Frans schreef:Wat zijn ze waard?
Voor ons verzamelaars trachten we steeds de gunstigste prijs te zoeken voor een model, is het niet?
Ik denk als je echt Uw verzameling wil van de hand doen, dat je daar veel geld gaat op verliezen. Stel ze te koop en dan worden eerst de exclusieve modellen er uit gehaald, met de rest (alledaagse modellen) ga je blijven zitten. En een opkoper zal je nooit de aankoopwaarde terug geven, en dan nog, je moet er nog een vinden die bereid is om een hele verzameling op te kopen voor misschien wel 20000?!
Hebben Jullie bezitters van een grote verzameling al eens uitgeteld hoeveel geld je er aan gespendeerd hebt? Je gaat verschieten van het bedrag.
Frans
Helemaal met je eens Frans, rijk worden aan een verzameling gaat zeker niet lukken.
Voor mijn verzameling geldt dat er een beperkt aantal modellen is waarop ik behoorlijk wat geld verdien. Een groot aantal modellen dat ongeveer tegen de aanschafprijs zal weggaan (max 20% daaronder of daarboven) en een flink deel goedkope modellen overblijft waarop ik mogelijk wel wat geld toeleg. Maar aangezien deze voornamelijk lagere aanschafprijzen hadden kan het verlies niet zo heel groot zijn.
Ik denk dat het beeld bij veel anderen niet zoveel zal verschillen.
Maar alles staat en valt met de verkooptermijn. Bovenstaande is alleen van kracht als ik ruim de tijd heb (half jaar ofzo) om het spul via ebay te verkopen. Als ik haast heb en laat een handelaar komen, dan krijg je liquidatieprijzen