velgen van maisto model

Plaats reactie
Honda
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 21:49

velgen van maisto model

Bericht door Honda »

Ik krijg deze week een modelletje van Maisto binnen een Bmw cabrio. Hoe kan ik het beste de wielen erafkrijgen en andere monteren? Het zelfde geld voor de vering(verlaging). Ik ga dit het voor het eerst doen vandaar deze vragen.

Bij voorbaat dank,
Richard
Laatst gewijzigd door Honda op wo 29 feb 2012 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
wesley12
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 09 dec 2011 18:12
Schaal: 1:18
Locatie: Den Haag

Re: velgen van maisto model

Bericht door wesley12 »

Bij maisto zit er vering onder als je die los haalt dan knip je er stukje van af dan komt tie van zelf lager.
De velgen krijg je volgens mij af los treken(zo heb ik me velgen van de mercedes slk maisto los geregen) of met een schroefen draaier los te vrikken.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: velgen van maisto model

Bericht door goededag »

Dat moet je even aan Pieter (Bobbob) vragen. Hij heeft er zaterdag een van mij gekocht en die gelijk verlaagd.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: velgen van maisto model

Bericht door bobbob »

goededag schreef:Dat moet je even aan Pieter (Bobbob) vragen. Hij heeft er zaterdag een van mij gekocht en die gelijk verlaagd.
Haha, ik heet op het forum bobbob, als roepnaam bob, maar eigenlijk Pieter ja :P

En inderdaad, ik had een BMW van Goededag (Ewald) binnengekregen, deze:

Origineel:

Afbeelding

Verlaagd:

Afbeelding

Er zitten meestal schroefjes onder het model bij de ophanging, die losschroeven, dan kan je de veertjes er zo uithalen, dan kan je kiezen om ze in te korten, of helemaal weg te laten, en dan weer in elkaar schroeven (dat is afhankelijk van hoeveel je hem wilt verlagen).
OPMERKING: Bij lang niet alle Maisto modellen kan je de veertjes verwijderen, sommige kan het gewoon niet, andere kan je niet eens uit elkaar schroeven om het voor mekaar te krijgen, dan zit er iets in de weg wat je dan moet weghalen, dus bij Maisto is het soms nogal klooien :twisted:
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel..
En wat betreft velgen verwijderen: Dat zou dus met schroevendraaier of trekken moeten werken, alleen ik had bij een Maisto Ferrari F50 dat de ophangingspunten gewoon afbraken :oops: Dus dat moet wel voorzichtig.... En niet alle velgen kunnen op de Maisto mechaniek he :!:

Post je foto's als je hem binnen hebt?
Dan kan het zijn dat ik al kan zeggen of ie open kan en verlaagd kan....

Bobbob / Bob / Pieter

PS: Niet alle Maisto's hebben veertjes volgens mij.... En je kan ook altijd nog gewoon gaan lijmen, dan kan je zo verlagen, hoever je ook wilt :angel:
Honda
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 21:49

Re: velgen van maisto model

Bericht door Honda »

In ieder geval al bedankt mannen! Ik heb hem nog niet binnen hoop morgen. Welke velgen passen wel en niet erop?
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: velgen van maisto model

Bericht door bobbob »

Honda schreef:In ieder geval al bedankt mannen! Ik heb hem nog niet binnen hoop morgen. Welke velgen passen wel en niet erop?
Graag gedaan. Daar is een forum toch voor? :lol:
Ik hoop het ook voor jou :P
Ik weet niet goed, ik pas of de ophanging aan, of ik plak de velgen :mrgreen:
Honda
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 21:49

Re: velgen van maisto model

Bericht door Honda »

nou de bmw is binnen,
het modelletje is al verlaagd met behulp van rakesh_bmw. Ik heb alleen de voorkant gedaan, achter stond die mooi genoeg.
Het is een witte bmw, dus ik dacht ik maak de achterlichten helemaal rood. Dat is nog goed gelukt ook!
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: velgen van maisto model

Bericht door bobbob »

Dat is mooi.
Fotos! :P
Plaats reactie