Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Hier vind je alle informatie over de bijeenkomsten van het modelautoforum, zoals de forummeeting en de jaarlijkse forumkarting.
Ook kan je verslagen van de leden lezen over de afgelopen meetings.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Peter Parker »

Afbeelding

Ik wil een discussie openen over onze forum meetingen. Het is een jaarlijkse meeting en ik vraag me een beetje af of er nog wel behoefte is aan een jaarlijks evenement als dit. De toeloop neemt langzamerhand af en dat is deels natuurlijk te verwachten. Het forum groeit en buiten de harde kern, wordt het wat anoniemer.

Is het voorjaar/zomer wel een goede tijd of beter najaar winter? Is elk jaar te vaak? Kunnen we beter om het jaar organiseren? Is er behoefte aan een andere opzet van de bijeenkomsten.

Suggesties voor andere locaties?

Ik wil jullie vragen, geef je mening!
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door goededag »

Een algemene maf-bus regelen die iedereen ophaalt die geen vervoer kon regelen :D
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Maarten Mercedes »

Voor de jongere leden is inderdaad het vervoer een probleem. Ik was graag gekomen, maar purmerend is lastig te bereiken vanaf deze kant van 't land en ik denk dat dit voor meerdere leden geldt. Vorig jaar was ik er wel en ik vond het een leuke dag.

Misschien is er animo voor een eindejaarsmeeting aan deze kant van het land? :)
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Peter Parker »

Prima om het elders in het land te doen, maar dan denk ik centraler in Nederland als Utrecht of Brabant voor de Belgische leden. Maar wat moet dan de plek zijn?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Ricardo »

De plaats zal altijd een probleem zijn en blijven. De perfecte locatie zal in de buurt van Utrecht zijn. Vanuit alle kanten centraal en zelfs heel eenvoudig te doen met het openbaar vervoer. Echter krijg je dan met een andere probleem te maken, waar in Utrecht? Ik weet zo geen leuke locatie in Utrecht. Het forum draait uiteraard op giften en kan daarnaast waarschijnlijk de hoge kosten van een zaal huren niet opbrengen. Alweer een dilemma. :doh:

Idee :idea:
Hoe zijn de banden met de NAMAC? Misschien is het een idee om 1 x per jaar tijdens een van de beurzen tafels te "reserveren" voor het forum :?:
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Maarten Mercedes »

Op een dikke 3 kwartier rijden van Utrecht ligt het pittoresque Wapenveld waar eventueel nog een leegstaande schuur ter beschikking kan worden gesteld :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door goededag »

Misschien kan ik tegen die tijd hier iets regelen.
Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 386
Lid geworden op: za 08 aug 2009 09:40
Schaal: 1:18
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Bjorn »

Ik zou ook graag eens naar zo'n meeting komen maar ook voor mij geld dat Purmerend veel te ver is van uit Zuid-Limburg.
Als het een stuk dichterbij was zou ik eerder geneigd zijn ook te komen.
En niet alleen voor mij, maar ook omdat er toch ook heel wat leden uit België zijn lijkt me zuidelijker beter.
1:18 Fast and Furious
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Bondracer »

Goeie vraag Peter , alleen denk ik niet dat er verandering zal komen als je het slechts om de 2 jaar zou doen of jaarlijks. Mij lijkt het meer afhankelijk van of de wil er is of niet , en dan val je automatisch terug op de harde kern ...en die komen altijd ...niewaar Peter :D .Dus voor mij persoonlijk mag het jaarlijks blijven , al moet ik zeggen dat het bij Toms altijd leuk was :thump_up: Op zich vind ik het idee van Ricardo niet slecht om ééns wat banden met de Namac te smeden en dit tijdens een Namac-beurs in Houten laten plaats te vinden ...(waar we al ééns regelmatig mini-meeting toch al houden in de lunchbar :D ) en dan eventueel een tafel inrichten voor eventuele verkoop en veilingen. Voor de Belgen onders ons ligt het dan ook wat korter in afstand , dus dat maakt het voor ons dan ook al aantrekkelijker. Misschien ééns bij Ferry te raad gaan , hij is lid van de Namac en zal jullie met plezier wat info geven ,hoe het zit met de tafelverhuur enzo ....anyway de roze koeken waren weer fantastisch met dank aan Ricardo :thump_up: :drool:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Peter Parker »

Ik ben ook lid van het 3 inch forum en zij hadden een soort meeting bij 1 van de leden aan tafel. Dat werd niet gewaardeerd door de NAMAC in Houten. Daar hadden ze gelijk in, omdat de gangpaden compeet versperd werden door alle mensen die daar langs gingen.
Ik ken een lid van hen die mogelijk ons zou willen ontvangen in Zeeland. Hij heeft een opslag speciaal voor zijn Corvettes en op de 1e verdieping verkoopt hij voornamelijk 3 inch modellen. Dat is voor veel leden hier alleen niet interessant.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Ricardo »

Als het niet gewaardeerd wordt, is het uiteraard geen optie. Zeeland is als je er een weekendje weg aan vast knoopt te doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Rossy »

Vandaag voor het eerst erbij geweest, op zich is de locatie niet verkeerd.
Voldoende ruimte, al had ik er iets grotere verwachtingen van, maar dat ligt meer aan mij, al kan ik mij voorstellen dat het wat krapjes kan worden als het flink drukker is.

Zeeland is voor de zuiderlingen en de Belgen goed te doen maar als dit in zeeuws-vlaanderen is, dan is het vanuit het noorden een onmogelijk eind rijden, voor mij is het al ruim 4 uur rijden.
Ergens boven in Brabant of onder in Zuid Holland is op zich een meer geschiktere omgeving.
Ik weet dat de jaarlijkse Modelbrouwersmeeting dit haar gehouden wordt op de bovenverdieping van de evenementenhal in Gorinchem.
Dat is eigenlijk voor iedereen redelijk te berijden.

Misschien een idee om bij andere forumsponsors eens te informeren hoe zij ertegenover staan om ruimte voor een MAF meet beschikbaar te stellen?

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door coolpappa04 »

Ik ken een lid van hen die mogelijk ons zou willen ontvangen in Zeeland. Hij heeft een opslag speciaal voor zijn Corvettes en op de 1e verdieping verkoopt hij voornamelijk 3 inch modellen. Dat is voor veel leden hier alleen niet interessant
Ik ken dat lid ook peter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Is een walhalla voor 1/64 modelletjes en de us liefhebbers zullen zeker aan hun trekken komen, mooie en rustige locatie bij onze goede vriend C*******R :mrgreen: :dance: :dance: :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door rudie20vt »

ik ben ook wel voor een meeting bij de namac, dit is makkelijker te berijken voor veel leden en dan eerst de beurs over en dan tegen 12.30 uur afspreken ergens.
ik zie wel eens meetings tijdens de namac en dan spreken ze of buiten of binnen ergens de hal of het restaurant.
Ik vind persoonlijk kilometers niet erg ik was vandaag ook wel in purmerend gekomen, als ik had niet had hoeven werken.
Maar kan me goed voorstellen dat in de buurt van utrecht makkelijker is voor meerdere mensen.
En meetings zijn altijd moelijk he ik heb op het seat forum ook wel eens een meeting georganiseerd maar ook daar kwamen altijd de zelfde mensen en dat is hier ook dus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door MartinBond »

Ik ben zelf ook voor een centrale locatie. Elk jaar lekker politiek correct polderen over Utrecht om vervolgens toch weer bij Purmerend uit te komen gaat ook wel vervelen nietwaar? :mrgreen:
Het is inderdaad vooral het vervoer wat de opkomst doet krimpen en niet zozeer de wil, want deze is er wel degelijk. Daarnaast is het idee om het in het najaar te doen in mijn ogen ook niet verkeerd, al was het alleen maar om de zomervakantie's te mijden. Dat leden dan de nieuw uitgebrachte modellen al kunnen showen is een leuke bijkomstigheid. Ook was de datum naar mijn idee dit jaar wel wat laat. Als je probeert de meeting elk jaar in dezelfde week te laten vallen dan heb je al meer zgn. houvast en kunnen mensen de agenda daar aan aanpassen.

Zowel Utrecht als Wapenveld zijn voor mij prima te doen :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie