Voor het licht maak ik gebruik van TL balken die alleen indirect licht geven. Hiervoor heb ik een wit "plafond" in mijn fotokast.
Om te voorkomen dat er backlight op het model komt is de achterkant zwart. Hierdoor krijg ik geen strijklicht op het model, waardoor de kleuren mooier uitkomen. (Geen witte vlakken). Het stukje zwart papier neemt laatste strijklicht weg zodat de horizontale vlakken niet wit worden.
Het witte driehoekje gebruik ik zodat de modellen altijd op dezelfde plaats in de kast staan. Dit omdat ik graag alle modellen onder dezelfde hoek op de foto wil nemen. Voor 1:43 gebruik ik een andere hoek als voor 1:18, zodat ze optisch onder dezelde hoek voor de camera staan. Dit omdat ik 1:18 modellen vanaf een grotere hoogte neem.
Ik gebruik altijd de zelfontspanner, niet alleen omdat dit de enige manier is om de foto's scherp te krijgen, maar ook omdat mijn camera meteen 3 foto's maakt met verlopende belichting. Ik kies dan de mooiste uit.
Witbalans staat op 45% (blauwfilter) om ervoor te zorgen dat wit ook echt wit is, en niet geel (kunstlicht wordt meestal geel).
Zorg ervoor dat je camera altijd zo ver mogelijk bij je model vandaan staat, zodat je zo min mogelijk hoekverschil krijgt in je model. Neem je de foto van dichtbij, dan zijn de voorwielen een stuk groter dan de achterwielen, je model vervormt dan onnodig.

De linker foto kan je duidelijk hoekverschil zien tussen de voor en achterspoiler (dichtbij genomen zonder zoom) en de rechterfoto is verder weg met zoom...