Ombouw Mercedes s klasse probleem

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
wouter1409
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 19 aug 2011 18:23
Schaal: 1:18

Ombouw Mercedes s klasse probleem

Bericht door wouter1409 »

Hallo,

een tijdje terug heb ik een mercedes s klasse met schade gekocht. Het leek me leuk om hem om te bouwen zodat hij mooier bij mijn collectie past. ik verzamel namelijk alleen maar zwarte modellen van Mercedes.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik hem uit elkaar gehaalt, gestript, gespoten, etc. maar nu is hij bijna klaar en ik heb een probleem. Op een of andere rede passen de velgen er niet mooi onder.

VANDAAR DE VRAAG: "Hoe zou ik de wielen eronder kunnen zetten zonder dat ze er aan de zijkant uitkomen? "

hier enkele foto's hoe hij er nu bij staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand dus enig idee hoe ik die wielen er netjes onder kan krijgen? :idea:
Gebruikersavatar
modelcartuning050
Berichten: 447
Lid geworden op: di 24 jan 2012 20:28
Schaal: 1:18

Re: Ombouw Mercedes s klasse probleem

Bericht door modelcartuning050 »

Simpel een stuk weg dremelen :P
wouter1409
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 19 aug 2011 18:23
Schaal: 1:18

Re: Ombouw Mercedes s klasse probleem

Bericht door wouter1409 »

ik zal het anders vertellen, ik heb namelijk bij de orginele wielen de banden eraf gehaalt en daar de andere velgen overheen geschoven. als je goed kijkt, zie je de orginele velgen nog zitten. Dus weg `dremelen` vind ik niet echt een goed idee. Graag zou ik een oplossing willen voor dit probleem. De velgen moeten nog wel kunnen rollen en draaien.
Gebruikersavatar
modelcartuning050
Berichten: 447
Lid geworden op: di 24 jan 2012 20:28
Schaal: 1:18

Re: Ombouw Mercedes s klasse probleem

Bericht door modelcartuning050 »

Ja idd nu zie ik het ja , dan zou je de originele velgen eraf moeten halen en dan die andere erop proberen te maken.
Of haal een randje van de velgen af die zo uitsteken zo dat ze smaller worden maar dat ze dan niet meer uitsteken.
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Ombouw Mercedes s klasse probleem

Bericht door NickW »

Ik kwam er net bij mijn s-klasse achter dat je de voorwielen er heel makkelijk af kan halen.
Je moet dan de velg wat optillen met de ophanging, waardoor hij van zijn scharnierpunten los komt. Dan heb je nog wel de velg op het asje vast zitten, maar dan is het gewoon een tangetje erop en hard trekken eraan.
Achterwielen kreeg ik er ook niet goed af... Toen zei het krak :doh:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Plaats reactie