Ga je deze aanschaffen? Ze hebben leuke Japanners!OTF'er schreef:Ik ben benieuwd als de Triple 9 Honda Civic's een betere afwerking op het vlak van ramen zullen hebben gezien het technisch gelijkaardige concept.
Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Re: Verzameling OTF'er (Audi 80 GTE (B1))
Re: Verzameling OTF'er (Audi 80 GTE (B1))
Ik twijfel om zowel de Si als de SiR aan te schaffen.
De 1.6i-16 (EDM-versie van de JDM Si) speelde met zijn 130pk in de klasse van de Peugeot 309 GTI, de Opel Kadett GSI 2.0 en de Volkswagen Golf GTI 16v; de VT (de EDM-versie van de JDM SiR) met zijn 150pk in de klasse van de Peugeot 309 GTI16, de Opel Kadett GSI 2.0 16v & de Volkswagen Golf GTI G60...
De 1.6i-16 (EDM-versie van de JDM Si) speelde met zijn 130pk in de klasse van de Peugeot 309 GTI, de Opel Kadett GSI 2.0 en de Volkswagen Golf GTI 16v; de VT (de EDM-versie van de JDM SiR) met zijn 150pk in de klasse van de Peugeot 309 GTI16, de Opel Kadett GSI 2.0 16v & de Volkswagen Golf GTI G60...

Re: Verzameling OTF'er (Peugeot 205 (1.6) GTI (PhaseII))
De 205 GTI is mijn persoonlijk archetype van de sportieve, betaalbare compacte wagen.
Redelijk qua onderhoudskost, maar tegelijkertijd veel plezier biedend aan de bestuurder.
In 1984 wordt deze versie geïntroduceerd met een 105 pk sterke 1 580 CC 4-in-lijn.
Later neemt het vermogen toe naar 115 pk.
In 1987 is het tijd voor een wijziging in het aanbod. De 130 pk sterke 1.9 wordt de keuze voor de GTI-koper die meer vermogen wenst.
Het karakter is iets anders: de 1.9 functioneert meer op koppel terwijl de 1.6 geschikter is voor een vinnige rijstijl in het hoge gebied van het toerentalbereik.
Tegelijkertijd (de PhaseII) wordt het interieur aangepast met een vernieuwd dashboard, betere afwerking...
In 1990 volgt een aanscherping met o.a. nieuwe lichtunits.
Norev benut de mal van Solido voor de creatie van de 1.6 (PhaseII). Nog steeds is de afwerking niet 100 %, echter hoort deze versie wel bij de reeds beschikbare 1.9's.

Redelijk qua onderhoudskost, maar tegelijkertijd veel plezier biedend aan de bestuurder.
In 1984 wordt deze versie geïntroduceerd met een 105 pk sterke 1 580 CC 4-in-lijn.
Later neemt het vermogen toe naar 115 pk.
In 1987 is het tijd voor een wijziging in het aanbod. De 130 pk sterke 1.9 wordt de keuze voor de GTI-koper die meer vermogen wenst.
Het karakter is iets anders: de 1.9 functioneert meer op koppel terwijl de 1.6 geschikter is voor een vinnige rijstijl in het hoge gebied van het toerentalbereik.
Tegelijkertijd (de PhaseII) wordt het interieur aangepast met een vernieuwd dashboard, betere afwerking...
In 1990 volgt een aanscherping met o.a. nieuwe lichtunits.
Norev benut de mal van Solido voor de creatie van de 1.6 (PhaseII). Nog steeds is de afwerking niet 100 %, echter hoort deze versie wel bij de reeds beschikbare 1.9's.

- Mr. Dj M.
Het is een oude mal, maar jammer dat ie nog doglegs heeft.
Verder zeker een fijne set
Verder zeker een fijne set

In het verleden nam ik ooit eens het duo Peugeot 205 1.9 GTI - 309 GTI16 voor de lens, ieder in de kenmerkende kleur "Miami Bleu".
Nu vul ik dat aan met het duo Peugeot 205 GTI 1.9 (Gris Futura) - 309 GTI (Gris Magnum)...

Nu vul ik dat aan met het duo Peugeot 205 GTI 1.9 (Gris Futura) - 309 GTI (Gris Magnum)...

Kwaliteit laat inderdaad te wensen over maar het is zeker een leuk frans bommetje.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
- Mr. Dj M.
Ook dit is een mooi duo 

- MitsuGalant
Mooi duo inderdaad die 205 GTI en de 309 GTI 

Het succes van de Volkswagen Golf (MkI&II) - en de Peugeot 205 GTI inspireerden andere constructeurs tot het uitbrengen van gelijkaardige sportieve versies van bestaande wagens. Opel bood van de Kadett (E) een GSI-versie aan.
In 1987 introduceert de constructeur een Corsa (A) met hetzelfde suffix.
Opel plaatste in deze Corsa GSI een 1 598 CC 4-in-lijn die 100 pk sterk was.
Daarmee bevond deze Opel zich in de categorie van de Ford Fiesta XR2, de Citroën AX Sport, de Peugeot 205 Rallye...
De Corsa GSI toonde meer een serieuzer karakter met een strenger interieur dat toch de benodigde sportieve toetsen bevatte.
Het uiterlijk was aangepast met onder meer een spoiler, verbredingen, de 14" 3-spaaksvelgen, zwarte gedeelte van de kofferklep, logo's...
Het onderstel werd gemodificeerd en was behoorlijk efficiënt, echter evenaarde dit niet de kwaliteiten van bijvoorbeeld de 205 GTI.
In 1990 volgt een aanpassing voor alle Corsa's. De GSI beschikt dan over een nieuwe grille, lichten, verbeterd interieur...
Het concept is echter de vervaldag naderend en 1993 betekent dan ook het productie-einde van deze Corsa A.
Ik had reeds interesse in een 1/18e versie van deze Corsa (A) GSI, echter vond ik de BoS-versie te duur. OttoMobile bood de oplossing aan in de vorm van deze rode GSI die mooi bij de grotere Kadett (E) (2.0) GSI past.

Typisch Corsa A...

Enkele concurrenten, die mijn verzameling ondertussen helaas verlaten hebben.
In 1987 introduceert de constructeur een Corsa (A) met hetzelfde suffix.
Opel plaatste in deze Corsa GSI een 1 598 CC 4-in-lijn die 100 pk sterk was.
Daarmee bevond deze Opel zich in de categorie van de Ford Fiesta XR2, de Citroën AX Sport, de Peugeot 205 Rallye...
De Corsa GSI toonde meer een serieuzer karakter met een strenger interieur dat toch de benodigde sportieve toetsen bevatte.
Het uiterlijk was aangepast met onder meer een spoiler, verbredingen, de 14" 3-spaaksvelgen, zwarte gedeelte van de kofferklep, logo's...
Het onderstel werd gemodificeerd en was behoorlijk efficiënt, echter evenaarde dit niet de kwaliteiten van bijvoorbeeld de 205 GTI.
In 1990 volgt een aanpassing voor alle Corsa's. De GSI beschikt dan over een nieuwe grille, lichten, verbeterd interieur...
Het concept is echter de vervaldag naderend en 1993 betekent dan ook het productie-einde van deze Corsa A.
Ik had reeds interesse in een 1/18e versie van deze Corsa (A) GSI, echter vond ik de BoS-versie te duur. OttoMobile bood de oplossing aan in de vorm van deze rode GSI die mooi bij de grotere Kadett (E) (2.0) GSI past.

Typisch Corsa A...

Enkele concurrenten, die mijn verzameling ondertussen helaas verlaten hebben.

- Mr. Dj M.
Re: Verzameling OTF'er (Opel Corsa (A) GSI)
Jammer dat er al de nodige je verzameling hebben verlaten.
Het wit vind ik op deze Gsi wel iets mooier, maar de rode is wel stukken geslaagder als gedacht (met de foto's van Otto). Mooi stukje weer en foto verslag

Het wit vind ik op deze Gsi wel iets mooier, maar de rode is wel stukken geslaagder als gedacht (met de foto's van Otto). Mooi stukje weer en foto verslag

Wit is ook niet lelijk, echter vind ik de vraagprijs van 99 euro voor de BoS-versie te duur.Mr. Dj M. schreef:Jammer dat er al de nodige je verzameling hebben verlaten.
Het wit vind ik op deze Gsi wel iets mooier, maar de rode is wel stukken geslaagder als gedacht (met de foto's van Otto). Mooi stukje weer en foto verslag![]()
Qua verkoop heb ik niet echt redenen om te klagen, er zijn er veel aan liefhebbers verkocht die de miniaturen echt appreciëren terwijl ik een goede prijs ontving waardoor de spijt wat minder is i.v.m. een snelle verkoop aan opkopers.
Ik heb nu opnieuw wat meer ruimte waardoor de vitrine zich mooier toont.

- Mr. Dj M.
Zeker met een zo veel gelijkende Otto, logisch!OTF'er schreef:Wit is ook niet lelijk, echter vind ik de vraagprijs van 99 euro voor de BoS-versie te duur.
Dat is ook fijn!OTF'er schreef:Ik heb nu opnieuw wat meer ruimte waardoor de vitrine zich mooier toont.
Leuk wagentje en heb de GSi modellen van Opel altijd wel kunnen waarderen.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
- MitsuGalant
Leuke GSI, het oude Corsaatje blijft een icoon. Eens op elke straathoek te zien, nu vrijwel uitgestorven. Ik ga er ook nog eens eentje aan de verzameling toevoegen. Zo'n GSI mag niet ontbreken.
Inderdaad jammer dat de BoS modellen zo duur zijn...
Inderdaad jammer dat de BoS modellen zo duur zijn...