Porsche modellen van de laatste 10 jaar

Deathtrap
Schaal: 1:24
Contacteer:

Porsche modellen van de laatste 10 jaar

Bericht door Deathtrap »

Om voor mijzelf onduidelijke redenen ben ik lange tijd dit forum uit het oog verloren. Daarna zat ik te vogelen met mijn inlogggevens en heb ik het daarom laten liggen. Maar sinds vandaag de stoute schoenen maar weer eens aangetrokken.

En ik wil met liefde en plezien heel veel details tonen van de verschillende bouwprojecten, maar dan is het makkelijker dat op verzoek te doen of te verwijzen naar elders.
Voor nu maak ik even een beknopt overzicht...
Porsche 911 930 Gemballa Avalanche
Dit model vereiste behoorlijk wat handmatig ingrijpen, omdat de onderdelen van Revell niet leken op de 1:1. Zo zijn de deurpanelen helemaal scratch build.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 911 964 3.3 Turbo
Niet al te veel bijzonders hier. Enige echte aanpassing zijn de BBS wielen.
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 911 993 Carrera S
Dit model is op verzoek van de eigenaar van de 1:1 gebouwd. Het interieur is volledig verbouwd en voor de exterieur ook wat kleine aanpassingen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 911 964 Carrerar 4
Dit model heb ik gebouwd als verjaardagskado voor een vrouw haar man. Er zitten wat kleine wijzigingen aan, zoals een antenne en 3-spaaks stuur, maar verder is deze redelijk standaard.
Afbeelding

Porsche 911 3.2 motorblok
Ook deze is op verzoek gebouwd. Het blok uit een Fujimi Enthusiast doos en voorzien van zoveel als mogelijk details.
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 911 993 GT2
Deze bouwdoos van Tamiya is eigenlijk de circuit auto, die ze met enkele extra onderdelen als straatauto willen verkopen. Met name het uitlaatsysteem is volledig verbouwd om hem 'echt' als straatversie neer te kunnen zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 986 Boxster S
Ik wilde bij dit model eens proberen om alle schanierende delen werkend te maken. Het is deels gelukt, omdat de scharnieren zo fragiel waren, dat ik ze in openstand heb moeten vastlijmen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 935 1976
Een stukje nostalgie uit mijn jeugd; Transformers.
En omdat ik alleen maar Porsches bouw, kon ik dit mooit combineren met Jazz. De wielen heb ik zelf in 3D getekend en geprint, omdat de jaren-80 plastic onderdelen niet om aan te zien waren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 911 3.2 Club Sport - studie model
Het interieur, maar ook vele andere detail delen fors aagepakt om zo natuurgetrouw het origineel na te bootsen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 911 992 GT3RS
Mijn eerste volledige resin model (nog voordat Tamiya hem uitbracht). 'Gewoon' OOB gebouwd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 911 964 Carrera RS
Om deze icoon te bouwen heb ik een eenvoudige bouwdoos gebruikt en met eigen getekende en geprinte onderdelen heb ik die omgebouwd tot een RS.
Mijn aanpassingen: Achterbumber, pedalen, stuur, rugleuning, deurpanelen, Cup velgen en banden en wielophanging
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Porsche 956C
Deze doos heb ik ooit kado gekregen. Nagenoeg OOB gebouwd. Slechts enkele kleine details toegevoegd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Registered user of: http://www.modelbrouwers.nl/
Plaats reactie