nieuwe hobby in het vooruitzicht

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: nieuwe hobby in het vooruitzicht

Bericht door jonnoT »

Misschien een tip om is in Nederland een boot voor een weekend te huren, daar een logboek van de vaaruren bij te houden. Kun je die voorleggen.
Kun je al wel een beetje een boot normaal vastleggen? Ik zie hier voorbeelden van huurders waar je broek bij afzakt :mrgreen: Help geregeld bij aanleggen.

De vaarregels op zich moeten niet zo zwaar zijn. Vaak hoef je niet de letterlijke tekst kennen, maar waar het eigenlijk omgaat. In Nederland heb je vaarbewijs I en II. Als je op groot water wilt heb je dan allebei nodig.
zlef moet ik ook nog is een vaarbewijsje halen. Wil nog is een klassiek speedbootje op trailer hebben die ik mooi achter de BMW kan hangen. Alleen wil ik dan een kleine motor er achter.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: nieuwe hobby in het vooruitzicht

Bericht door Nelis »

Varen/watersport kan erg leuk zijn, maar is ook een bult werk en kost een hoop geld. Een goed vriend van me heeft ook een boot gehad.
Dat was ook ieder weekend aan de gang zo'n beetje, ook in de winter. Als je het echt wilt en leuk vind, dan moet je het gewoon doen natuurlijk.
Ik zou alles wel in overweging nemen en er goed over nadenken. Succes in ieder geval!
Plaats reactie