mail van Marktplaats, En nu?

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: mail van Marktplaats, En nu?

Bericht door Markopolo »

En iets met mijn x2.... :D
Het onjuist kwalificeren van het door client aangeboden voorwerp heeft client op niet mis te verstane wijze schade berokkend en derhalve stel ik u aansprakelijk voor de gemaakte kosten.
Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 69
Lid geworden op: do 08 nov 2012 00:13
Schaal: 1:18

Re: mail van Marktplaats, En nu?

Bericht door BimmerBob »

Jolly Club schreef:
BimmerBob schreef:Ik zou de mail gewoon versturen, wat heb je te verliezen!?
Daarnaast zou ik wel de vetgedrukte stukjes even aanpassen, zoals ik hieronder reeds gedaan heb.
Dit format is netter, zonder fouten en correcter. De basis was uiteraard goed, alleen haal deze kleine foutjes er even uit en het is perfect!
....

In afwachting op uw antwoord, verblijf ik.

....
'In afwachting van' is nog correcter :!: :mrgreen:
True that haha :mrgreen:
Pooierbakken +1
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: mail van Marktplaats, En nu?

Bericht door schuifelhoofd »

Geachte heer M.,
Het gaat in elk geval om het volgende. U bood een kopie aan van een meubelmodel waarop auteursrechten rusten. Het aanbieden van een kopie is verboden op grond van de auteurswet (artikel 12 en 13) en door op deze wijze te handelen maakt u inbreuk op het auteursrecht op de meubelmodellen en handelt u onrechtmatig.
Om deze reden hebben wij uw advertentie laten verwijderen namens de rechthebbende(n) en verzoek ik u de inbreuk op de rechten van mijn cliënte gestaakt te houden.
Anouschka van de Graaf

Geachte heer M.
Het door u aangeboden meubel betrof een kopie van een auteursrechtelijk beschermd meubel. Ook tweedehands kopieën mogen niet aangeboden of verkocht worden.
Namens Anouschka van de Graaf
N.D.R. Nefkens
Het advocatenkantoor zegt reageert meteen met te zeggen dat het om een auteursrechtelijk beschermd meubel gaat.
Hier begaan ze de fout om niet te controleren waarover het gaat, maar gewoon een standaardzinnetje te schrijven.
Geachte heer Makkink,
Namens Ruby Nefkens informeer ik u over het volgende.
Vermoedelijk is er iets is misgegaan met verzoek om een kopie van een meubelmodel van Marktplaats.nl te laten verwijderen. Een van de advertentienummers die wij aan Marktplaats.nl hebben doorgegeven, blijkt niet verwijderd te zijn. Het is goed mogelijk dat er een fout is gemaakt met dit advertentienummer, waardoor per abuis uw advertentie van Marktplaats is verwijderd. Wij hebben dit inmiddels aan Marktplaats.nl laten weten.
Danielle Wolf
secretaresse van Ruby Nefkens
Hier zeggen ze dat MP een andere advertentie heeft verwijderd dan hetgeen het kantoor heeft doorgespeeld aan MP.
"Het is goed mogelijk" is echter geen duidelijke omschrijving.
Vraag of ze kunnen bewijzen dat ze jouw advertentie nummer NIET hebben doorgespeeld, m.a.w. of zij wel juist waren.
goededag schreef: Gisteren was Ruby blijkbaar aan het overwerken tenminste, dit stuurde hij mij om 23:09
Geachte heer M.,
Voor zover ons bekend kan ons geen verwijt gemaakt worden en ligt het foutief verwijderen aan Marktplaats.
Ik verzoek u dan ook contact met Marktplaats op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Ruby Nefkens
Volgens mij was hij niet helemaal wakker. Want MP zegt indirect dat de schuld bij het advocatenkantoor ligt.
Volgens mij zit er bij MP ook zo iemand die een standaard mailtje stuurt.
MP zegt dat Vandegraaf gevraagd heeft om deze advertentie te verwijderen dus schuiven ze gewoon alles door.
Geachte meneer/mevrouw,
** Wij verzoeken u deze e-mail met betrekking tot uw advertentie aandachtig te lezen **
Hierbij laten we u weten dat we de volgende advertentie hebben verwijderd:
614959162 Chrono Lotus elise zwart rare 1:18 EMM

Indien u van mening bent dat deze advertentie ten onrechte is verwijderd of als u vragen heeft over het verwijderen van deze advertentie, kunt u direct contact opnemen met de eigenaar van de intellectuele eigendomsrechten op het volgende e-mail adres:
vandegraaf@vandersteenhoven.nl
Het team van Marktplaats
Hier kan je het omkeren, vraag of MP kan bewijzen of het kantoor inderdaad heeft gevraagd om jouw advertentie te verwijderen.
Indien niet, of als uit eventueel bewijs moest blijken dat MP inderdaad en verkeerde ad heeft verwijderd, weet je waar de fout ligt.

Sorry voor het lange antwoord, maar spijtig genoeg heb ik reeds voldoende ervaring met advocaten en rechtzaken.
Waaronder een verkeersongeval dat 10 jaar heeft aangesleept (tegenligger die me met mijn motor van de baan reed terwijl hij me al van ver zag).
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: mail van Marktplaats, En nu?

Bericht door jonnoT »

Met verbazing deze topic doorgelezen. Al hoewel het gedrag van Marktplaats mij niet vreemd voorkomt. Afhandeling van klachten was al niet hun sterkste punt en is nog verder afgegleden.
Wat ik wel hier mis is "buitengerechtelijke kosten" . Je heb schade geleden en zoals gezegd tijd moeten investeren. Advocatenkantoor is wel aansprakelijk om dat zij de opdracht voor verwijdering bij Marktplaats hebben neergelegd. Daarna hebben zij meerdere malen verzuimd op een degelijk onderzoek in te stellen of er iets fout is gegaan.
Dus gewoon een claim sturen a €50 euro per uur ( per mail).
Zoek ook even hun twitter naam op. Ram een twitter de ether in met wat waardeloze behandeling je gehad hebt. Verwoord het wel zo dat het je persoonlijk mening is :cool:

zoals RSH al zegt : Advocaten zijn het schuim der aarde. Van de Italianen heb ik ook niks meer gehoord na mijn vriendelijke mailtje :mrgreen:
Plaats reactie