Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Gebruikersavatar
Paulus
Berichten: 257
Lid geworden op: za 04 feb 2012 00:55
Schaal: 1:18
Locatie: Geldrop (NB)

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Paulus »

En voor wanneer staat de "Taxi" gepland? Die mag mijn collectie ook wel verrijken :)
Opel Kadett D 1.2n
Opel Kadett D 1.3s Bieber-cabrio
Opel Kadett D 16v Caravan
Opel Kadett E 1.2s Caravan bestel
Opel Manta B GSI
Gebruikersavatar
Hochi-Rocku
Berichten: 144
Lid geworden op: do 03 jan 2008 18:59
Locatie: Kleve- Bundes Replubliek Deutschland

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Hochi-Rocku »

Paulus schreef:En voor wanneer staat de "Taxi" gepland? Die mag mijn collectie ook wel verrijken :)

Voor september / oktober 2015
Tuning bukanlah sebuah kejahatan tetapi cara hidup,Renault hidup olahraga
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door togicollector »

Ook de tweede Peugeot 504 coupé van Otto heeft last van een loslatende voorruit, eerder had ik al een 504 coupé die dat ook vervelende euvel ook had en die heb ik notabene daarom verkocht.
Heb er een mailtje aan gewijd naar Otto met de vraag hoe dit op te lossen waarop ik het antwoord kreeg dat het te lijmen is met superlijm of met blanke nagellak.

Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? Vind het nogal link namelijk. Wat als ik een waas krijg van de superlijm en wat als de nagellak oplossend werkt op de lak? Wat voor blanke nagellak zou je dan moeten hebben en, vooral welke niet?

Waar lijmen jullie zoiets onzichtbaar mee?

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door goededag »

Ik zal houtlijm gebruiken als ik jouw was. Het plakt weliswaar niet zo heel goed, maar het kan ook geen kwaad.
Andere soorten lijmen heb ik nog niet aangedurfd bij ruitjes/koplampen
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Geen idee wat blanke nagellak doet...
Superlijm/secondelijm zal des te nieuwer, des te witter uitslaan. Dat is lijmdamp die tegen de rondom liggende omgeving aansluit. Goedkope merkloze tubes bevatten meer water, hebben er meer last van en lijmen slecht. Dat dus sowieso niet gebruiken. Oudere seconde lijm van een goed merk als Bison of UHU kan, maar met heel kleine hoeveelheden en alleen een klein hoekje als deze los zit bijvoorbeeld. De lijm bijt in ieder geval niet in de uitgesneden ruiten in en blijft onzichtbaar zolang het zich alleen tussen de zwarte band op de ruit en de sponning in de auto bevind (en niet wit uit slaat). Gegoten plastic delen bijt het op in en lost het dus eigenlijk op. Ik lijm er wel eens lichten e.d. mee, maar dat kan alleen op kopse kanten e.d. die je verder toch niet ziet en bij gebruik van een zeer kleine hoeveelheid.

Is je hele ruit los, gebruik (zwarte) acryl verf en breng deze als lijm aan in de sponning. Daarna leg je het raampje er op. Dit brengt nooit schade, maar moeilijk gebogen ruiten zullen zo niet blijven zitten ivm de droogtijd.

Een andere optie is dan de (doorzichtige) Bisonkit. Dit lijkt heel erg op de door Otto gebruikte lijm. Let wel op, is het nog erg nieuw en dus vloeibaar dan zit er nog te veel vluchtige stuf in. Die kan verf oplossen!, zoals aan de rand van de achterlichten bij mijn gele Megane Rs. De originele lijm had de boel zacht gemaakt, waardoor uiteindelijk de gele verf er bijna in druppeltjes afdroop. Gebruik daarom de doorzichtige en niet de geel/bruine. Die laatste lost minder snel verf op, maar kan het wel en zal je minder snel opmerken omdat het trager gaat. De doorzichtige is sneller droog en de kans op oplossen van verf daarom kleiner. Gebruik in ieder geval geen net nieuwe tube of laat de lijm eerst deels verdampen op een ander oppervlak (bordje/bakje) alvorens aan te brengen.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door bobbob »

Houtlijm wordt inderdaad regelmatig gebruikt voor zulke doeleinden :thump_up: Heb het zelf ook wel eens gebruikt, droogt transparant op.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

goededag schreef:Ik zal houtlijm gebruiken als ik jouw was. Het plakt weliswaar niet zo heel goed, maar het kan ook geen kwaad.
Andere soorten lijmen heb ik nog niet aangedurfd bij ruitjes/koplampen
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar zou inderdaad niet moeten inbijten, doorzichtig moeten opdrogen en geen lijmdamp schade moeten geven. Je hebt ook speciale doorzichtige plastic lijm, speciaal voor dit soort taken. Zelf ooit eens aangeschaft, maar nog niet gebruikt. Deze zeer kleine hobby potjes zijn echter duur en eenmaal open vrij snel niet meer bruikbaar.....
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door bobbob »

Mijn ervaring met de houtlijm is wel dat je het niet op zichtbare plaatsen moet doen en niet te dik. Dan is het wel transparant, maar zie je wel een klodder erachter zitten. Dus hou hier rekening mee.
De tip wordt wel vaker gegeven, en mijn ervaring is inderdaad dat het niet inbijt op plastic etc, en ook transparant opdroogt.
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door jochen »

Vanaf volgende week te pre-orderen

Afbeelding
Afbeelding
i bought a 1:1 hobby car, Alfa Romeo 147 GTA!
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door hanske10 »

waar kan ik hem pre orderen?

en bij wie ?

wil hem graag .. :dance:
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door togicollector »

Dank voor alle tips mannen, ik ga het voorzichtig eens proberen. En of een tubetje nou duur is of niet maakt me niet zoveel uit. Wat is 7 euro op een model van 70… :)

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door jochen »

hanske10 schreef:waar kan ik hem pre orderen?

en bij wie ?

wil hem graag .. :dance:
Bij Otto-models zelfs(clubaccount maken) of via het forum hier met een groepsaankoop dacht ik
i bought a 1:1 hobby car, Alfa Romeo 147 GTA!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Jep, ik ga je er bij zetten Hanske, zodra de pre-order bekend is.
Als het goed is, wordt dat 1-8-2015 :thump_up:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Alles inmiddels binnen van juli, alleen nog even twee decal sets opvragen om twee B7's in orde te maken.....
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Ottomobile 1:18 straat discussie topic

Bericht door Mr. Dj M. »

Vanavond post ik de pre-order, geen 1:18 modellen in september trouwens!
Plaats reactie