Maurice, Porsche 1/12

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Maurice
Berichten: 30
Lid geworden op: di 30 dec 2014 16:34
Schaal: 1:12
Locatie: Rotterdam

Maurice, Porsche 1/12

Bericht door Maurice »

Hallo iedereen.

Ik ben nieuw op dit forum de naam is Maurice 24 jaar oud al zins jongs af aan al gek van auto`s wie niet zou ik zeggen op dit forum. Mijn collectie bestaat grotendeels (niet zo groot) van Ferrari ter wel ik eigenlijk zins 3 of 2 jaar Porsche gek ben. De eerste Porsche die ik kocht was toen in een winkel in Rotterdam schuiten mooie winkel, het model was groot de detail was Prachtig het was een 911 schaal 1/12 van PremiumClassiXXs dat was 1 jaar geleden ik kon hem niet laten staan.Afbeelding

Afgelopen kerst kocht ik de tweede 911 PremiumClassiXXs 1/12 nummer 258 van de 500 een Prachtig model van de rijkspolitie en ik dag bij mijzelf weer er 1 bij.
Ik ben geraakt door het virus en de hobby groeit ik wil meer :D Afbeelding
Inmiddels probeer ik zoveel mogelijk van deze modellen te vinden en informatie. Maakt niet uit welk variant als het maar 1/12 is. Het is alleen best moeilijk en prijzig. Zeker om er achter te komen van de modellen of het plastic is of resin. Zoals GT Spirit prachtige modellen trouwens alleen jammer dat de deuren niet open kunnen van deze modellen. De plastic modellen zover ik weet te vinden zijn de Porsche 934 RSR en de Carrera GT van Tamiya zeer prijzig wat ik toch liever niet overweegt al vind ik de 934 wel mooi. Daarnaast hebben we 911 GT3 van AutoArt nog en TSM modellen alleen van TSM weet ik niet of het resin is of zoals PremiumClassiXXs en AutoArt of het ook zo gedetailleerd is. Dat zou ik wel erg graag willen weten want er komen prachtige modellen aan waaronder deze 901 van TSM 1/12 al twijfel ik er nog wel over vanwege de prijs als het resin is. Afbeelding
Maar goed zo probeer ik ook nog de Porsche PremiumClassiXXs speedster te vinden en de turbo`s maar dat is zoeken naar een speld in een hooi berg. Al komt er wel een mooie 356 coupe aan van PremiumClassiXXs 1/12. Maar verder terzake van de collectie voor de ferrari liefhebbers.

Het staat inmiddels al 10 jaar in de kast zou ik denken het is allemaal burago of Maisto en 1 911 van Norev.

Ferrari F40 silver 1:18 van Burago de F50 ook ooit gekregen van mijn oom. Twee ferrari van shell vroeger ook gekregen toen die tijd van de tank punten ofzo
Afbeelding

verder heb ik nog 2 planken. En heb ook nog een donker blauwe ferrari 357 maranello 1:18 van burago ergens verstopt in een doosAfbeelding
Op deze foto staan ook nog 2 jamesbond auto`s van de film Die an Other day van 2003 zijn de auto`s ben ook nog een echte jamesbond fan. Afbeelding
Op deze plank staat wat Porsche waar on de 934 en 935 van afgelopen kerst.Afbeelding
Deze 2 van Minichamps.
Afbeelding
En op deze foto staan wat onbekende Ferrari's de kleinere staat namelijk geen fabriek naam onder komen van Japan. Nou zoals jullie zien heb ik best wat oude meuk van auto`s. Er zijn auto`s van de merken die je ziet die je vast wel beter hebt gezien maar dat is alleen van andere fabriek auto`s zoals AutoArt denk ik. Maar zo moet langzaamerhand dat rode spul verdwijnen en Porsche 1/12 verschijnen. :worshippy: denk ik,
Of een andere kast :roll:


Ik hoop wat informatie te verkrijgen over de 1/12 modellen van Porsche. Ik weet niet of iemand anders op het forum een verzamelaar is van Porsche`s 1/12 die mij op weg kunnen helpen van de modellen, want het zijn er volgens mij veel alleen voor mij misschien nog onbekend.

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen genieten als jullie meer foto`s willen zien van de modellen hoor ik het graag.

Met vriendelijke Groetjes Maurice :zwaai:
Toys For Big Boys
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door St. Paul »

Maurice schreef:Maar zo moet langzaamerhand dat rode spul verdwijnen en Porsche 1/12 verschijnen. :worshippy:
Kijk! :worshippy: Sommige geven hun fouten gewoon toe. :mrgreen: Welkom. En dan gelijk een goede verzamelrichting in stappen. 1:12 is een lastige schaal, maar ergens ook wel een erg leuke. Gaat niet zo hard maar je krijgt wel juweeltjes. Jelmer was hier vroeger veel actief en ook echt met 1:12 bezig maar hij is niet meer actief. Wellicht dat de partners je wat info kunnen geven. Verder veel surfen, internet is een goede bron. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
niva
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 19 mar 2008 16:34
Contacteer:

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door niva »

Leuk Maurice! Ook hier is het alleen maar Porsche, al heel lang. Succes met zoeken.
http://www.porsonly.com voor Porsche nieuws.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door NetForce84 »

Welkom op het forum.
Knappe collectie idem foto's
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door Smokey »

Welkom op het forum! goede leuke intro zo in je topic!!
have fun en laat maar komen die updates :rico:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door Markopolo »

Altijd heerlijk om te lezen dat rooie paarden verrolen worden voor echte wagens :cool:

Impossant die 1:12ers zeg. :worshippy:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door rsh_scuderia »

1:12 is een mooie schaal om te sparen. Tegelijkertijd ook een lastige en een kostbare.
Ben benieuwd welke pareltjes je allemaal aan gaat treffen. :thump_up:
Gebruikersavatar
Maurice
Berichten: 30
Lid geworden op: di 30 dec 2014 16:34
Schaal: 1:12
Locatie: Rotterdam

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door Maurice »

Leuk Maurice! Ook hier is het alleen maar Porsche, al heel lang. Succes met zoeken.
http://www.porsonly.com voor Porsche nieuws.
Bedankt voor de link Niva!, erg handig top :thump_up:

En aan de rest bedankt voor jullie leuke reacties. Het zijn inderdaad lastige en kostbare modellen. Zelfs voor een volgend model ik heb ik geen idee welk pareltje het wordt ik vind het zelf al lastig genoeg.

Al zit ik wel te denken om dit model te verkrijgen alleen dan 1/18
Afbeelding

Hier nog een foto van de 2 samen
Afbeelding

Gr. Maurice
Toys For Big Boys
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door chummy dj »

Welkom...Prachtige Porsches heb je..... :thump_up:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door Nelis »

Welkom op het forum!

Over de 1:12 Porsches kan ik je helaas weinig vertellen, maar er zijn er hier vast die daar meer over weten!
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door Jolly Club »

Welkom Maurice. Fraaie collectie, en 1:12 is inderdaad een bijzondere richting.
Houd er met Tamiya in 1:12 rekening mee dat het eigenlijk om plastic modelbouw kits gaat, m.a.w. zelf verven en plakken. :D
Gebouwde exemplaren worden natuurlijk ook wel eens aangeboden, maar zijn kwetsbaar om te verzenden, en alles valt of staat met het talent van de bouwer.

Zelf ben ik ook erg gecharmeerd van de 1:12 serie van Premium Classixxs. Weliswaar heb ik geen Porsches van het merk maar een drietal Classic Mini's, maar qua afwerking zijn deze van hetzelfde hoge niveau.

Doe zo voort, wij blijven volgen!! :ja:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door Mr. Dj M. »

Welkom! mooie verzameling al en de Rijkspolitie is zeker een pronkstuk :thump_up:
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door v8-vette »

Welkom hier!
Aparte keuze om voor 1:12 te gaan, maar 1 die zich zeker zal uitbetalen op het niveau van de details. :thump_up:
Gebruikersavatar
Marc540i
Berichten: 1814
Lid geworden op: do 17 jan 2008 00:23
Schaal: 1:18
Locatie: Coriovallum (L)

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door Marc540i »

Welkom op dit forum Maurice. :rico:

Dat is wel een binnenkomer, 2 van die dikke 1:12 Porsches. :worshippy:

Zien er echt supergaaf uit, klasse. :thump_up:

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Re: Maurice, Porsche 1/12

Bericht door chris001 »

Welkom op het forum! Leuk om te zien dat er weer eens iemand is die (net als ikzelf) een verzamelaar is van 1:12 schaalmodellen. Keep them coming zou ik zeggen :)
Plaats reactie