vitrine voor 1 1:18e model

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

vitrine voor 1 1:18e model

Bericht door the_stig »

Ik ben op zoek naar een vitrine waar één 1:18e model in past.
Bij de privecollecties heb ik er al veel van minichamps gezien, maar er zijn er nog meer.

Minichamps
Afbeelding

Autoart (35,6x15,6x15,3cm)
Afbeelding

True Scale Miniatures (32,5x15,5x9,5cm)
Afbeelding

CMC (30x14x11cm)
Afbeelding

Hotworks Racing (33x13,4x16cm)
Afbeelding

Is het mogelijk om een gaatje te boren in de bodem, zodat ik het model kan vastschroeven?
Hoe zit het met de stofdichtheid?

Heeft iemand zo'n vitrine van True Scale?
Qua vorm is dit mijn favoriet.
Laatst gewijzigd door the_stig op za 17 dec 2011 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: vitrine voor 1 1:18e model

Bericht door Maarten Mercedes »

Ik heb zelf een Minichamps box voor voor m'n CMC. Hij is nagenoeg stofdicht maar het beetje lucht wat er in zit bevat altijd een paar dwarreltjes stof. De AutoArt is ongeveer even duur, maar ben toch voor de Minichamps gegaan omdat deze 3cm langer (35cm) is en er dus eventueel een Maybach in kan (33cm).
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: vitrine voor 1 1:18e model

Bericht door NetForce84 »

Ik heb een vitrine van True Scale, maar dan wel een special edition in de GULF kleuren.
Qua lengte en breedte vind ik ze goed, de hoogte iets minder daar mijn Aston Martin DBR9 in de kleuren van Gulf er niet inpaste omwille van de antennes op het dak.
Mijn Aston LMP1 van Le Mans 2009 daarentegen was wel geschikt voor deze vitrine.

Het grootste deel van mijn vitrines, display cases zijn van AutoArt en moet zeggen nog geen problemen mee gehad en zo goed als stofvrij.

Foto van mijn True Scale vitrine:
Afbeelding

Hier mijn DBR(S)9's in display cases van AutoArt (opgelet enkel de linkse display case is GEEN AutoArt, de rest wel)
Afbeelding
Plaats reactie