Nick's 1:18 verzameling. Ik stop ermee, bedankt iedereen!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
pontiac1979
Berichten: 45
Lid geworden op: do 26 apr 2012 10:57
Schaal: 1:18
Locatie: Stiens

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door pontiac1979 »

Dat is een knap model :cool:

Die foto met die mig en chevrolet zijn ook prachtig :D
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door schuifelhoofd »

Mooie Bullitt Nick. Ik heb de Greenlight nog niet in het echt gezien, maar hij ziet er echt wel goed uit.
Ik heb de Ertl Bullitt, welke ik graag zou vervangen door de Autoart (aangezien ik de AA '67 goud en '68 rood heb).

Die Auburn heb ik in het rood, en ik moet zeggen dat het model indruk maakt.
Als je het opneemt, voelt ie kwalitatief en zwaar aan, erg mooie details.
Ik vind de assymetrische motorkap heel goed gedaan.
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door NickW »

Bedankt voor de leuke reacties :)
schuifelhoofd schreef:Mooie Bullitt Nick. Ik heb de Greenlight nog niet in het echt gezien, maar hij ziet er echt wel goed uit.
Ik heb de Ertl Bullitt, welke ik graag zou vervangen door de Autoart (aangezien ik de AA '67 goud en '68 rood heb).

Die Auburn heb ik in het rood, en ik moet zeggen dat het model indruk maakt.
Als je het opneemt, voelt ie kwalitatief en zwaar aan, erg mooie details.
Ik vind de assymetrische motorkap heel goed gedaan.
Dankje!
Ik vraag me af of de Autoart het prijsverschil wel waard is, hij is namelijk toch bijna 2x zo duur.. Maar is hij wel 2x zo goed? :mrgreen:

De Auburn had ik bij jou gezien in je topic ja, ook een heel mooie kleur voor het model, rood. Een groot nadeel aan de zwarte, je ziet er alle stof op..:P
Hij is erg zwaar ja en de details zijn ook erg mooi! Ik ben er ook erg tevreden mee! :)
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door alain_1978 »

Prachtige Mustang. Blijft toch speciaal deze Bullitt versie hé.
Ik heb hem ook staan maar ben gegaan voor de AA-versie.
KNappe update :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
Paul M
Berichten: 604
Lid geworden op: di 22 apr 2008 15:11
Locatie: Oosterhout

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door Paul M »

Mooie Mustang blijft een icoon. Heb zelf 2 jaar geleden door Amerika gereisd met het 2011 model en ondervonden dat je van de Amerikanen zelfs nog een duim krijgt als je in een Mustang rijdt.
Is greenlight vergelijkbaar met een autoart?
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door Bien »

De Mustang is zonder twijfel een dikke bak en een prachtig model, maar de Auburn van de vorige update vind ik toch een stukje mooier. Het model komt op de buitenfoto's erg goed tot zijn recht. Geldt ook voor de MIG. Vliegtuigen zijn niet echt mijn ding, maar het is een erg mooi model zo te zien!
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door schuifelhoofd »

NickW schreef:
schuifelhoofd schreef:Mooie Bullitt Nick.
Ik heb de Ertl Bullitt, welke ik graag zou vervangen door de Autoart (aangezien ik de AA '67 goud en '68 rood heb).
Ik vraag me af of de Autoart het prijsverschil wel waard is, hij is namelijk toch bijna 2x zo duur.. Maar is hij wel 2x zo goed? :mrgreen:
En ondertussen heb ik een Autoart Bullitt kunnen bemachtigen door een ruil.
Zo goed als nieuw, alleen de voorbumper heeft 1 gebroken houder, en een beetje lijm nodig.
Afbeelding

Ik moet zeggen, algemene indruk is veeeeeel meer "high quality" dan de Ertl.
Eigenlijk identiek aan de "gewone" GT390 '67 die Autoart uitbrengt, maar de Bullitt heeft de juiste nummerplaten,
welke eigenlijk niet de meerprijs rechtvaardigen tov de gewone. Het prijsverschil voor de andere doos en nummerplaten is ridicuul.
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door Rossy »

Paul M schreef:Mooie Mustang blijft een icoon. Heb zelf 2 jaar geleden door Amerika gereisd met het 2011 model en ondervonden dat je van de Amerikanen zelfs nog een duim krijgt als je in een Mustang rijdt.
Hmm, toch maar eens doen dan :cool:
Paul M schreef:Is greenlight vergelijkbaar met een autoart?
Niet helemaal, zit tussen ERTL en AutoArt in.
Wat prijs zit hij heel dichtbij ERTL.
De ERTL Authentics serie vind ik vergelijkbaar met Greenlight, is wel duurder.
Ik heb hier een stel 2010 GT500's staan van Shelby Collectibles, Greenlight en AutoArt, zal er binnenkort wel eens een review van plaatsen.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door NickW »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal :)
schuifelhoofd schreef:
NickW schreef: Ik vraag me af of de Autoart het prijsverschil wel waard is, hij is namelijk toch bijna 2x zo duur.. Maar is hij wel 2x zo goed? :mrgreen:
En ondertussen heb ik een Autoart Bullitt kunnen bemachtigen door een ruil.
Zo goed als nieuw, alleen de voorbumper heeft 1 gebroken houder, en een beetje lijm nodig.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LCUGRBYF-D.jpg[img]

Ik moet zeggen, algemene indruk is veeeeeel meer "high quality" dan de Ertl.
Eigenlijk identiek aan de "gewone" GT390 '67 die Autoart uitbrengt, maar de Bullitt heeft de juiste nummerplaten,
welke eigenlijk niet de meerprijs rechtvaardigen tov de gewone. Het prijsverschil voor de andere doos en nummerplaten is ridicuul.
Die is ook erg gaaf! :drool: kan niet wachten op wat gedetailleerdere foto's! Maar is hij wel echt het prijsverschil waard vraag ik me af tov de Greenlight versie? Want als het prijsverschil tov de normale GT390 van autoart het niet eens echt waard is...
Neemt niet weg dat ik ook liever de autoart zou hebben staan :P

Paul M schreef:Mooie Mustang blijft een icoon. Heb zelf 2 jaar geleden door Amerika gereisd met het 2011 model en ondervonden dat je van de Amerikanen zelfs nog een duim krijgt als je in een Mustang rijdt.
Is greenlight vergelijkbaar met een autoart?
Klopt, ook de Amerikanen kijken er nog voor om en vinden het top :thump_up:
En het klopt helemaal wat Rossy zegt, zit tussen ERTL en Autoart in. Al vind ik wel dat hij redelijk goed mee kan met de wat oudere Autoart modellen.. :thump_up:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door schuifelhoofd »

NickW schreef:Die is ook erg gaaf! :drool: kan niet wachten op wat gedetailleerdere foto's! Maar is hij wel echt het prijsverschil waard vraag ik me af tov de Greenlight versie? Want als het prijsverschil tov de normale GT390 van autoart het niet eens echt waard is...
Neemt niet weg dat ik ook liever de autoart zou hebben staan :P
Ik zou persoonlijk voor de gewone GT390 gaan, en als je echt de "Bullitt" wil, zet er dan custom nummerplaten op.
De meerprijs voor de doos is het niet waard. Je zet het model in de showplek, en niet de doos, toch?

Neemt niet weg dat ik die Bullit heb kunnen scoren voor minder dan wat de gewone normaal gezien kost :dance:
Dan kan ik gerust over dat lijmdruppeltje over zien (niet moeilijk, want dat is toch niet zichtbaar).
Sommige perfectionisten kunnen hierover moord en brand schreeuwen.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door Nelis »

Erg mooie Mustang! Om ERTL Authentics nu met Greenlight te vergelijken vind ik toch wel erg ver gaan... Authentics modellen doen namelijk
niets onder voor de (gemiddelde) Autoart modellen!

De Auburn Speedster op de vorrige pagina is ook super natuurlijk. Hij is trouwens gedetailleerder dan ik dacht.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door schuifelhoofd »

Rossy schreef:
Paul M schreef:Is greenlight vergelijkbaar met een autoart?
Niet helemaal, zit tussen ERTL en AutoArt in. Wat prijs zit hij heel dichtbij ERTL.
De ERTL Authentics serie vind ik vergelijkbaar met Greenlight, is wel duurder.
Antonio.
Nelis schreef:Erg mooie Mustang! Om ERTL Authentics nu met Greenlight te vergelijken vind ik toch wel erg ver gaan... Authentics modellen doen namelijk
niets onder voor de (gemiddelde) Autoart modellen!
Hier vind ik de vergelijking ook niet correct. De Ertl Authentics modellen zitten echt wel serieuze stap hoger dan Greenlight.
Realistische scharnieren voor de motorkap bvb, en details zijn toch weer wel beter.
1 van mijn nieuwste aanwinsten, de Ertl Authentics Monte Carlo, heeft hoesjes voor de afneembare t-roofs, met GM-logo,
zoals ze ooit bij de echte wagen geleverd werden, en het pakket past netjes in de koffer. Zulke details zie ik Greenlight nog niet direct doen.
Nelis schreef: De Auburn Speedster op de vorrige pagina is ook super natuurlijk. Hij is trouwens gedetailleerder dan ik dacht.
Op de spaken in de wielen na vind ik dit model ook heel geslaagd. Ook in het rood (zoals de mijne :wink: ).
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door Rossy »

Ik heb hier een '69 Mustang staan van ERTL Authentics maar die heeft nog steeds de beugels aan de openslaande delen.
De afwerking is wel een heel stuk fijner en gedetailleerder dan de '70 Mustang van ERTL die ik ook heb maar het AutoArt niveau benadert hij toch echt niet.
Zoals een ouder AutoArt model komt het wel overeen maar die zijn iet te vergelijken met de huidige AutoArt modellen.
Hij komt qua modellering, afwerking, detail en kwaliteit dichter in de buurt van Greenlight en SunStar dan bij AutoArt.
Vandaar dat ik deze vergelijking maak.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Nick's 1:18 update Ford Mustang 1968 Bullitt

Bericht door Nelis »

Rossy schreef:Ik heb hier een '69 Mustang staan van ERTL Authentics maar die heeft nog steeds de beugels aan de openslaande delen.
De afwerking is wel een heel stuk fijner en gedetailleerder dan de '70 Mustang van ERTL die ik ook heb maar het AutoArt niveau benadert hij toch echt niet.
Zoals een ouder AutoArt model komt het wel overeen maar die zijn iet te vergelijken met de huidige AutoArt modellen.
Hij komt qua modellering, afwerking, detail en kwaliteit dichter in de buurt van Greenlight en SunStar dan bij AutoArt.
Vandaar dat ik deze vergelijking maak.

Antonio.
'69er Mustangs zijn ook niet gemaakt in de Authentics serie... Dat is een Elite model van ERTL/AMM. Deze zijn wat beter dan de reguliere modellen, maar komen niet in de buurt van een Authentics model. Je hebt wel Authentics modellen van de '64 en '65 Mustangs, zowel Fastback als cabrio modellen in uiteenlopende kleuren.
Plaats reactie