Golf 2 Norev nabouw 1:1

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door bobbob »

Goeiedag,

Tijdje geleden hier. Ben een flinke tijd niet bepaald actief geweest in de modelauto's, ik had een 1:1 gekocht en heb daar de meeste tijd en geld ingestoken.
Heb in de tussentijd ook eigenlijk geen modelauto's gekocht. Ben paar keer wat aan het klooien geweest met een modelauto, maar stelde niet veel voor.
Las wel regelmatig hier mee met bouwprojecten.

Nu het project waar ik aan begonnen ben.
Ik rij een '86 Volkswagen Golf 2, waar inmiddels het nodige aan versleuteld is. Auto is verlaagd, liggen 16" Borbet A velgen onder (7,5J en 9J), ik heb een US bumper gemaakt, zitten sidemarkerlights op van een US, GTI achterlichten, open-air, en nog een heleboel. Ik ben nog bezig met een Westmoreland (Westy) front aan het maken, en er ligt nog een Hella spoiler klaar om gemonteerd te worden.
Ik wil dit model in 1:18 nabouwen, omdat het gewoon heel leuk is om een model van je 1:1 te hebben staan :cool:
Hier mag dus flink wat aan verbouwd worden.

Hierbij foto's van de echte auto, er zit inmiddels een ander interieur in
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb met schade een Madison uitvoering te pakken gekregen van de Norev Golf 2. Achterbumper was afgebroken en spiegel was compleet lam (is een bekend probleem bij de Norev MK2).
Deze ligt inmiddels uit elkaar, heb Borbet A velgen besteld, en interieurflocken (wil het gaan proberen!). Daarnaast moet ik waarschijnlijk nog wel wat spul halen als verf, clear verf en styreen strips etc.

Dit is het model:
Afbeelding
Afbeelding

En vanmiddag even de wielophanging en de wielkassen bewerkt zodat de velgen een beetje gaan passen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al met al zal het een flink project worden, en zal er dus nog wel ff mee bezig zijn..
Ga jullie op de hoogte houden!

Reacties zijn welkom!
Pieter
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door gerardduinkerken »

Kijk aan dit is nog is modelbouwen haha.
Ik koop gewoon een doosje van aoshima waar alles al van op maat is en ga daar mee stoeien.

Ik ga dit zeker volgen.
Succes met je project.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door bobbob »

Hahah dankje! :)
Dit gaat zeer veel scratchen worden enzo.. Maar ach :mrgreen:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door bobbob »

Ik heb een QSP (diep) stuurtje in mijn Golf. Met sportnaaf en snap-off naaf (dus stuur is afneembaar). Hierdoor komt het stuur een heel stuk naar de bestuurder toe (en ja, ik vind het heerlijk rijden :cool: ).
Dit moet natuurlijk ook in het model. Ik ben in mijn onderdelenbak gaan kijken, vond een leuk en lijkend stuurtje, helaas alleen niet diep... Maarja. Ook een sportnaaf gemaakt zodat het stuur dichter naar de bestuurder gaat, en het stuurtje kan eruit worden gehaald (snap-off dus).

Stuurtje in de 1:1
Afbeelding
Afbeelding

En het modelwerk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de naaf ff netjes zwart gemaakt
Afbeelding


En toen verder met de velgen. De velgen op de 1:1 hebben vlakke naafdeksels, dus dat moet op het model ook. Dus naafdeksels glad geschuurd
Afbeelding
Afbeelding

En rood gemaakt
Afbeelding


Daarnaast al begin gemaakt met de US (dichte/strakke) voorbumper, en het uitlaatgat iets groter gemaakt net als bij de 1:1 (wielen staan er nog los onder ;) )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Op de 2e foto hierboven zie je ook al de uitlaat. Heb vandaag buis gehaald voor de uitlaat. Daarnaast ook spul voor het open dakje.
Dus we gaan weer rustig verder!
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door bobbob »

Weer ff lekker beziggewest, overzichtje van de afgelopen week

De GTI uitlaat nagemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De subwoofer nagemaakt
Afbeelding
Afbeelding

Toen met het interieur bezig gegaan. Eerst fotos van het interieur in de 1:1 (tis een kleine zooi want ben met dashboard bezig)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En in het klein
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan nu de spoiler (die nog niet op de 1:1 zit, maar wat hopelijk zsm gaat gebeuren)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En bezig geweest met de US voorbumper
Afbeelding

En de spoiler en bumper ff netjes matzwart geverfd. Voorbumper moet nog iets bijgewerkt denk ik. Sowieso moeten er nog rode biesjes op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was m weer. En we gaan weer door!
Jantje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 06 apr 2006 13:18
Locatie: Budel

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door Jantje »

wow, dit doe je lekker hoor.
Gaan flink wat uurtjes inzitten wanneer je je eigen auto als miniatuur wilt hebben, hulde!
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door goededag »

Doe je netjes! Ik zag je 1:1 afgelopen vrijdag nog staan, ziet er goed uit :thump_up:

@Jantje, dat valt op zich nog wel mee. Ik heb een aantal modellen van mijn 1:1 staan ;)
Gebruikersavatar
SFRC
Berichten: 687
Lid geworden op: do 09 jun 2011 09:19
Schaal: 1:43
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door SFRC »

Ziet er goed uit!
Maarten
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door bobbob »

Dankje Jantje, klopt, zeker in dit geval.. Heb heel veel aan de 1:1 aangepast... :mrgreen: :roll:

Dankje Ewald, ja was met de auto naar school. Moest bij iemand in de buurt zijn ;)

Thanks SFRC :thump_up:


Weinig updates geweest hier op het forum de laatste tijd, maar heb niet stil gezeten.
Open dak erin gezaagd, windvanger etc gemaakt. Wieltjes vastgezet. Interieur afgerond etc.
Heb nog zeker aantal dingen te doen, onder andere het achterpaneel strak maken.
Ik moet de stootstrips op de zijkant ook nog eraf dremelen eigenlijk, zitten er op de echte niet op namelijk...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door Straetos »

Ziet er goed uit allemaal.
Ben nu wel benieuwd naar het eindresultaat. :ja:
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Golf 2 Norev nabouw 1:1

Bericht door bobbob »

Hahah een eindresultaat is er niet, staat er nog steeds zo bij :oops:

Sindsdien zijn er nog best wat updates uitgevoerd bij de 1:1, waaronder een motorswap.
De 1.3 heeft plaatsgemaakt voor een 2.0 16V ABF, standaard 150PK, zal nu rond de 165/170PK zitten :cool:
Ik heb geen idee hoelang dit gaat duren ivm een heleboel andere dingen, ben gewoon behoorlijk druk momenteel...
Plaats reactie