GT6 in aantocht

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Basselijn
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 29 dec 2010 00:21
Schaal: 1:18

Re: GT6 in aantocht

Bericht door Basselijn »

Iemand al GT6 in handen? Is t de moeite waard (voor de huidige prijs)?
Afbeelding

Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: GT6 in aantocht

Bericht door Autofan »

Ik heb hem al hier. Vind hem zeker beter dan GT5, maar kan het geen wereld van verschil noemen. Grafisch zijn er kleine verschillen, maar de physics zijn wel duidelijk verbeterd! Je ziet en voelt de auto's nu meer overhellen en ook het gedrag van de banden is beter dan in GT5. Dat icm een flink verbeterd menu maakt het voor mij iig de moeite waard.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: GT6 in aantocht

Bericht door Autofan »

Hier overigens een wat uitgebreidere van het Autoweek-forum:
Enzo Ferrari schreef:Pluspunten
+ Veel auto's: 1200+ auto's. Wel veel verschillende uitvoering per model.
+ Besturing: Iedere auto (tot nu toe) voelt anders aan. Een auto heeft nu daadwerkelijk ook echt een onderstel dat reageert op al je imput. Het is belangrijk dat je de auto soepel bestuurt, abrupte bewegingen worden genadeloos afgestraft. Daarnaast is het nu eindelijk ook leuk om in een FF-auto (voorwielaangedreven) te rijden, zonder dat de tractiecontrole heel veel ingrijpt. Heerlijk om mee te hoeken!
+ Graphics: Het ziet er allemaal net weer even wat mooier en gelikter uit. De omgevingen, de auto's, de fotomode en ook de replay (nu eindelijk ook terug te spoelen!)
+ Carrière modus: Je begint helemaal onder aan de ladder met bijna geen poen op zak. Even een andere auto rijden (mede dankzij de speciale events) als de Honda Fit voelt echt als een verademing. Er moeten veel vlieguren gemaakt worden wil je geld hebben voor een echt dikke wagen.
+ Duidelijke menustructuur: Hoofdmenu is erg duidelijk en snel. Alles is in één oogopslag te zien. Ook is het veranderen van auto veel gemakkelijker, en ook het aanpassen van je auto gaat veel sneller dan voorheen.
+ Levendigheid: Het spel leeft meer naar mijn gevoel dan GT5. Dit komt mede door de realistische besturing, de prachtige luchten, mannetje met finish vlag, temperatuur en tijd van een race, bandengeluid, bestuurder die ook daadwerkelijk met de auto mee beweegt, bewegelijk publiek etc. etc.
+ Passie: Aan alles druipt de liefde voor auto's er vanaf. O.a. door de vele uitvoeringen per auto, de GT vision voor toekomstige auto ontwerpers, de coffee breaks voor plezier met auto's, en Goodwood Festival of Speed.

Minpunten
- Laadtijden: Soms wel 30 seconden (of langer) wachten voor dat een race begint.
- Graphics: Toch nog wel een minnetje voor sommige graphics in het spel. Soms kom je plat publiek of platte bomen tegen. Ook is het schademodel nou niet echt realistisch te noemen (botsen tegen voorganger levert wat krassen op de voorzijde op), en soms springt er op het laatste moment nog een stukje omgeving naast het circuit erbij. Denk bijvoorbeeld aan het hoofdgebouw links naast de finish op het brands hatch circuit.
- Motorgeluid: Bij sommige auto's is het motorgeluid nog niet voor elkaar. Ga je echter rijden met sommige premium modellen, dan hoor je wel duidelijk verschil tussen 3, 4, 5, 6, 8, 10 of 12 cilinder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: GT6 in aantocht

Bericht door v8-vette »

Toch wel heel verleidelijk om hem aan te schaffen :angel:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: GT6 in aantocht

Bericht door rsh_scuderia »

Wat gekeken op internet naar filmpjes, screenshots e.d.
Ik liep er al niet warm voor en zal dat de aanstaande periode ook echt niet doen.
Persoonlijk hoop ik dat richting de PS4 er een stap wordt gezet met het geluid. De Honda Fit, die je klaarblijkelijk als eerste moet kopen, heeft een beetje een McLaren P1 stofzuiger-geluid. Autorijden en -racen gaat veelal om beleving en daar is geluid wel erg belangrijk bij.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: GT6 in aantocht

Bericht door Autofan »

Een Honda Fit heeft dan ook een veredelde stofzuigermotor, dus dat klopt wel. :D
Maar wat betreft het motorgeluid ben ik het idd met je eens. Echter mis je de grootste vooruitgang als je alleen op de filmpjes af gaat, nl de verbeterde physics. Het weggedrag van de auto's is echt verbeterd hierdoor. Gas los in de bocht in bijv een CLio RS '11 en de kont komt daadwerkelijk om.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Basselijn
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 29 dec 2010 00:21
Schaal: 1:18

Re: GT6 in aantocht

Bericht door Basselijn »

Ik zal er maar heel eerlijk over zijn: eigenlijk kon ik stiekem niet wachten op een reactie, heb gt6 zaterdagmiddag al gekocht :D Ikzelf heb pas sinds twee weken een ps3 (ps4 zal gerust beter zijn, maar meer heb ik eigenlijk niet nodig) en heb dus geen ervaring met gt5. Wel heb ik destijds gt4 grijs gespeeld en ten opzichte van die is gt6 een verademing (al voelt de arcade modus wat uitgekleed). Je voelt je heel erg betrokken bij hoe de auto rijdt. Ook de online modus kon mij erg bekoren (is nog vrij rustig, maar het overgrote deel rijdt tenminste netjes). Lijkt me erg leuk om in de nabije toekomst met mensen van hier de strijd op de virtuele baan aan te gaan. Ik vind de game iig tot nu toe zn prijs meer dan waard.
Afbeelding

Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: GT6 in aantocht

Bericht door NetForce84 »

Blijkbaar zou er nu een promo aanbieding zijn: een PS3 met GT6 als spel erbij...
Gebruikersavatar
Basselijn
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 29 dec 2010 00:21
Schaal: 1:18

Re: GT6 in aantocht

Bericht door Basselijn »

Inmiddels een aantal weken GT6 in bezit en nog steeds dik tevreden! De seizoensevents en de online-lobby's (dus eigenlijk de hele huidige online omgeving) houden me nog het meest zoet: gister in een server met 14 anderen dik twee uur non-stop in een LFA wezen scheuren :D . Ook de foto-modus is op een vreemde manier verslavend. Om anderen die twijfelen wellicht over de streep te kunnen trekken (hoe meer online zielen hoe meer vreugd) post ik hier een aantal 'foto's' die ik in GT6 heb gemaakt. :foto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de persoonlijke favoriet tot nu toe:

Afbeelding


Zijn er al inmiddels meer GT6 eigenaren?
Afbeelding

Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: GT6 in aantocht

Bericht door hanske10 »

Heb hem ook aangeschaft ,maar ben nog net begonnen..

maar het gevoel is beter met het rijden qua sturing je kun lekker drifftend door de bocht zonder snelheid te verliezen :D
online hebi k niet gedaan tot nu..want bij de GT5 online werd je van alle kanten geramd en dat vind ik minder.
gewoon een duw mag maar echt bewust rammen ,nee dan stop ik ermee :evil:

verders de nacht race,s zijn geweldig., best moeilijk ,maar des te spannender :drool:

grafisch zoals gewoon super :worshippy:
Gebruikersavatar
Basselijn
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 29 dec 2010 00:21
Schaal: 1:18

Re: GT6 in aantocht

Bericht door Basselijn »

hanske10 schreef: online hebi k niet gedaan tot nu..want bij de GT5 online werd je van alle kanten geramd en dat vind ik minder.
gewoon een duw mag maar echt bewust rammen ,nee dan stop ik ermee :evil:
Dat online rammen ken ik de verhalen over ja, was ik ook bang voor. Kan gelukkig uit eigen ervaring vertellen dat van wat er op dit moment online in de rondte rijdt slechts 1% procent vervelend is (gemiddeld 1 persoon op een server van 16 (ja dat is meer dan 1%, weet ik :P )). Volgens mij bestaat er ook de mogelijkheid om als ruimte-eigenaar zo iemand eruit te schoppen
Afbeelding

Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: GT6 in aantocht

Bericht door hanske10 »

maar bij sommige wagens lijk het geluid inderdaad op een stofzuiger, niet om aan te horen :x ,daar moeten ze mee aan de slag.want klink voor geen meter :evil:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: GT6 in aantocht

Bericht door NetForce84 »

Sinds 1 januari 2014 ben ik ook een GT6 eigenaar :dance:

Moet zeggen grafisch is het super, heb eerst enkele arcade races gereden en nu ben ik dus bezig met een carriëre op te bouwen.
Sinds deze avond heb ik mijn rijderslicentie nationaal B.

Wat wel in mijn ogen inderdaad beter kon is het geluid van de wagens, klinkt zo een beetje als de kruimeldief van mijn moeder.

Voor de rest, top game :thump_up:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: GT6 in aantocht

Bericht door NetForce84 »

Basselijn schreef:
En de persoonlijke favoriet tot nu toe:

Afbeelding


Zijn er al inmiddels meer GT6 eigenaren?
Ik heb met deze Audi nog niet kunnen rijden :cry:
Is die soms maar beschikbaar vanaf een bepaald niveau?
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: GT6 in aantocht

Bericht door Bien »

Ik heb de afgelopen week de eerste meters gemaakt met GT6 en ben er zeer tevreden over. Het rijgedrag en geluid van de verschillende auto's vind ik ook de grootste verbetering t.o.v. GT5. :thump_up:

Gisteren voor het eerst online gespeeld (seizoensevents) en omdat ik sinds gisteren ook klaar ben met de National A kan ik nu ook meedoen aan de Open Lobby, dus dat ga ik zeker ook proberen!

Ik zal hier ook eens wat foto's posten, heb pas 15 auto's maar foto-modus is ook erg verslavend. :D
Plaats reactie