Minichamps 1:18 straat discussie topic

Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Minichamps, Wat heb je gedaan???

Bericht door goededag »

Bedankt jullie 2, nu weet ik in ieder geval waar het aan ligt :thump_up:
Ricardo schreef::eh: Wat denk je dat je bij de Outlet-stores koopt :?: Meestal ook afgekeurde kleding e.d. Zolang als de koper het weet, zie ik het probleem niet. Als de koper hem dan weer doorverkoopt, zonder het te melden, kun je Minichamps niet de schuld geven lijkt mij. :doh:
Dat weet ik. Maar toch kost dit minichamps wel zijn goede naam.
ach ik raak hem wel weer kwijt. iemand nog interesse in een mb e-klasse met lakschades? EVT voor ombouw?
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Minichamps, Wat heb je gedaan???

Bericht door Mr. Dj M. »

Dit is wel bijzonder slecht als ik dat zo zie.
Overigens heeft MC nou ook weer niet zo'n goede naam. Ze weten toch altijd wel ergens in teleur te stellen met de 1:18 modellen.....
Gebruikersavatar
marco71
Berichten: 1111
Lid geworden op: za 10 jan 2009 00:11
Locatie: rotterdam ( HOOGVLIET )

Re: Minichamps, Wat heb je gedaan???

Bericht door marco71 »

goededag schreef:
Ricardo schreef:De handel heeft voordelen, maar ook nadelen dus. :mrgreen:
joh. :doh: Maar daar zit het probleem niet echt, aangezien ik er nog geen €20.00 voor heb betaald. Ik vind het gewoon slecht van minichamps.
Peter Parker schreef:Zou het niet een B serie zijn, de afgekeurde lot? Ik hoor dat vaker dat afgekeurde modellen verkocht worden via particulieren.
Dat zou kunnen. het is wel het meest logisch.
Maar dat is wel een beetje kortzichtig van PMA. Ok. nu verkopen ze alles. Maar de goede naam gaat ook weg.

woorden in houten aangeboden voor 15 euro in de kleuren zwart, zilver , bruin
is gewoon een drama auto waar minichamps niks meer aan kan doen
Afbeelding
sport and supercars forever
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Minichamps, Wat heb je gedaan???

Bericht door coolpappa04 »

Mr. Dj M. schreef:Dit is wel bijzonder slecht als ik dat zo zie.
Overigens heeft MC nou ook weer niet zo'n goede naam. Ze weten toch altijd wel ergens in teleur te stellen met de 1:18 modellen.....
niet volledig mee eens, neem nu hun vroegere modellen zoals bv de bmw m1 regazzoni, is één van de geweldigste 1/18 die er zijn, nu als het op afwerking aankomt heb ik toch wel 2 favorieten in mijn kast waar mc destijds echt wel mooi werk van gemaakt hebben nl de blauwe audi rs4 sedan en natuurlijk de porsche carrera gt,DAT moeten ze terug maken om weer met AA of kyosho mee te kunnen, en zeker geen stap terug zoals nu, :angel: mijn mening natuurlijk.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Minichamps 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

@Coolpappa: De Rs4 klopt qua vorm niet echt 100%, waarschijnlijk zit hem dat ergens in het front, en de Carrera GT heeft een zelfde probleem met de koplampen. Verder inderdaad wel top modellen. :thump_up:
Gebruikersavatar
marco71
Berichten: 1111
Lid geworden op: za 10 jan 2009 00:11
Locatie: rotterdam ( HOOGVLIET )

Re: Minichamps 1:18 straat discussie topic

Bericht door marco71 »

koop je 2 modellen van minichamps een gele porsche 911 gt3r en een mercedes sls amg zijn ze gewoon van PLASTIC wat een aanfluiting is dit
als je dan goedkopen modellen wilt bouwen doe het dan niet zo
op een afstand zijn ze best netjes maar als je ze van dicht bij bekijkt zie je gewoond dat ze van plastic zijn

beetje jammer dit :evil:
Afbeelding
sport and supercars forever
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Minichamps 1:18 straat discussie topic

Bericht door goededag »

marco71 schreef:koop je 2 modellen van minichamps een gele porsche 911 gt3r en een mercedes sls amg zijn ze gewoon van PLASTIC wat een aanfluiting is dit
als je dan goedkopen modellen wilt bouwen doe het dan niet zo
op een afstand zijn ze best netjes maar als je ze van dicht bij bekijkt zie je gewoond dat ze van plastic zijn

beetje jammer dit :evil:
Van plastic :shock: Hebben ze nu dan ook Powco prijzen?
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Minichamps 1:18 straat discussie topic

Bericht door hanske10 »

ja heb de minichamps ook binnen ( zie me topic ),maar net als Marco aangaf gewoon plastic.l :evil: ....op zich heel mooi model dat dan wel weer :D
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Minichamps 1:18 straat discussie topic

Bericht door hanske10 »

Van plastic :shock: Hebben ze nu dan ook Powco prijzen?[/quote]

nee dat weer niet rond de 60,00 euro...
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Minichamps 1:18 straat discussie topic

Bericht door alain_1978 »

Ze gebruiken inderdaad geen resin maar wel ABS kunststof voor deze modellen bij Minichamps want anders zou je er lekker meer voor afdokken zoals voor een BBR model.
Daar zouden ze het ook voor gedaan hebben: prijsdrukking.
Minichamps heeft eerst de voorbije jaren de prijzen voor modellen waar alles bij open kan, goed laten stijgen zodat
deze goedkopere prijsklasse vrijkwam voor de de plastic ABS modellen. Dus voor de prijs dat je vroeger een diecast had waar alles bij open kan,
krijg je nu een plastic ABS model waar niks meer van open.

Beetje uitleg over ABS-kunststof:
Maar het merk probeert ook de kosten van de reguliere modellen in de hand te houden. “Het merk Minichamps staat voor hoge kwaliteit. Daar willen we niets aan afdoen. Je mag van Minichamps bijvoorbeeld verwachten dat er gedetailleerde deurgrepen op een auto zitten. Die gaan we dus niet integreren in het gietwerk. Dat past niet bij ons. Maar we zoeken wel naar compromissen om binnen onze kwaliteitsnormen toch goedkoper te produceren.” Een voorbeeld daarvan is de 1:18 Mercedes-Benz SLS AMG GT3 die Minichamps in deze dagen lanceert. Het model ziet er erg goed uit, maar is gemaakt van ABS. “ABS is een kunststof die we al langer gebruiken voor bodemplaten en interieurs”, legt Lang uit. “Als je goedkoper wilt produceren, kun je met resin gaan werken. Het nadeel daarvan is echter dat resin wordt gegoten in rubber matrijzen. De vorm van het eindproduct is dus altijd een klein beetje anders, omdat het rubber meebeweegt. ABS is een harde kunststof die gegoten wordt in metalen matrijzen. De pasvorm is dus altijd goed en de matrijzen gaan ook veel langer mee dan de rubberen van resin modellen.”
Bron: http://modelautokrant.nl/2013/02/minich ... -maar-abs/
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Minichamps 1:18 straat discussie topic

Bericht door Bondracer »

“Het merk Minichamps staat voor hoge kwaliteit. Daar willen we niets aan afdoen" :D :mrgreen: uhm als ik zo zie wat er de laatste 2 jaar op de markt bij MC is gekomen dan stel ik me toch vragen bij de norm die men bij PMA hanteert. Minichamps heeft gewoonweg verkeerd gegokt . 200 modellen aankondigen op jaarbasis en er dan maar 50 van lanceren is al nummer één . Dan dacht m'n maar in de voetsporen te treden als Autoart door enorme prijsverhogingen door te voeren (tgv grondstof en loonkostprijzen (hooguit 10% van de produktiekost) en dan maar 2 vliegen in één klap te slaan door te begniffelen op de detailering (zie Focus RS en Porsche991 ....99€ zonder tapijtjes echter :evil: ).De klachten beginnen zich her en der op te stapelen . Om dan toch in sneltreintempo de aagekondigde modellen op de markt te krijgen is m'n op het ABS , plastiekprinciepe overgestapt waar niemand meer blij van word éénmaal je zoiets in je handen krijgt :evil: ( bestikkering niet uitgesneden aan sluitlijnen van deuren , dichte grille's enz ). Kijk ééns goed rondom wat bij Norev en Welly (zelfs FX) kan voor een prijskaartje van max 70€ (diecast + realistishe details + interieurbekleding)....zelfs Maisto begint Minichamps te counteren ...nee , PMA dwong veel respekt af , maar het hudige MC is bezig aan z"n laatste zwanezang :oops:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
LorenzoGrootveld
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 09 mei 2012 20:03
Schaal: 1:18

Re: Minichamps 1:18 straat discussie topic

Bericht door LorenzoGrootveld »

Zit op de site van toms te kijken bij Mercedes en daar staat dat in het vierde kwartaal van die jaar een 1:18 minichamps brabus rocket 800 komt alleen de prijs is een nadeel 175,99 is wat aan de hoge kant vind ik persoonlijk. maar hij ziet er heel dik uit :)
Gebruikersavatar
Paultje
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 21:15
Schaal: 1:43

Re: Minichamps 1:18 straat discussie topic

Bericht door Paultje »

De kwaliteit is inderdaad erg achteruit gegaan de laatste tijd in de schaal 1/18, echter in de schaal 1/43 hebben ze toch nog een paar mooie modellen uitgebracht dus ze kunnen het nog wel nu alleen nog in de schaal 1/18 :)
Audi!!!!!!!
Plaats reactie