1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
iceman-kimi
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 07:04

1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door iceman-kimi »

Algemene indruk:
Afbeelding

Eindelijk in Europa verkrijgbaar, een paar Duitse shops hadden hem als eerste, dus meteen toegeslagen en besteld. De eerste indruk is geweldig, het model voelt degelijk aan en is ook redelijk zwaar. Je ziet meteen dat AutoArt er veel aandacht aan heeft besteed. De geweldig gedetailleerde remmen springen meteen in het oog, ook valt de motor meteen op met de goud en zilver folie, die het 1:1 model ook had.

[9.5/10]

Detailleringsniveau:
Afbeelding

Afbeelding

Het model kost rond de 200 euro, dus verwacht je erg veel details, gelukkig zijn die er ook in overvloed. Eigenlijk alles wat op het echte model open gaat, gaat ook op het 1:18 model open, de vleugel deuren, het kleine kapje aan de voorkant waar de elektronica onder zit, de motorkap achter die in 2 delen open gaat, de spoiler die op het echte model onder het remmen omhoog komt, en de 2 bagage compartimenten achter elke deur. De Mclaren en F1 logo's zitten er allemaal op, en de Brembo logo's op de rem klauwen ontbreken niet. Ook heeft AutoArt een leuk extraatje bijgeleverd in de vorm van koffers die je in de bagage compartimenten kwijt kan (zie de foto's hieronder).

Afbeelding

Afbeelding

Het interieur ziet er goed uit, niet zo sterk als de andere punten van de wagen, de rijders stoel en dashboard ziet er allemaal goed uit, maar de bijrijders stoelen zien er wat goedkoop uit in het grijs plastic. Dit trekt de score iets omlaag, maar met een 9 is het nog bij lange na niet slecht. :D

Afbeelding

[9/10]

Exterieur:
Afbeelding

Zoals ik eigenlijk al eerder aangaf, hij ziet er prachtig uit. Alle luchtgaten zien er top uit, de lijnen zijn ook erg goed, geen grote gapende gaten bij de objecten die open gaan. Lampen goed gedetailleerd, profiel op de banden, velgen die eruit zien als het 1:1 model.

[9.5/10]

Historie:
Ik hoef niemand uit te leggen wat de Mclaren F1 is, DE supercar van de jaren 90, en zelfs nu, 17 jaar later, staat hij nog steeds in de top 5 van snelste straat legale productie wagens. Met zijn ongewone layout binnen in, 3 stoelen met de rijders stoel in het midden, is het zoals geen enkele andere supercar. Hij is lichter, en beter gestroomlijnd dan bijna alle supercars van tegenwoordig, en dat voor een wagen die nu al bijna 20 jaar oud is! Ik denk dat velen het met me eens zijn, wanneer ik zeg dat het DE supercar uit de geschiedenis is.

[10/10]

Kleuren/Decals:
Afbeelding

Een mooie zilver metallic kleur, goed aangebracht, decals zitten er allemaal goed op. Maar AutoArt staat er wel om bekend dat het soms wel eens mogelijk is dat je een model krijgt waar wat ongeregeldheden in de verf zitten, en daarom scoort hij hier op 9 punten.

[9/10]

Marktwaarde:
Afbeelding

Met zijn prijs van 200 euro is het geen goedkoop model, hij is even goed als de meeste Exoto's die ik heb gezien, en zit wat onder het niveau van CMC, dus wat dat betreft kun je zeggen dat er niet veel mis is met de prijs, maar als je hem vergelijkt met True Scale, is hij misschien toch 50 euro te duur.

[6.5/10]

Motor:
Afbeelding

Afbeelding

De motor is waarschijnlijk het hoogstandje van dit model, wat natuurlijk meteen opvalt is het goud en zilver folie verwerkt in het model, net zoals de echte wagen dat had, de motor zelf zit redelijk diep en er zit een grote schacht voor koeling overheen, dus daar valt niet veel van te zien, maar alle draden en details eromheen zijn echt prachtig gedaan.

[9.5/10]

Verpakking:

Het model komt in een mooie matzwarte doos met McLAREN F1 en AutoArt Signature in een soort van glimmend zilver geschreven. Ook zit er dan nog het originele F1 Mclaren logo erop. Maar het mooiste zit in de doos, je krijgt er een vergrootglas bij + doekje om het schoon te houden, en natuurlijk de ''Certificate of Authenticity''.

Afbeelding

[9/10]

Wielen en banden:
Afbeelding

Afbeelding

De wielen en banden zijn erg goed gedaan, de voorbanden zijn ietsjes dunner dan de achter banden (zoals in de bovenstaande foto's kunt zien), het enige wat eigenlijk mist is een merk op de banden, vandaar niet de perfecte score.

[9/10]

Eindscore: [90/100]
Laatst gewijzigd door iceman-kimi op vr 01 okt 2010 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
iceman-kimi
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 07:04

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door iceman-kimi »

Zo, hij staat er nu helemaal op, hopelijk vinden jullie het wat :)
Gebruikersavatar
Bugatti Veyron
Berichten: 1095
Lid geworden op: za 16 mei 2009 13:44
Locatie: Burgum

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door Bugatti Veyron »

Prachtig model en een goede recensie. :thump_up:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door Peter Parker »

Vraagje, kunnen de wielen er ook af? Met die moer?
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door rsh_scuderia »

Leuke review, en het is inderdaad de laatste echte supercar zonder compromis. Weliswaar niet zo aansprekend als een F40 wat mij betreft, maar da terzijde.
Leuk, zo een review. Zouden meer mensen moeten doen :angel:
iceman-kimi
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 07:04

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door iceman-kimi »

Peter Parker schreef:Vraagje, kunnen de wielen er ook af? Met die moer?
Nee, dat kan helaas niet. Toch één van de dingen (samen met het interieur) waar AutoArt met dit model nog achterloopt op CMC bijvoorbeeld. :)
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door rpi »

Goede review, bedankt. Hij overtreft duidelijk mijn verwachtingen. Helaas is ie erg prijzig... :cry:

Maarruh, welke Exoto's bedoel je met
hij is even goed als de meeste Exoto's die ik heb gezien
, want aan de foto's te zien zit ie toch nog niet aan het detailniveau van een recente Exoto. (gietnaadjes, functionele wielmoeren en tankdop etc.)
iceman-kimi
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 07:04

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door iceman-kimi »

Ik had het over de Exoto's die rond dezelfde prijs klasse zitten, de nieuwere Exoto's zijn dan ook veel duurder dan 200 euro, die je voor 200 euro krijgt zitten toch wel een niveautje onder deze AA vind ik.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door St. Paul »

Phoeh.... Ik mis geen merk op de banden. Dat is bij de echte ook niet echt duidelijk zichtbaar. Maar ik schrok wel van de naden en de aansluitingen van het bodywork rond de band. Dat zit scheef. :shock: Maar goed, toch is het een mooi model. Zal er toch ook 1 bestellen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door Autofan »

Mooi model en een goede recensie! :thump_up: Maar waar ik eigenlijk echt benieuwd naar ben: hoe verhoudt de AA zich tot de UT F1? Iemand die de mogelijkheid ziet om dit te vergelijken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door St. Paul »

Ik heb de Maisto en MC wel eens naast elkaar gehad. Zodra ik een AA heb zou ik dit wel weer eens kunnen doen. Maar dat duurt even. Ik weet niet of Iceman-kimi in mijn buurt woont of 1 van mijn 2 Minichamps wil kopen? :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door Jaap »

man wat een verschillen :shock: vooral het hoogteverschil is heel opvallend.

Mooie review ook :thump_up:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door St. Paul »

AutoArt vs UT Models

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De AA wint het toch wel ruim. Met als enige echte opmerking de niet meegekleurde hoekjes bij de ophanging van de deur. Het prijsverschil valt mee. De UT's waren redelijk aan de prijs, zeker als je er 1 in mint conditie wilde hebben. Voor de 120 euro heb je bij de AA echt een strak model. Alles voelt net even meer solide aan, sluit netter en meer echte naden ipv een randje zoals bij de UT.

Afbeelding
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: 1:18 AutoArt Mclaren F1 Zilver

Bericht door Autofan »

Thanks voor de vergelijking Paul! :thump_up: Het is idd duidelijk dat de AA de betere is van de 2, maar ook weer niet dusdanig dat je per direct je UT moet inruilen! Daar was ik gewoon benieuwd naar. ;)
Afbeelding
Plaats reactie