Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Johan
Schaal: 1:43

Re: GioGio collectie: Jaguar C-type Mille Miglia

Bericht door Johan »

We hebben onverwachts weer twee nieuwe modellen in huis, de eerste is een model uit 1952 van Jaguar.

Jaguar C-type Mille Miglia Stirling Moss
De Jaguar C-type is gemaakt van 1951 tot 1953 en er zijn slechts 53 exemplaren gemaakt.
De C-Type was succesvol in de autosport, met name op de Le Mans 24 Hours race waar men twee maal de overwinning pakten, in 1951 en 1953.
De C had als basis de XK120, hier voerden men wat aanpassingen door, gaven de motor meer vermogen (van 160 naar 204 pk) en gingen er mee racen.
De motor was een 3,4 liter 6-cilinder en gaf de wagen een top van 225 km/u.

Latere versies hadden een vermogen van 220 pk. (1953)

Dit schaalmodel is de uitvoering van Sir Stirling Moss voor de Mille Miglia (1952) die ie overigens toen niet wist te winnen, dat gebeurde pas in 1955 in een Mercedes 300SLR.
Stirling Moss kan gezien worden als de grootste coureur ooit.

merk: Jaguar
model: C-type
uitvoering: Mille Miglia Stirling Moss
schaal: 1/43
fabrikant: Brumm
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is nu mijn derde Brumm model maar moet helaas wederom concluderen dat de details en nog meer de afwerking onder de maat is.
Ze hebben opzich leuke en soms aparte modellen maar de afwerking........nee, dat is gewoon onder de maat helaas. :(
Voor mij geen Brumm meer. :thump_down:
Laatst gewijzigd door Johan op di 16 nov 2021 09:25, 4 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Johan

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

Bericht door Johan »

Het volgende model is een Mercedes-Benz van 1955

Mercedes-Benz 300 SL Gullwing Mille Miglia
De 300SL is beroemd om zijn opvallende vleugeldeuren, die hem de engelse naam "Gullwing" opleverde.
De vleugeldeuren van de Mercedes-Benz 300SL zijn wereldberoemd, net als de race successen die de auto behaalde op Le Mans en in de Mille Miglia.
Kortom, een legendarische auto, die zelfs tot sportwagen van de eeuw werd gekozen in 1999.
Van 1954 tot 1957 zijn er pakweg 1400 exemplaren gemaakt waarvan er 1100 naar de VS gingen.
De 3,0 liter 6-cilinder motor had een vermogen van 215 pk en gaf de wagen een topsnelheid van 217 km/u, echter met een andere overbrenging liep dit op naar 260 km/u.

merk: Mercedes-Benz
model: 300 SL
uitvoering: Gullwing Mille Miglia
schaal: 1/43
fabrikant: Bang
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het merk Bang was mij nog niet bekend en dit was dus om te proberen maar ook hier helaas, de afwerking is ver, heel ver onder de maat. :cry:
Aldoende komt de wijsheid....... :doh:

Maargoed, nu weer even concentreren op de recente modelen.
Laatst gewijzigd door Johan op ma 13 apr 2020 15:06, 3 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Jaquar C-type Mille Miglia Stirling Mo

Bericht door Ricardo »

Twee prachtige klassiekers :worshippy: Volgens mij heeft AA de Jaguar mooier afgeleverd :thump_up: Soms valt een model en soms valt ie tegen helaas.
john

Bericht door john »

Ja maar de Brumms zijn dan ook relatief goedkoop. :wink: Kun je geen top kwaliteit van verwachten. Maar vind de C-Type toch aardig nageboots/gebouwd voor die prijs. Maar de C-type vind ik één van de mooiste Le Mans racers van Jaguar. Maar smaak verschilt natuurlijk. Gelukkig maar.
Johan

Bericht door Johan »

john schreef:Ja maar de Brumms zijn dan ook relatief goedkoop. :wink: Kun je geen top kwaliteit van verwachten. Maar vind de C-Type toch aardig nageboots/gebouwd voor die prijs. Maar de C-type vind ik één van de mooiste Le Mans racers van Jaguar. Maar smaak verschilt natuurlijk. Gelukkig maar.
Tuurlijk ben ik me bewust dat het budget merken zijn maar ook in relatie tot hun prijs is de afwerking te slecht. (wat op de foto`s niet helemaal goed zichtbaat is)
In dat opzicht hebben Altaya/ixo (ook budgetmerken in dezelfde klasse) het stuk beter voor elkaar.
Als je voor de vitrine staat valt het overigens nauwelijks op maar je weet hoe wij liefhebbers zijn, we bekijken de modellen graag van dichtbij...... :D
Johan

Re: GioGio collectie: Nissan GT-R

Bericht door Johan »

Naast de 1/43 modellen zullen er ook enkele 1/18 modellen in de collectie komen.
Voor ons eerste 1/18 exemplaar is ons oog gevallen op de Nissan GT-R en dan waarschijnlijk in het zwart.
Echter maken zowel AutoArt als Kyosho zeer mooie Nissans dus is moeilijk om de keuze te maken, we zijn dan ook benieuwd naar jullie mening.....
SupercarFan
Schaal: 1:18

Bericht door SupercarFan »

Brimbrammer schreef:Naast de 1/43 modellen zullen er ook enkele 1/18 modellen in de collectie komen.
Voor ons eerste 1/18 exemplaar is ons oog gevallen op de Nissan GT-R en dan waarschijnlijk in het zwart.
Echter maken zowel AutoArt als Kyosho zeer mooie Nissans dus is moeilijk om de keuze te maken, we zijn dan ook benieuwd naar jullie mening.....
Kyosho :thump_up: Heb ze allebei gehad, eerst de AA, toen de Kyosho, maar vind de Kyosho net iets beter
freeroad schreef:Ik koop af en toe een modelauto, maarja ik verzamel ze niet
marco71

Re: GioGio collectie: Nissan GT-R maar van welk merk ???

Bericht door marco71 »

hele vervelende keuze maar ik heb hier de autoart staan en dit is toch echt een plaatje :dance:
Afbeelding
sport and supercars forever
Johan

Bericht door Johan »

Ik begrijp dat je aan beiden geen verkeerde keuze heb en de verschillen slechts in de details zitten.
Buiten de keuze in merk zitten we ook nog met de keuze in kleur, we willen kiezen tussen een zwarte of witte, beiden erg mooi maar onze eerste ingeving zeg een zwarte.
Maar als ik dan weer een witte zie............. :doh:

Moeilijk.
Laatst gewijzigd door Johan op vr 12 feb 2016 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
FBHengelo

Bericht door FBHengelo »

Brimbrammer schreef:Naast de 1/43 modellen zullen er ook enkele 1/18 modellen in de collectie komen.
Kijk maar even in mijn topic daar staat de GT-R van AutoArt en ben daar zeer tevreden mee, mooi uitgewerkt, dubbel scharnierende achterklep, echt een top model. Die van Kyosho ken ik helaas zo niet maar ben nog op zoek naar een witte dus misschien die dan van Kyosho nemen :mrgreen: succes met je keuze.

mzzl Floris
Punto power Hengelo
op komst: Gumpert Apollo orange 1:43 Spark
Bugatti Veyron 16.4 1:64 AA BINNEN!!!!
Johan

Bericht door Johan »

De keuze is gemaakt, een Nissan GT-R van AutoArt in de kleur White Pearl. :drool:
Het is onze eerste 1/18 model.

De Kyosho is mooi, heel erg mooi maar AutoArt wint het voor ons op zeer kleine detail verschillen zoals afwerking van lampen, uitlaten en grill en dan met name onder de "nummerplaat".
De verschillen zijn echt minimaal maar toch.......... :cool:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Heb beide modellen vorig jaar tijdens de forummeeting naast elkaar gezien. De Kyosho oogt dan net wat realistischer dan de AA versie. Maar beide zijn zeker super afgewerkt :worshippy:
Driver-X
Schaal: 1:18

Bericht door Driver-X »

Ik denk dat ik nog even wacht op de GT-R V-spec van autoart, en dan de witte.
Afbeelding
hakushi

Bericht door hakushi »

Sorry hoor, maar de kyosho is veel mooier als de aa
lol, dat is wat overdreven natuurlijk, maar net op alle kleine puntjes is de kyosho nog net mooier en realistischer.
ik heb ze allebei gehad toen ik nissans had,

zet ze naast elkaar en je ziet het.
Johan

Bericht door Johan »

Ricardo schreef:Heb beide modellen vorig jaar tijdens de forummeeting naast elkaar gezien. De Kyosho oogt dan net wat realistischer dan de AA versie. Maar beide zijn zeker super afgewerkt :worshippy:
Nu maken jullie het me wel erg moeilijk :|
Plaats reactie