Wartburg
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Wartburg
Foto's volgen snel, maar ik heb nu vrij recent naar elkaar een Wartburg Coupe en cabriolet ontvangen. Meesterlijke stukjes. En er komen er meer mijn kant uit!
Zo ook IFA, EMW (Eisenacher Motor Werke), Melkus e.d. Oostblok merken. Staat leuk naast mijn Skoda modellen en de Trabant en Yugo. Er komen ook nog wat Lada's mijn kant uit (Een 110, Niva, en een oude Samara).
Ja de laatste tijd lijkt er meer en meer aandacht voort de auto's uit het voormalig Oostblok. Zo is er een compleet nieuwe serie Skoda modellen van Hongwell (een tikje kleiner dan waar ik over spreek) en Dacia's Logan.
Maar helaas geen Tatra, FSO e.d.
Zo ook IFA, EMW (Eisenacher Motor Werke), Melkus e.d. Oostblok merken. Staat leuk naast mijn Skoda modellen en de Trabant en Yugo. Er komen ook nog wat Lada's mijn kant uit (Een 110, Niva, en een oude Samara).
Ja de laatste tijd lijkt er meer en meer aandacht voort de auto's uit het voormalig Oostblok. Zo is er een compleet nieuwe serie Skoda modellen van Hongwell (een tikje kleiner dan waar ik over spreek) en Dacia's Logan.
- Lexusfreak
- coolpappa04
- Schaal: 1:18
Re: Wartburg
buttonfreak schreef:Foto's volgen snel, maar ik heb nu vrij recent naar elkaar een Wartburg Coupe en cabriolet ontvangen. Meesterlijke stukjes. En er komen er meer mijn kant uit!
IK heb contact met een poolse jongen
deze gaat volgende week naar polen en daar kijken of hij dat soort auto's kan kopen en meenemen
zodra ik iets weet hoor je het
groet caprigek
all objects in the mirror will be soon
dissapear
dissapear
- buttonfreak
- Contacteer:
nee ik heb de gewone sedan (in 1:60)
Toegevoegd na 1 minuten:
caprigek schreef:[..]
IK heb contact met een poolse jongen
deze gaat volgende week naar polen en daar kijken of hij dat soort auto's kan kopen en meenemen
zodra ik iets weet hoor je het
groet caprigek
Wat FSO? De enige die ik ken zijn 1:43 of groter en in plastic. Ik ken wel wat Poolse merken zoals Estetyka. Er zijn wel kleinere auto's (zelfs vrij unieke), maar die zijn van Westerse auto's (zoals een Mitsubishi Colt)
Toegevoegd na 38 seconden:
Lexusfreak schreef:Dacia Logan? leuk die ga ik ook bestelllen,ga ik hem op zijn zijwielen vast maken door de bocht
Ga naar de Renault dealer, die heeft ze. Ik heb zelfs (dankzij Mjrttnrv) ook een bestelnummer
Toegevoegd na 2 minuten:
jonnoT schreef:Wartburg, Trabbi's enzo zijn leuk spul.![]()
Hier in Sneek rijd ook een oude Wartburg Coupé rond en een Tatra met zo'n vin achterop. Maar klere wat een herrie.
Hopen dat ze niet zo in je kast stinken
![]()
Ik had al een aantal 1:43 Tatra's (vreselijk duur, sommige met de hand gemaakt).. ik vind ze magnifiek. De 603 bijvoorbeeld heeft een luchtgekoelde (!) V8 die maar liefst (ahum) 93PK levert... ow ja en had ik al verteld dat ie torsievering heeft, een ruggegraat chassis en de motor achterin ligt bij die dingen? Zo apart, ik zou er zelf een in t ecvhie zelf willen hebben...
De Wartburg's waar ik het over heb trouwens zijn nog die ouwe uit de jaren '50 (en dat zijn best mooie dingen!)
- buttonfreak
- Contacteer:
- buttonfreak
- Contacteer:
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- buttonfreak
- Contacteer: