Modelautoverzamelaarfrustraties

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door andre »

bugatti schreef:ik bestel nooit, ik haal altijd op :cool:
en bel ook altijd van te voren of ze wel de modelauto in huis hebben en zo ja of ze hem even opzij leggen, is je modelauto altijd voor jouw :D

Nou , lekker handig als het model waar je interesse in hebt ruim 125km van je woonadres wordt aangeboden.
Dan is je evt voordeel ook erg snel weg , gewoon laten verzenden en kijken wanneer het aankomt
het kan mij niet echt schelen als het een dag later komt .
Laatst gewijzigd door andre op zo 13 feb 2011 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door Ricardo »

Ik vind verzenden met KIALA een uitkomst. Vaak als de postbode komt ben ik niet thuis en wordt het naar het TNT- service punt gebracht. KIALA doet dit gelijk rechtstreeks is goedkoper (€ 4,- ipv € 6,75) en krijg een berichtje in inbox wanneer het er is :dance: Helemaal geen frustraties meer :mrgreen:
Gebruikersavatar
bugatti
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 11 jun 2010 19:30
Schaal: 1:18
Locatie: hoogvliet

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door bugatti »

andre schreef:
bugatti schreef:ik bestel nooit, ik haal altijd op :cool:
en bel ook altijd van te voren of ze wel de modelauto in huis hebben en zo ja of ze hem even opzij leggen, is je modelauto altijd voor jouw :D

Nou , lekker handig als het model waar je interesse in hebt ruim 125km van je woonadres wordt aangeboden.
Dan is je evt voordeel ook erg snel weg , gewoon laten verzenden en kijken wanneer het aankomt
het kan mij niet echt schelen als het een dag later komt .

ja oke dat begrijp ik maar ik zoek ze ook altijd dicht bij huis en als een model zo ver weg is dan kijk ik of een speciaal zaak eraan kan komen :D
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door coolpappa04 »

Ik heb dit in 99 procent van de gevallen voor dat er een briefje in de bus steekt met de tekst, "u was niet thuis, pakje kan afgehaald blablabla"....
ben dit inmiddels al gewoon, niet teveel over nadenken gewoon :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door Daytona69 »

wousmous schreef:VROEGER....... :D
Ja vroeger , toen autocoureurs nog een snor hadden , vliegeniersbril en leren helm droegen en bij de drogist of apotheek moesten "tanken" :D
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door Ferrari10flrb »

Ik laat de modellen altijd op mijn werk bezorgen.....

Mijn collega woont naast het kantoor dus in het weekend is er meestal ook wel iemand.
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door rudie20vt »

Ik laat de modellen altijd bezorgen bij me zwager die een eigen zaak heeft dus daar heb k geen frustratie's vanwel van pakketje's die lang onderweg zijn laatst 3 corolla's wrc gekocht in weken onderweg oostenrijk en die waren als de verzender de waarheid spreek bijna 4 weken onderweg en daar kan ik niet zo goed tegen als ik eerlijk ben.
ik bestel ook wel eens moddel op e-bay van een man uit china en die zijn binnnen 14 dagen dus het kan sneller.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door Maarten Mercedes »

Waarom wordt er geen post bezorgd op koninginnedag :evil:

Wat is wachten toch moeilijk :mrgreen:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door Straetos »

Mijn ouders wonen recht bij mij aan de overkant van de straat!
Mijn vader in de WAO en mijn moeder rijdt 's morgens en 's middags schoolkinderen!
Dus er is vaak iemand thuis en mijn ma heeft alle vaste postbodes en pakketbezorgers al zover dat ze direct het pakketje daar afleveren ipv bij mij!
Er is zelf een vrouwtje bij die wacht tot de schoolbus van mijn moeder er is en dan brengt ze het pakketje, geweldig toch!!
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door Johan »

Zelf in het verleden meerdere malen pakketjes met o.a schaalmodellen kwijt geraakt omdat de TNT bezorger het nodig vond om het pakketje op voor de deur achter te laten als we niet thuis waren.
Een aantal keren stond het pakje er nog als we thuis kwamen maar een x aantal keren dus niet........ook logisch als je aan één van de drukste wegen in deze stad woonachtig bent.

Na vele klachten hebben ze de chauffeur/bezorger weten te achterhalen maar deze persoon blijft vol houden dat hij de pakketjes persoonlijk aan de bewoners (wij dus) heeft overgedragen.... :evil:
Antwoord van TNT zelf is dat ze er verders niets aan kunnen doen en het dan maar verzekerd verzonden moest worden..... :|
Kortom, je betaald TNT voor een dienst en volgens hun eigen inzicht is er dan geen noodzaak om die dienst correct uit te voeren........(is dus antwoord van TNT)... :evil:

Sorry hoor maar ben ik nu hier de gek ??
Komt nog bij dat er ook zeer moeilijk te verkrijgen modellen verdwenen zijn.

Moet wel zeggen dat na die klachten het probleem niet meer is voorgekomen.
Wel af en toe een pakketje bij de buren en vervolgens geen briefje in je brievenbus dat het pakje bij de buren is afgegeven, ook altijd wel handig natuurlijk.

Kortom, naast het feit dat het al erg genoeg is als je pakketjes kwijt raak en dus ook schaalmodellen van onze hobby maakt TNT het nog even erger door met zulke antwoorden te komen. :thump_down:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door NetForce84 »

Dat is ook bij mij één van de meest frustrerende zaken.
Je kijkt zou uit naar de ene model die je besteld hebt, moet het dan juist lukken dat de postbode voor de deur staat als je bent gaan werken of als je even weg bent.

Ik ben ondertussen al vaste klant bij Bpost.
Er zit regelmatig een briefje in de brievenbus "de postbode heeft zich op die dag om dat uur aangemeld bla bla niemand thuis bla bla bla".

Misschien toch eens overwegen om de modellen op het werk te laten leveren.
We hebben een dienst die 24/24 bemand is, dan kunnen ze niet meer komen zagen dat er niemand thuis is haha :cool:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door jonnoT »

Ik had gewoon de 06 van de Post.nl bezorger :D Bezorging op mijn tijd of ophalen bij het servicepunt . :P
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door Smiley84 »

TestaRossa schreef:Bij ons is de TNT pakketbezorger inmiddels kind aan huis, dus hij komt dan meestal 's avonds terug of levert het af bij de buren. De tijd dat ik iets op het postkantoor moest ophalen ligt in een ver verleden.
Ik heb het 06 nr. van de postbode :D Kan ik bellen wanneer ik thuis benn als ik die dag een pakje verwacht :thump_up:

Edit: Ben dus niet de enige aan voorgaande post te zien.
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door NickW »

Als ik niet thuis ben wordt het pakketje vaak achter het huis gelegd, mooi onder een overdekt terras, dus ook veilig van regen en wind :thump_up:
Dan moet echter wel de poort open zijn, anders moet ik ook een dagje wachten. Maar hier in Brabant is dat eigenlijk normaal, het 'achterom komen'.
Echter deed de vorige postbode het wel iets te bond, die kwam eerst af en toe gewoon binnen gelopen via de achterdeur en legde het op de keukentafel neer.. :eh: En daarna legde hij het standaard achter het huis en belde nieteens meer aan, ook al waren we thuis.. Met als gevolg dat je vol verwachting op tracktrace.nl kijkt en ziet dat het al is geleverd..... :doh: Dan schrik je wel, maar na een paar keer ben je daar wel aan gewend..
Maar toch.

De huidige belt gewoon aan, duurt het wat lang, loopt hij naar achter en legt het daar neer. Toch nog op tijd binnen en aangezien onze oprit nou niet bepaald kort is, ligt het dus ook veilig enzo. :thump_up:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Heukelommerke
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 11 apr 2018 17:24
Schaal: 1:43

Re: Modelautoverzamelaarfrustraties

Bericht door Heukelommerke »

Hier bij ons in België gebeurt het soms (afhankelijk waar je online besteld) dat DPD expres-dienst ze brengt en aangezien ik meestal werken ben levert deze koerier ze dan steeds af bij de buren.

Moet deze mensen dus geregeld storen.
Plaats reactie