Startende verzamelaar, iemand tips?

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Plaats reactie
Vlerck
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 apr 2017 16:55
Schaal: 1:18

Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door Vlerck »

Hallo, ik heb na 10 jaar mijn jeugdhobby weer besloten op te pakken. Het verzamelen van straatwagens (sportief) schaal 1:18.

Ik heb nu een stuk of 30 staan allemaal van de merken Maisto en Bburago. Best leuk, maar ik lees overal dat ze qua kwaliteit en details niet geweldig zijn. Ik ben daarom op zoek naar tips, welke merken ik het beste kan kopen en wat ze ongeveer kosten.

Als begin heb ik een Porsche 959 gekocht van het merk exoto motorbox. Hij koste € 45. Is dit een goede aankoop?

Alvast bedankt!

Groeten, de Vlerck
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door rsh_scuderia »

Prima prijs voor dit model.
Heb de 959 zelf ook gehad. Het model loopt niet over van details en is verkocht onder de vlag van exoto maar is feitelijk geen model dat is gemaakt door Exoto.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door exit »

hangt af wat ge over hebt per model, prijzen kunnen hoog gaan ...
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Vlerck
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 apr 2017 16:55
Schaal: 1:18

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door Vlerck »

Ok het is een revell volgens mij?? Heb net een aantal minichamps gekocht. Erg mooi.
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door Porschelover »

welkom hier en leuk om te horen dat je je vroegere hobby terug gaan opnemen.

de prijzen lopen uiteen van de merken natuurlijk

eerst en vooral een budget bepalen wat je er maandelijks om per kwartaal aan wil uitgeven.
daarna zien wat je mooi vindt en wat je wil kopen.

zelf heb ik de versie van 959 van AA en die zijn wel zeer goed afgewerkt, die van minichamps zijn idd zeer goed voor hun prijs, die gaan wel niet open maar hoeveel keer zet je een model open in een vitrine kast, zelf doe ik dat zelden, is natuurlijk wel leuk om te zien.

heb je al eens naar GT-Spirit en OttoMobile gekeken?
ge-flopt
Berichten: 229
Lid geworden op: di 22 feb 2005 14:40
Schaal: 1:43
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door ge-flopt »

Wat je leest en wat je zelf wilt zijn 2 aparte dingen.

BBurago is een merk wat over het algemeen minder detail in zijn wagens verwerkt. Daar is de prijs dan ook naar. Andere merken zijn weer zeer gedetaileerd. Als de foto goed gelukt is, dan lijkt het misschien zelfs de echte variant, maar daar betaal je dan ook voor.

Wat je wilt sparen is helemaal aan jou. Wil je veel details, betaal je meer. Maakt het niet uit, dan zoek je de modellen die je wilt. Wil je nieuwe modellen of wil je 2e hands.... Het is allemaal afhankelijk wat je wilt en kunt uitgeven aan een model.

Succes en welkom!
Nova
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 10 feb 2017 22:00
Schaal: 1:18

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door Nova »

Mijn tips zijn; lekker genieten van je hobby, internet en beurzen afstruinen, goed bedenken wat jij leuk vind aan de hobby en je daarop focussen.
Het is leuk om op fora zoals deze mee te lezen en je steekt er ook een hoop van op.
Je kan je beperken tot een heel specifiek thema zodat je moet speuren en jagen op modellen. op die manier hou je nog ruimte over in je woning.
De waarde van een model wordt meestal bepaald door de kwaliteit (merknaam en detaillering) en of het zeldzaam is. Voor een 1:18 model kan je alles tussen €30,- en €3000,- kwijt zijn. Jij bepaalt.
JW01
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 27 feb 2017 10:13
Schaal: 1:18

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door JW01 »

Heb zelf mijn Ferrari-collectie erg kunnen uitbreiden dankzij Marktplaats. Als je nog een bepaald type Ferrari wilt heb ik misschien nog wel wat voor je.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door Autofan »

JW01 schreef:Heb zelf mijn Ferrari-collectie erg kunnen uitbreiden dankzij Marktplaats. Als je nog een bepaald type Ferrari wilt heb ik misschien nog wel wat voor je.
JW01 en Ferrari's. Kan ik me nou niet voorstellen. :mrgreen:
Afbeelding
JW01
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 27 feb 2017 10:13
Schaal: 1:18

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door JW01 »

Autofan schreef:
JW01 schreef:Heb zelf mijn Ferrari-collectie erg kunnen uitbreiden dankzij Marktplaats. Als je nog een bepaald type Ferrari wilt heb ik misschien nog wel wat voor je.
JW01 en Ferrari's. Kan ik me nou niet voorstellen. :mrgreen:
Kennen wij elkaar dan? :shock:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door Autofan »

JW01 schreef:
Autofan schreef:
JW01 schreef:Heb zelf mijn Ferrari-collectie erg kunnen uitbreiden dankzij Marktplaats. Als je nog een bepaald type Ferrari wilt heb ik misschien nog wel wat voor je.
JW01 en Ferrari's. Kan ik me nou niet voorstellen. :mrgreen:
Kennen wij elkaar dan? :shock:
Volgens mij wel ja. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Startende verzamelaar, iemand tips?

Bericht door MitsuGalant »

Een van de onderdelen van deze hobby, in ieder geval bij mij maar ik denk ook bij vele andere verzamelaars hier, is het zoeken en vergelijken van modellen en daarbij de beste prijs zien te vinden. De laatste jaren zijn de prijzen enorm gestegen, voornamelijk van die-cast modellen. Gelukkig zijn er ook andere fabrikanten die resin modellen aanbieden voor een veel vriendelijker prijs, maar dan kan er geen deur op motorkapje open. Het is maar net wat je wilt. Maar het zoeken naar modellen is ook best leuk, sites in de gaten houden voor releases, beurzen, webshops, modelbouw winkels.
Plaats reactie