eronder, mooiere achterlampen, reserveband in het interieur, losse deurgrepen op de deuren en de schuifdeur geleide beugel is zichtbaar.

Afbeelding Afbeelding

Pluspunten PC model:
koplampen, richtingaanwijzer voorop komen er beter uit door de wiite achtergrond, foto-ets ruitenwisser, zijspiegels, losse deurgrepen op de deuren gemonteerd, zeer herkenbare kleur groen, meer chrome op de ramen (voordeur en het lucht raampje op de zijramen, zwarte polizei belettering op de achterkant, interieur voor 1+ 1.5 stoel, 2e rij 2 zits bank, 3e rij 3 zitsbank en een beter gemaakte benzine vul afdek deksel. Model staat op en bedrukt straatje als voetstuk.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Minpunten van het SC Model, zeker dei donkere groene kleur, kleinere bellettering, te lichtblauwe zwaailamp, grove ruitenwissers, storende binnenspiegel en een andere configuratie van de voorstoelen (2 x 1) en 2 rijen met 3 zits banken. Model staat op een groot standaad voetstuk

Minpunten van het PC model, decal op het luchtrooster aan de voorkant, die zwaailamp zonder enige vorm van geluids- apparatuur, grove achterverlichting met chrome omlijsting en een grovere afwerking van de uitlaat.

Afbeelding Afbeelding

Conclusie: beide modellen hebben zo hun eigen charmes en eigennaardigheden, maar ontlopen elkaar weinig.

Het is zeer moeilijk om een winnaar aan te wijzen, het is maar wat de voorkeur geniet.
PC heeft in mijn ogen een betere kleur (groen) en SC heeft weer meer details op het model.

Misschien helpt dit om een keuze te maken voor zo'n VW T2a model, indien jullie zo'n model denken aan te schaffen.


Ron :arrow:

Ps.
Zowel Ricardo als ik, hebben er een vergelijkings test in gedaan, wij zouden het erg leuk vinden als meer 'Maffers' onder ons, dit topic op gang willen houden (op vrijwillige basis natuurlijk).

Vanzelfsprekend ik heb de be-oordeling van "Jaap" gelezen over zijn oranje Porsche 911 GT3 in 1/18, hij zoekt iemand die zo'n zelfde Porsche heeft in 1/18 maar dan van Autoart.

"Samen" is het juiste woord, voor dit soort vergelijkingen.

We zullen het meemaken :pray:
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: 1:43 Volkswagen T2 A Polizei: Premium ClassiXXs vs Schuc

Bericht door Kyoshofan »

Ik zal kijken of ik mss morgen nog een review kan schrijven :thump_up:

Ik zie alleen dat je het anders hebt gedaan i.p.v puntentellingen, ook heel leuk gedaan :worshippy: :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: 1:43 Volkswagen T2 A Polizei: Premium ClassiXXs vs Schuc

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Kyoshofan schreef:Ik zal kijken of ik mss morgen nog een review kan schrijven :thump_up:

Ik zie alleen dat je het anders hebt gedaan i.p.v puntentellingen, ook heel leuk gedaan :worshippy: :thump_up:

Beste Kyoshofan,


lijkt me zeer leuk, om een vergelijkingstest van een andere modelauto liefhebber te lezen (ben wel benieuwd welke 2 modellen je met elkaar gaat vergelijken, ik kan niet wachten) :)

Ik zelf ben van mening, dat een vergelijkingstest zo objctief mogelijk dient te zijn, dat is voor mij de reden om geen cijfers te geven aan een model.
Om de eenvoudige reden, dat de één appels lekker vind, nummer twee houdt weer van pannekoeken en er zijn er ook tussen ons die een 'pannekoek met appel" erg graag lusten, zodat ik niemand tegen de schenen aan schop.

De getallen die ik wel zal gebruiken: maten en gewichten (indien van belang), oplage volgens de leverancier van het model (als we dit mogen geloven ?????) en het prijs verschil.
Het prijs verschil heb ik gedaan, omdat koper A een model voor Euro 10 kan bemachtigen en koper B voor Euro 25. Als we dit soort aankoop bedragen mee rekenen, kan het ea zeer vertroebelen in een vergelijkingstest.

Zelf ben ik voor doorzichtigheid en duidelijkheid en niet voor aansturing om een bepaald model aan te schaffen, als onafhankelijk modelauto verzamelaar.

Als een professionele verkoper, zo'n vergelijkingstest gaat maken met de ''cijfers" , dan ga ik me afvragen, of de aanbieder deze vergelijking echt objectief heeft gemaakt, boven dat model A of B voor deze verkoper er zelf financieel er beter van wordt.


Maar nu een totaal andere vraag aan je / jullie.


Zijn jullie wijzer geworden uit deze vergelijkings test (indien jullie zo'n model willen aanschaffen) :?: :?:
Deze vergelijking gaat niet enkel om de Polizei uitvoering, PC en SC maken van dit model wel veel verschillende liveries, ook nog in de komende jaren.

Ron :arrow:
Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op zo 14 mar 2010 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: 1:43 Volkswagen T2 A Polizei: Premium ClassiXXs vs Schuc

Bericht door tom »

Leuke vergelijking, maar ik ben er inderdaad niet uit welke nou de beste is... er is ook niet zoveel verschil natuurlijk, het zijn allebei best goede modellen.
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: 1:43 Volkswagen T2 A Polizei: Premium ClassiXXs vs Schuc

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

tom schreef:Leuke vergelijking, maar ik ben er inderdaad niet uit welke nou de beste is... er is ook niet zoveel verschil natuurlijk, het zijn allebei best goede modellen.
Beste Tom,

bedankt voor je objectieve reactie :thump_up: :thump_up: :thump_up:

Wat je ook schrijft: de verschllen zijn idd zo klein, dat juist zulke vergelijkingstests het 'leuk' maken.

idd. de modellen zijn niet 100% perfect, maar ze scoren beide een dikke voldoende als model aanzich.

Ik heb zeker wel en voorkeur voor één van deze twee modellen, ik ga dat alleen niet uiten op het forum, doordat de verschillen zo klein zijn, zie ik liever, dat een potentieële koper er zelf zijn profijt me kan doen (gratis advies) om een beslissing te nemen voor welk model men gaat, ook rekening houdend met het prijs verschil.

Door die minimale verschillen in details in deze modellen, kan volgens mij wel en geïntereerde koper een betere keuze maken voor welk model hij wil gaan.

Niet elke winkelier / internetwinkel of veilingsite biedt deze mogelijkheid aan, om bijna 2 identieke modellen met elkaar te vergelijken.

Maar het 'MAF" daar in tegen, daar is het dan weer wel mogelijk :cool:

Dit soort vergelijkingen is juist voor jullie "MAF" leden, door "MAF" leden .


Op naar meer verschillende vergelijkingen :pray: :pray: :pray:



Ron :arrow:
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: 1:43 Volkswagen T2 A Polizei: Premium ClassiXXs vs Schuc

Bericht door Bondracer »

Mooie vergelijkingstest Ron en weer pure nostalgie :thump_up: Mijn voorkeur gaat uit naar de PC omdat de kleur zoveel beter matched met de 1:1 :thump_up:
:idea: nu nog een oude 5 reeks mark I erbij en je hebt de volledige Derrick-cast in miniatuur :D :thump_up:
groeten Guy :wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Plaats reactie