Figuurtjes 1:43 en/of 1:18

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ben je al wat gevorderd?
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Nope, helaas niet, ik weet nog steeds niet welke kleur ik het beste als huidskleur kan nemen, maar ik ben ook eerst even aan het oefenen op andere dingen want de figuurtjes zijn wel erg klein. :|
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

zijn er geen kleuren die al als huidskleur zijn gemengd of moet je die zelf allemaal mengen?

Het lijkt mij ook vrij lastig ja om alles goed te schilderen. Ik heb er het geduld niet voor en mijn handen trillen altijd een klein beetje... :?
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

jelmer schreef:zijn er geen kleuren die al als huidskleur zijn gemengd of moet je die zelf allemaal mengen?

Dat weet ik niet, dat mot ik nog steeds een keer in een echt modelbouw winkel vragen ofzo, want de winkel waar ik de wagens koop, heeft daar niet zoveel verstand van.

jelmer schreef:Het lijkt mij ook vrij lastig ja om alles goed te schilderen. Ik heb er het geduld niet voor en mijn handen trillen altijd een klein beetje... :?

Dat trillen heb ik dus ook :| en als je dan een badpak met een schouderbandje van een milimeter moet schilderen is dat best lastig. :(
Maar ja, ze zeggen oefening baart kunst(maar ook kinderen als je niet uitkijkt :mrgreen:)
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Misschien nog een tip: ik was laatst op een stripbeurs (de boeken met tekeningetjes, niet de paaldanseressen...) en daar verkochten ze ook allerlei poppetjes van b.v. Starwars etc. Ze hadden echter ook poppetjes van vrouwen in bikini en het leek me aardig schaal 1:18. Heb helaas geen foto's kunnen maken, maar als er misschien een keer zo'n beurs bij jou in de buurt is, moet je zeker eens checken (entree kost weinig).

Er stond zowaar nog een schaalmodel van een Ferrari 275 NART spider! Helaas in een beetje grote schaal (1:12 of zo). Wel weer leuk was dat er twee vrouwtjes in zaten.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik lees dit topic pas net voor het eerst en waarschijnlijk ben ik al wel te laat maar er bestaat gewoon verf voor huidskleur. Die zat een paar jaar terug iig standaard in het assortiment van revel geloof ik. Heb ik destijds bij de intertoys/bart smit gekocht zelfs. Heb destijds keer een pitstop gepoogd te bouwen. Die nu aan een leven ergens op de stort bezig is. :oops:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

ik ben laatst bezig geweest met een aantal metalen figuurtjes en de huidkleur heb ik maar gemengd. Ik gebruikte rood, wit en geel. Het is een beetje een gevoels kwestie, maar gelukkig heeft iedereen een andere tint, dus je hebt wel wat vrijheid. Het resultaat beviel me wel. Het waren high tech modell figures 1/43. Ik vond ze in een rommelbak van een winkel in Purmerend.
Afbeelding
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

St. Paul schreef:Ik lees dit topic pas net voor het eerst en waarschijnlijk ben ik al wel te laat maar er bestaat gewoon verf voor huidskleur. Die zat een paar jaar terug iig standaard in het assortiment van revel geloof ik.

Zo, even het stof eraf :mrgreen:

Welke kleurnummer heeft die verf? Of weet iemand of deze verf nog bestaan of een alternatief hiervoor? (buiten het mengen van verf)
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ik las op http://www.modelbrouwers.nl er ook iets over. Misschien heb je er wat aan? :D

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=291

er staat zowieso een kleurnummer van huidskleur bij.
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

jelmer schreef:ik las op http://www.modelbrouwers.nl er ook iets over. Misschien heb je er wat aan? :D

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=291

er staat zowieso een kleurnummer van huidskleur bij.

denk de Polo van mijn nick af en dan heb je........ ;) :mrgreen:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Maar toch goed dat Jelmer het aanhaalde want ik helemaal vergeten te kijken. :mrgreen:

Verf is van Revell. Staat alleen een nummer 35 in de dop van het potje. Verder alleen dat Bu het pas net mag gebruiken en dat, en dat is misschien niet onbelangrijk, de verf geschikt is plastic, hout, glas- en keramiekwerk. Het is zo'n klein 14 ml potje. Blauw met een huidskleur dop.
jonnoT
Schaal: 1:87

poppetjes 1/43

Bericht door jonnoT »

Ik ben op zoek naar poppetjes in de schaal 1/43 voor een diorama. Zijn de verkrijgbaar? Ik bedoel niet die van Minichamp
[MOD-EDIT]: 2 topics even samengevoegd, door schumi28
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Pfoe dat is nog een heel probleem om die te vinden. Er waren er veel, maar ze zijn zo prijzig. MK Models heeft ze van Omen, maar de prijzen daarvan zijn schrikbarend. Ongeschilderd wit metaal gaat nog, maar geschilderd zijn ze rond de 25 euro. Heel soms kwam ik Phoenix of Armgard poppetjes tegen in rommelbakken. Dan zijn die kant en klare figuurtjes van Minichamps handiger.
Plaats reactie