Smiley's F1 1:18 collectie - Vandoorne cashed in box

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - Vandoorne cashed in box

Bericht door Smiley84 »

Onderstaand fotootje van hoe het opgesteld staat.

Is officieel de logeerkamer :D Maar heb hier mijn modellen staan in een Bertby en Detolf.

De Detolf hangt op beugels van de vloer (ben als de dood trouwens dat dit ooit naar beneden komt :angel: ), de bertby hangt ernaast. Wellicht dat ik het deurtje hiervan ooit nog eens ga witten omdat de Detolf ook wit is.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Smiley84 op ma 28 mei 2018 11:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - Hernieuwde start

Bericht door Ricardo »

Creatieve oplossing in ieder geval :mrgreen:
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - Hernieuwde start

Bericht door Smiley84 »

Ricardo schreef:Creatieve oplossing in ieder geval :mrgreen:
Jep. Vond het geen gezicht dat ie op de grond stond. Onderste model komt dan totaal niet tot zijn recht.
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - Hernieuwde start

Bericht door Johan »

Inderdaad een goede oplossing zodat de onderste modellen ook goed zichtbaar zijn kwa hoogte.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - Hernieuwde start

Bericht door Smiley84 »

Brimbrammer schreef:Inderdaad een goede oplossing zodat de onderste modellen ook goed zichtbaar zijn kwa hoogte.
Was niet helemaal tevreden met de wijze van monteren. Die beugels eronder waren geen porum, plus dat de schroeven niet goed vasttrokken in de muur.

Heb het nu anders gedaan, zeg maar het Bertby-concept: Een houten rand op de muur. Omdat ie in een hoek staat ook een houten rand op de andere muur. Daarop steunt de Detofl, en aan de bovenkant zit ie met 3 beugels tegen de muur vast.

Hoop maar dat deze constructie sterk genoeg is :oops:
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - Hernieuwde start

Bericht door Smiley84 »

Gistermiddag als aanvulling op de Max modellen mijn STR11 uit 2016 binnengekregen, de wagen waarin Max 4 races reeds alvoren over te stappen naar Red Bull. Duur model; en ondanks dat hij er slechts 4 races in gereden heeft wilde ik hem wel per se hebben. Blij mee, prachtig resin model van Minichamps namelijk.

Afbeelding
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - STR11

Bericht door MitsuGalant »

Mooi model, mooie auto nog. Gelukkig had deze nog geen halo...
YSmodels
Berichten: 11
Lid geworden op: za 13 jan 2018 23:44
Schaal: 1:43

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - STR11

Bericht door YSmodels »

Mooie auto, mooi model en zeker 1tje om te hebben :thump_up:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - STR11

Bericht door Schumi28 »

Leuke aanwinst :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - STR11

Bericht door Smiley84 »

Het eerste 2017 Max Verstappen model is binnen. Ik had dit GP China model voorbesteld, maar weer geannuleerd omdat ik liever een model heb zonder de Intermediates eronder. Dus was in afwachting van het Maleisie model, welke echter nog wel even duurt.
Totdat mijn lieftallige vriendin mij verraste met dit model:

Afbeelding

Ik vind hem erg gaaf: Model ziet er met de nieuwe bredere banden veel gaver uit als de 2016 modellen.
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - STR11

Bericht door MitsuGalant »

Zeer gaaf :thump_up:
Ik ben van plan (al een tijdje) om het schaalmodel van de RB wagen van de winst van Verstappen in Spanje aan te schaffen in 1:18. Toch tijwfel ik nog een beetje of ik niet de 1:43 moet kopen, want goedkoper. Echter ik heb alles in 1:18, dat zijn straatauto's en geen racers of formule-wagens. Ik heb o.a. gekeken naar de 1:18 modellen van Minichamps en van Spark, waarbij de Spark wat duurder is. Welke van deze merken heeft de betere details? Ik ben enkel bekend met Minichamps (alleen straatauto's) en niet zozeer met Spark.
Gebruikersavatar
Llarso08
Berichten: 269
Lid geworden op: za 12 mei 2012 10:25
Schaal: 1:43
Locatie: Meerlo (Noord-Limburg)

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - STR11

Bericht door Llarso08 »

Blijven toch wel brute snelheidsmonsters. Gaaf model!
Mijn verzameling
Update 10-07-2019: Golf IV GTI


http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=22104"
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - STR11

Bericht door Smiley84 »

MitsuGalant schreef:Zeer gaaf :thump_up:
Ik ben van plan (al een tijdje) om het schaalmodel van de RB wagen van de winst van Verstappen in Spanje aan te schaffen in 1:18. Toch tijwfel ik nog een beetje of ik niet de 1:43 moet kopen, want goedkoper. Echter ik heb alles in 1:18, dat zijn straatauto's en geen racers of formule-wagens. Ik heb o.a. gekeken naar de 1:18 modellen van Minichamps en van Spark, waarbij de Spark wat duurder is. Welke van deze merken heeft de betere details? Ik ben enkel bekend met Minichamps (alleen straatauto's) en niet zozeer met Spark.
De Max modellen worden zowel door Minichamps als Spark in 1:18 gemaakt. Minichamps brengt vaak de Max modellen uit in de duurdere Resin-lijn, waardoor de Minichamps modellen over het algemeen wat duurder zijn als de Spark modellen.

Nou is dat minder van toepassing als de modellen al een tijdje uit zijn.
Bij nieuwe release kost een Minichamps 190 Euro, en gaat de Spark voor 150 euro weg.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de Spark modellen. Niet op basis van prijs hoor, al helpt dit wel mee. Ik vind de Spark op de een of andere manier beter ogen dan de Minichamps modellen, ik kan het niet uitleggen. Beide fabrikanten doen eigenlijk niet voor elkaar onder, en het is een kwestie van persoonlijke smaak. Waarbij ik dus naar Spark neig.

Het Red Bull model van de winst in Spanje 2016 van Spark kost nu nieuw nog 135,- Euro.
Voor dat bedrag heb ik je echt een topmodel in handen.
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - STR11

Bericht door MitsuGalant »

Smiley84 schreef:
MitsuGalant schreef:Zeer gaaf :thump_up:
Ik ben van plan (al een tijdje) om het schaalmodel van de RB wagen van de winst van Verstappen in Spanje aan te schaffen in 1:18. Toch tijwfel ik nog een beetje of ik niet de 1:43 moet kopen, want goedkoper. Echter ik heb alles in 1:18, dat zijn straatauto's en geen racers of formule-wagens. Ik heb o.a. gekeken naar de 1:18 modellen van Minichamps en van Spark, waarbij de Spark wat duurder is. Welke van deze merken heeft de betere details? Ik ben enkel bekend met Minichamps (alleen straatauto's) en niet zozeer met Spark.
De Max modellen worden zowel door Minichamps als Spark in 1:18 gemaakt. Minichamps brengt vaak de Max modellen uit in de duurdere Resin-lijn, waardoor de Minichamps modellen over het algemeen wat duurder zijn als de Spark modellen.

Nou is dat minder van toepassing als de modellen al een tijdje uit zijn.
Bij nieuwe release kost een Minichamps 190 Euro, en gaat de Spark voor 150 euro weg.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de Spark modellen. Niet op basis van prijs hoor, al helpt dit wel mee. Ik vind de Spark op de een of andere manier beter ogen dan de Minichamps modellen, ik kan het niet uitleggen. Beide fabrikanten doen eigenlijk niet voor elkaar onder, en het is een kwestie van persoonlijke smaak. Waarbij ik dus naar Spark neig.

Het Red Bull model van de winst in Spanje 2016 van Spark kost nu nieuw nog 135,- Euro.
Voor dat bedrag heb ik je echt een topmodel in handen.
Vergissing van mezelf, de Spark modellen zijn inderdaad net wat goedkoper. Ik had dus ook mijn oog al laten vallen op de Spark modellen vanwege de prijs, ik denk dat ik dus ook maar voor een Spark model ga. Weet je misschien ook een goede vitrine (voor 1 model en dan afgesloten) voor zo'n auto? Ik wil hem namelijk in een aparte kleine vitrine zetten voor een 1:18 model.
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Smiley's F1 1:18 collectie - RB13

Bericht door Smiley84 »

Er is een website die verkoopt acryl cases die exact op maat zijn gemaakt voor de F1 modellen van Spark.

De houten bodemplaat past hier precies in. Best mooi, wel prijzig a 50 Euro. Kan zo 1 2 3 ff niet op de website komen, maar als je interesse hebt dan zal ik eens zoeken.
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Plaats reactie