Pakket uit het buitenland?

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tifosi
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 12 feb 2014 20:25
Schaal: 1:43
Locatie: Zuid Limburg

Pakket uit het buitenland?

Bericht door Tifosi »

Misschien al eens een gestelde vraag maar hoe zit het nu met pakketten die ik vanuit het buitenland laat komen. Ik heb een pakket klaar staan in Engeland en een in Amerika.
Ik kom er niet echt uit via BD of via de post. Moet ik voor beide pakketten douanerechten/BTW/invoerheffingen betalen?

Iemand?

mvg Tifosi
"The elderly don't drive that badly; they're just the only ones with time to do the speed limit."
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door zipperscales »

Die uit Engeland sowieso niet, bij die van de VS kun je het treffen of niet.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door goededag »

Binnen de EU sowieso niet. Daarbuiten moet je geluk hebben.
Mijn ervaring van een pakket met €120.00 uit China was €26.00 afrekenen bij de postbode.
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door janjaap »

Tifosi schreef:Misschien al eens een gestelde vraag maar hoe zit het nu met pakketten die ik vanuit het buitenland laat komen. Ik heb een pakket klaar staan in Engeland en een in Amerika.
Ik kom er niet echt uit via BD of via de post. Moet ik voor beide pakketten douanerechten/BTW/invoerheffingen betalen?

Iemand?

mvg Tifosi
Dit moet je toch echt verder helpen:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat

Binnen de EU is er sowieso niks mbt belastingen te verwachten. Vanuit buiten Europa gelden de regels zoals vermeld bovenstaand.
Vraag de verzender geen nota's rekeningen of whatever in het pakket mee te sturen en liefst de box gift op de CN22 aan te vinken. Staan er geen bedragen op of in het pakket wordt het moeilijker er een bedrag aan belasting op te plakken.
En als er dan wel importbelasting gaan de bandieten van de post dit ongevraagd voor financieren en mag je hier EUR 12,50 voor schokken. Voorbeeldje model USD 30, verzendkosten USD 32,50 = +/- EUR 47. Hier overheen komt dan 21% omzetbelasting voor waarde product EN verzendkosten. Volgt nog de ongevraagde voorfinanciering en dus EUR 12,50 voor de post. Dit laatste is m.i. gelegaliseerde diefstalen iets waar je niet onder uitkomt. Geeft een totaal van EUR 22,50 aan de deur af te rekenen.
Het is trouwens aantrekkelijker om vanuit China te laten verzenden dan vanuit de US. Modellen kun je meestal goedkoper vinden, posttarieven zijn lager en mbt Chinese post heb ik nog nooit een nota bijgevoegd gehad en ook nog nooit een naheffing gehad. Vanuit de US is het meestal wel prijs.

Dus tot 22 euro incl. verzenden is er geen probleem.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door exit »

In Belgie is het +-30€ 'vrij'

als er geen gift op staat en geen info inzit of opstaat wordt hier een brief/mail gestuurd naar de ontvanger om te vragen naar factuur van de inhoud zodat ze daarop de btw rekenen, dus niet bijsteken helpt dus niet (hier)
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
Tifosi
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 12 feb 2014 20:25
Schaal: 1:43
Locatie: Zuid Limburg

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door Tifosi »

Exit, ik neem aan als je iets vanuit de VS/China krijgt... Moet ik toch dan via UK maar extra gift erop laten zetten??
"The elderly don't drive that badly; they're just the only ones with time to do the speed limit."
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door exit »

binnen de EU is er geen kost, enkel buiten de EU
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door jonnoT »

Inderdaad binnen de EU geen kosten . Worldwide is dacht ik een max van € 22,00 importvrij, daarna is het dokken geblazen. Echter is mijn ervaring dat je eerder de klos bent bij een groot pakket dan een doosje met een 1/43 modelletje :D
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door Autofan »

Meestal probeer ik te regelen dat ze dan een factuur van €10,- ofzo in de doos doen. Een paar keer gehad dat hij is open gemaakt bij de douane, maar nog nooit heffingen gehad. :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door the_stig »

Ik heb ook al enkele pakjes uit China laten overvliegen.
Ook nog nooit extra moeten betalen voor de douane.
Enkel verzendkosten van €20 à €40, weet niet meer precies hoeveel het was.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Pakket uit het buitenland?

Bericht door Nelis »

Voor een auto kost het € 13,00 inklaringskosten (vast bedrag per pakket). Dan berekenen ze 21% over de waarde + verzendkosten. Dit geld uiteraard voor buiten de EU.
Boven een bepaald bedrag (weet even niet precies hoeveel) moet je extra belasting betalen van nog eens 11 of 12%. Gaat dan wel om meer als € 200,- of zo.

Het loont dus om het aankoopbedrag op de rekening (Amerika; invoice) te laten verlagen. Voor een model laat ik ze vaak versturen als een geschenk en de waarde op
€ 25,- - 30,- zetten. Dan hoef je meestal niets te betalen. Grotere pakketten met meerdere modellen worden er altijd uitgehaald (bij mij tenminste).

Ik heb inmiddels zeker 50 pakketjes van buiten Europa gekregen, het meeste uit Amerika, maar ook uit Hong Kong, India, Cannada en Korea. Wat opvalt is dat de verzendkosten
uit aziatische landen soms nog goedkoper uitvallen dan in Nederland (gaat dan niet om complete modelauto's).
Plaats reactie