IPMS Le Mans 2017 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Plaats reactie
ejk
Berichten: 83
Lid geworden op: za 11 jun 2011 23:34
Schaal: 1:43

IPMS Le Mans 2017 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door ejk »

Voor de vijfde keer alweer gaan we op het IPMS forum de jaarlijkse IPMS Le Mans 24 uurs bouwwedstrijd houden. De bedoeling is dat tijdens de 24 uurs race van Le Mans een plastic schaalmodel van een Le Mans racewagen wordt gebouwd. Het is in de voorgaande edities sommige deelnemers zelfs gelukt om twee en zelfs drie modellen af te krijgen! Andersom mag er natuurlijk ook met meerdere personen aan één model gewerkt worden.

De race start op zaterdag 17 juni om 15.00u en eindigt op zondag 18 juni om 15.00u.

De regels zijn:
- De kit moet een plastic bouwpakket zijn
- Het uiteindelijke model moet een wagen zijn die aan de 24h du Mans of een vergelijkbare endurance race (Daytona, Nürnburgring, Spa etc.) heeft meegedaan.
- Alle schalen zijn toegestaan.
- Alle soorten van aftermarket produkten zijn toegestaan (decals, photo-etch sets etc)
- Open voor iedereen, je hoeft geen IPMS lid te zijn (lees wel even de regels voor het aanmaken van je forumnaam).
- Je houdt de voortgang tijdens de race bij op het IPMS forum tijdens de race
- Onder de succesvolle finishers worden weer diverse prijzen verloot.

Meer informatie, details en nieuws is hier te vinden: http://ipms.freeforums.org/viewtopic.php?f=21&t=3599

Aanmelden kan hier: http://ipms.freeforums.org/ipms-le-mans ... t3600.html

Iedereen is van harte welkom dus doe vooral eens mee als het je leuk lijkt! Als ervaren 24 uurs bouwer kan ik zeggen dat het zeker de moeite waard is om het eens te proberen.

Eén model in 24 uur:
Afbeelding

Twee modellen in 24 uur:
Afbeelding

Drie modellen in 24 uur:
Afbeelding


Hopelijk tot aan de start op 17 juni.

Erik
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: IPMS Le Mans 2017 - Bouw een racewagen in 24 uur!

Bericht door Rossy »

Ja, ik doe mee!

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Plaats reactie