Reeds geruime tijd bekijk ik de topics via google en besloot om lid te worden.
Ook Jaap's werk hier zag ik met veel genot en heb dus ook mijn versie van deze wagen.Daarom na overleg met het forum beheer krijg ik de kans jullie dit te tonen.Ik mag hopen dat het jullie bevalt,ook al ben ik reeds heel wat gevorderd in deze bouw.Het gaat hier om de 2006 versie van de shelbyGT.
Deze bouw ik hier dus om naar de death race 2008 versie.
Om duidelijk te zijn even toelichten wat er gaat gebeuren:
Bekleden van de body met styreen sheet.
velgen ontdoen van hun chroomlaag en interieur aanpassen.
rolkooi maken en bumpers aanpassen.
Deuren losmaken en beweegbaar maken(suicide doors)
Bepantseren van de gehele wagen met styreen sheet.
En dan uiteraard verven,na het plamuren en schuren.
Om te beginnen eerst de boxart zoals het hoort uiteraard

zoals je kan zien een revell kit he:)

een beetje de inhoud tonen

de decals vind ik echt het einde.Toch deze worden hierin niet gebruikt

De body er van

enkele metalen onderdeeltjes en dan tot slot de banden.

Om te beginnen sneed ik de deuren uit en kleefde ik reeds al wat styreen achteraan waar de bank normaal zit.
Ook het dashboard zit op zn plaats al.

Je ziet dat de styreen plaat gebogen staat,doe je best met heel warm water hoor.Later in dit topic word daar een deel van verwijderd,maar dat doet nog niks terzake he.

Enkele beelden van de uitgenseden deuren.

Hier zie je reeds al een gedeelte van de hand gemaakte rolkooi.Ook dat werd vervaardigt uit styreen van de kit zelf.

Ik geloof dat dit goed zit

Tjah ik ben redelijk handig in het scratchen dus de rolkooi kan geen probleem zijn.

Ja hoor dat loopt vlot,het was meten en aanpassen dus dat wil zeggen elke zijde is identiek.

Wat je hier ziet is een van de stomste fouten die ik als scratcher ooit maakte,hier maakte ik gebruik van de scharnierdelen van een Porsche.
Had ik nooit mogen doen,waarom?? kan ik je zo meteen zeggen lol.

Zoals je ziet werd het systeem ingekapseld....Fout dus!Ook de onderdelen waren een grote fout.Ik vervolg zo snel mogelijk met de vernieuwde versie.
Maar eerst de opbouw verder laten zien he;)

Om het snel even duidelijk te maken....bekijk de bevestigingspunten aan de binnenzijde van de deur!! Lijkt nergens op ook he.

Op zich werkt het systeem werkelijk heel vlot en hing de deur niet naar beneden door gewicht.Maar het zag er nie uit dus weg die handel

Om het wat te laten vlotten toon ik reeds het begin van de armouring plates.

Het is duidelijk dat dit nog niet goed zat,ook aan de drivers seat zag je vrijwel onmiddellijk da het fout zat.Ook dat werd veranderd.

Het rechthoekige openingetje werd reeds voorzien van een kadertje,de andere zijde moest nog worden aangepakt.

Hie het resultaat na het herbouwen van deze zijde.

Ook was ik zo dom de originele lichtbak te gebruiken en verzaagde deze om die wat te laten korten,totaal fout dus he.

Zo zag het eruit na het plaatsen van deze lichtbak en de daarboven horende zogenaamde stalen platen.Je kan zien dat de afstanden naar de beide flanken helemaal niet klopten.

Ook de bumper bekleding was goed gelukt ,toch wat het niet naar mijn zin dus ook dat werd helemaal herbegonnen.

Om alles even te laten bezinken besloot ik dus aan de achterzijde wat te gaan werken.De rooster werd geplaatst en dat liep vlot.
Je kan uiteraard zien dat alles manueel werd gesneden,maar daar doe ik het ook voor.

Op het dak werden ook reeds strips styreen gelijmd.

De lichtbak en de bumper acheraan werden eruit gezaagt(eindelijk es wat dat juist is).

De beginselen van de nieuwe voor bumper zijn een feit.
Ook de originele motorkap werd herbruikt,want in het begin had ik deze opzij gelegt en kleefde ik de neus dicht met een styk sheet.