GISIMA modellen

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Plaats reactie
martens
Berichten: 1
Lid geworden op: di 06 aug 2019 18:04
Schaal: 1:43

GISIMA modellen

Bericht door martens »

Hallo verzamelaars,

Al ruim 30 jaar verzamel ik Fiat X 1/9 schaalmodellen en onlangs ben ik in het bezit gekomen van een groot aantal GISIMA miniaturen uit Spanje
Tot voor kort had ik hiervan nog nooit gehoord. Deze werden enkel verkocht in Spanje en zijn hier relatief onbekend.

Voor mij persoonlijk iets bijzonders daar je deze 1/45 miniaturen eigenlijk nooit tegen komt. De afwerking is zeer matig en de GISIMA zijn oorspronkelijk bedoeld als kinder speelgoed. Toch hebben ze iets aparts. Als verzamelaar van enkel Fiat X 1/9 modellen zijn de Dallara modellen uit deze collectie bijvoorbeeld zeer fraai. Dat is ook de enige reden dat ik deze in Spanje gezocht en gevonden heb. Echter, in de blisters zaten ook een groot aantal BMW M1, Porsche 935 en Ferrari 512 BB modelletjes. Kan iemand hierover iets vertellen m.b.t. verzamelaar status e.d. ?

Hartelijk dank,

Henk Martens
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: GISIMA modellen

Bericht door Schumi28 »

Hoi Henk,

Welkom op het forum, ben overigens benieuwd naar je Fiat modellen :mrgreen:

Ik heb het merk Gisma weleens voorbij zien komen, maar het wordt ook wel het lelijke eendje van de modelautofabrikanten genoemd met name in Spanje. Ze maken vrij eenvoudige en ruwe modellen met een lage kwaliteit, hierdoor staan ze nog lager dan Guiloy en zeker Hotwheels. Het leuke is alleen dat ze modellen maken die andere fabrikanten dan weer niet maken. Op fora met modelautoverzamelaars heb ik deze niet veel voorbij zien komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: GISIMA modellen

Bericht door Ferrarifan »

Ben je toevallig Henk Martens uit Deventer :)
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: GISIMA modellen

Bericht door buttonfreak »

Gisima's moederfirma bestaat nog altijd.
1:45 modellen ken ik niet zo, wel een slag kleiner. Die zijn inderdaad het "lelijke eendje". Guiloy en Hot Wheels zijn fraai in vergelijking met Gisima. Je kan ze beter vergelijken met "Made in China"-spul, zonder merknaam.
Plaats reactie