miniBoss - 21-04-2018 - McLaren Honda MP4/4 Ayrton Senna + meer.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: miniBoss - 05-07-2017 - BMW Williams F1 Team 2002 + Max

Bericht door Smiley84 »

miniBoss schreef:Nee ze zijn niet geheel stofdicht, er zitten kieren tussen de glasplaten dus stof kan er bij komen. Hier ben ik deze zomer ook een beetje hardhandig achtergekomen. Het leken prachtige kasten en dat zijn het ook, maar stof heeft toch vrijspel.
Ik heb er ook last van met de Detolf kast. Nu strips geplakt die de kieren afdichten. Zo goed als stofvrij, maar niet 100%

Jij verzamelt ook F1 1:18's.....krijg je ze nog een beetje makkelijk afgestoft?
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
miniBoss
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 00:03
Schaal: 1:43

Re: miniBoss - 05-07-2017 - BMW Williams F1 Team 2002 + Max

Bericht door miniBoss »

Smiley84 schreef:
miniBoss schreef:Nee ze zijn niet geheel stofdicht, er zitten kieren tussen de glasplaten dus stof kan er bij komen. Hier ben ik deze zomer ook een beetje hardhandig achtergekomen. Het leken prachtige kasten en dat zijn het ook, maar stof heeft toch vrijspel.
Ik heb er ook last van met de Detolf kast. Nu strips geplakt die de kieren afdichten. Zo goed als stofvrij, maar niet 100%

Jij verzamelt ook F1 1:18's.....krijg je ze nog een beetje makkelijk afgestoft?
Met een breed penseeltje, daarmee kun je precies werken en moet je wel heel erg je best doen om iets kapot te maken. Zoveel 1/18 heb ik overigens nog niet, maar die 2 die op display stonden heb ik pas 1 keer hoeven afnemen.

De rest heb ik voorlopig in de doos laten zitten, met name de nieuwe Minichamps F1 resin modellen die met die houten bodemplaat komen zijn me net even te kostbaar om stof vrijspel op te geven. Ik heb nu recent een stel doorzichtige Acryl covers gevonden die precies (strak) over de houten bodemplaat heen valt, gegarandeerd stofvrij. Echter heb je uiteraard een vitrinekast om je modellen vrij in op te stellen en dan moet je ze alsnog in een doorzichtig doosje gaan stoppen. M.a.w. Wil je geen omkijken hebben naar stof, investereer dan in een goede stofvrije vitrine kast. Maar goed die zijn natuurlijk niet echt goedkoop en daarin maak je bepaalde keuzes.. :P

Waarschijnlijk gaat er nog wel het een en ander veranderen wat betreft opstelling van mijn modellen maar dat is iets voor volgend jaar, zeg maar WIP work in progress. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: miniBoss - 05-07-2017 - BMW Williams F1 Team 2002 + Max

Bericht door Smiley84 »

miniBoss schreef:
Smiley84 schreef:
miniBoss schreef:Nee ze zijn niet geheel stofdicht, er zitten kieren tussen de glasplaten dus stof kan er bij komen. Hier ben ik deze zomer ook een beetje hardhandig achtergekomen. Het leken prachtige kasten en dat zijn het ook, maar stof heeft toch vrijspel.
Ik heb nu recent een stel doorzichtige Acryl covers gevonden die precies (strak) over de houten bodemplaat heen valt, gegarandeerd stofvrij. Echter heb je uiteraard een vitrinekast om je modellen vrij in op te stellen en dan moet je ze alsnog in een doorzichtig doosje gaan stoppen. M.a.w. Wil je geen omkijken hebben naar stof, investereer dan in een goede stofvrije vitrine kast. Maar goed die zijn natuurlijk niet echt goedkoop en daarin maak je bepaalde keuzes.. :P

:
Heb die covers ook gezien volgens mij, kosten 49.50 euro de stuk dacht ik en precies op maat voor of een Spark of een Minichamps Resin.

Prijzig inderdaad en ja: Een cover in je vitrine is ook geen gezicht.

Probleem met een vitrine aanschaffen is dat het een never ending story is. Ik wil met liefde een een stofvrije vritrine van 350,- a 400,- aanschaffen, maar hoeveel ga ik er daarvan nodig hebben? :angel:
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
miniBoss
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 00:03
Schaal: 1:43

Re: miniBoss - 05-07-2017 - BMW Williams F1 Team 2002 + Max

Bericht door miniBoss »

Die acryl boxen van mij zijn niet officeel Minichamps of Spark ofzo, maar heb een partij gevonden die ze kan maken en ook custom stuks werk doet etc. Ze zitten in UK en ik heb ze voor ongeveer 30e pst incl verzendkosten.

Mijn 1/18 resin's zijn in ieder geval veilig op deze manier, en de oudere F1 die in de Minichamp boxen komen met doorzichtige doorkijk blijven daar lekker in zitten.

Keuzes keuzes keuzes. :angel:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: miniBoss - 05-07-2017 - BMW Williams F1 Team 2002 + Max

Bericht door Johan »

Erg mooie opstelling zo in die vitrinekasten. :thump_up:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: miniBoss - 05-07-2017 - BMW Williams F1 Team 2002 + Max

Bericht door Smiley84 »

miniBoss schreef:Die acryl boxen van mij zijn niet officeel Minichamps of Spark ofzo, maar heb een partij gevonden die ze kan maken en ook custom stuks werk doet etc. Ze zitten in UK en ik heb ze voor ongeveer 30e pst incl verzendkosten.

:
Dat valt me reuze mee. Kan je mij je adresje geven? Ik kan ze hier in NL bestellen voor 48.50 ex verzendkosten.
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
miniBoss
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 00:03
Schaal: 1:43

Re: miniBoss - 05-07-2017 - BMW Williams F1 Team 2002 + Max

Bericht door miniBoss »

Het is een tijdje stil geweest maar dat betekent natuurlijk niet dat er is stil gezeten. :D Intussen zoals al eens eerder vermeld ben ik overstag en zit nu op de 1/18 trein. Dat betekent niet dat mijn 1/43 verstappen collectie is gestopt, alleen zullen er nog maar beperkt modellen bij komen maximaal 2 van hetzelfde model per seizoen (dus wordt kiezen)

Ik heb in ieder geval 1 van mijn wensen in vervulling laten gaan met de McLaren Honda MP4/4 - Ayrton Senna, aangepast naar volledige tabaks reclame. Ik heb nog veel meer erbij gekregen , maar voor nu even mijn absolute favoriet met een Honda die wel vooruit te branden was. :mrgreen:

McLaren Honda MP4/4 (1988)
Ayrton Senna

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

West McLaren Mercedes MP4/12 (1997)
Mika Hakkinen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vodafone McLaren Mercedes MP4/22 (2007)
Lewis Hamilton

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Scuderia Toro Rosso STR10 (2015)
Max Verstappen , Hungarian GP (Jules Bianchi tribute)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Red Bull Racing RB13 (2017)
Max Verstappen , Australian GP

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arrows A21 (2000)
Jos Verstappen , Canadian GP

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Arrows A22 (2001)
Jos Verstappen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: miniBoss - 21-04-2018 - McLaren Honda MP4/4 Ayrton Senna + meer.

Bericht door Schumi28 »

Je overstap naar 1:18 brengt toch weer parels met zich mee, leuke modellen :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie