Sven's collectie presents : 1964-2014, 50 years of Hemi

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door Bien »

Ik heb laatst een 1:1 70's Mustang Mach 1 in ongeveer dezelfde kleur gezien maar dan met zwarte accenten en die was mede dankzij die kleur echt geweldig mooi. Op de Camaro ziet dit groen, al zal het een andere tint zijn als dat op de Ford, ook super uit. Draagt veel bij aan de wow-factor van het model, dat er verder ook heel netjes uitziet. :thump_up:
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door MitsuGalant »

Ze maken er zeker mooie modellen van, goede details ook. De kleur staat hem prima vind ik :thump_up:
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door exit »

:drool: :drool: blijft hier ook goed doorgaan :thump_up:
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door schuifelhoofd »

Machtige Camaro Sven! Rally Green met die witte SS-striping blijft 1 van de mooiste combinaties.

Hoeveel (verschillende) heb je er van die reeks? Ik heb SS, RS en ZL/1. Nu nog de Z28 :cry:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door Mr. Dj M. »

They keep on commin' :worshippy:
Dat groen staat hem goed, maar GREENIE is genialer. De naam maakt de auto! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door Svenson1983 »

schuifelhoofd schreef:Machtige Camaro Sven! Rally Green met die witte SS-striping blijft 1 van de mooiste combinaties.
Bedankt voor de mooie reactie :thump_up:.
schuifelhoofd schreef:Hoeveel (verschillende) heb je er van die reeks? Ik heb SS, RS en ZL/1. Nu nog de Z28 :cry:
Ik heb er toch al enkele in de vitrine staan, want ik vind dit gewoon de mooiste creaties van Highway 61.
Ik heb enkele COPO's ZL1, de RS/Z28 & Z10, uit de SS-reeks de 350 & 396-variant, en tot slot een aantal
Baldwin Motion en Yenko-modellen. Ik zou ze allemaal willen verzamelen, maar daarover later meer...
:think:

Nog even iets over m'n onderschrift. Scale18 werkt vanaf heden samen met hobbyDB (http://www.hobbydb.com)
om verzamelaars een zo actueel mogelijke database te verschaffen. Goed nieuws, want de database van Scale18
was allesbehalve up-to-date, omdat de beheerder zelf gestopt was met verzamelen. Zo kon ik bv. maar 1 model
van ACME in m'n GOT-list zetten, terwijl ik er toch al een 10-tal bezit. Aan de site van hobbyDB is er echter nog
veel werk aan de winkel, dus kun je je afvragen of dit hele gedoe wel nodig was. Duimen maar dat 't goedkomt.

Ik vind het ook jammer dat de collectie niet langer weergegeven wordt zoals op Scale18. Dat was een erg simpele
weergave, doch alles alfabetisch (volgens fabricant & artikelnummer) onder mekaar had wel z'n charme. Nu staat
alles kriskras door elkaar, nl. op volgorde van datum dat je een bepaald model aan je collectie toevoegt. Maar de
site is de enige in z'n soort (denk ik), en ik vind 't gewoon leuk om mijn verzameling, naast dit forum, ook op een
andere manier te "showen".

Ik tracht volgend weekend wat aanpassingen door te voeren aan een oudere update (met vooral betere foto's :foto:).
See ya :zwaai:.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door OTF'er »

Svenson1983 schreef: Het spelletje met het Dollarbiljet. Dit spelletje werd vaak gespeeld in dit soort wagens,
en ging als volgt: De bestuurder legde een geldbiljet op het dashboard. Als de passagier
er in slaagde dit biljet tijdens het wegaccelereren te grijpen, dan mocht ie het houden.
Remember, de motor leverde 375 pk!! Was dus makkelijker gezegd dan gedaan.
Dit stukje Americana wilde ik jullie niet onthouden :lol
Leuke anekdote, passend bij deze brute Camaro :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door Nelis »

Hele gave modellen weer.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door Svenson1983 »

Ik dank iedereen voor de leuke reacties op m'n Camaro :thump_up:. Deze is op dit moment mijn favoriet, dus eigenlijk t/m de
volgende aankoop :P.

Er hebben zich nog wat Camaro's van Highway 61 bij de collectie gevoegd. Ik heb echt een zwak voor deze 69er modellen
gekregen. Persoonlijk vind ik dit ook de mooiste creaties van Highway 61. Hieronder enkele prachtige voorbeelden. Deze
maken nog geen deel uit van m'n verzameling, en staan derhalve op de wishlist.

Afbeelding
Camaro COPO ZL-1

Afbeelding
Camaro SS 396

Ik heb me dan ook tot doel gesteld alle straatversies te verzamelen. Als ik de "Super Street" modellen, en de uiterst
zeldzame cabrio's (de zogenaamde Backyard Conversions, die trouwens nooit officieel uitgebracht zijn!) niet meetel,
kom ik op zo'n 34 wagens. Hieronder vind je een fijn overzicht.
https://www.hobbydb.com/variant_definitions/43057
Lijken me fijne overzichtsfoto's, met al deze Camaro's :cool:. M'n geldbeugel zal 't alvast minder fijn vinden.

Ik tracht de komende weken weer wat nieuws te posten. Ik plan een remake van een bestaande update :think:.

Sven
Laatst gewijzigd door Svenson1983 op wo 01 feb 2017 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door schuifelhoofd »

Wil je die Copo in Cortez Silver? Ik heb hem in wit, en die kleur staat hem machtig mooi. (de witte komt zonder de RS lichten).

Afbeelding

Mijn lijstje heeft de Z28 en Baldwin bovenaan staan, als je die nog eens ergens tegenkomt.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door Mr. Dj M. »

Mooie wensenlijst :mrgreen:
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door Svenson1983 »

schuifelhoofd schreef:Wil je die Copo in Cortez Silver? Ik heb hem in wit, en die kleur staat hem machtig mooi.
Afbeelding
Wat je zegt van de witte kleur, kan ik alleen maar beamen : erg sober, maar o zo mooi.
Afbeelding
De blauwe bowtie sprint daardoor extra in het oog :cool:.

Grtz
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door MitsuGalant »

Ziet er uit als een soort roomwit? Staat wel goed, persoonlijk vind ik wit helemaal niet sober tegenwoordig.
daniel1984
Berichten: 1436
Lid geworden op: do 03 okt 2013 22:01
Schaal: 1:43

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door daniel1984 »

De kleur staat hem goed.
Mooie verzameling.
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Sven's collectie presents : 1969 Chevy Camaro SS 396

Bericht door Svenson1983 »

MitsuGalant schreef:Ziet er uit als een soort roomwit? Staat wel goed, persoonlijk vind ik wit helemaal niet sober tegenwoordig.
De kleur heet "Dover white", en is in het echt heel wat witter. De lichtinval was tijdens het nemen van de foto's niet ideaal.
En m'n Nikon is ook niet meer van de jongste :wink:.

Wit gaat dergelijke Muscle Cars altijd goed af, maar een beetje extra kleur is ook niet mis :cool:.
Afbeelding

Bedankt weer voor jullie leuke reacties trouwens :thump_up:.
Plaats reactie