Wartburg

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gesloten
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Wartburg

Bericht door buttonfreak »

Foto's volgen snel, maar ik heb nu vrij recent naar elkaar een Wartburg Coupe en cabriolet ontvangen. Meesterlijke stukjes. En er komen er meer mijn kant uit!

Zo ook IFA, EMW (Eisenacher Motor Werke), Melkus e.d. Oostblok merken. Staat leuk naast mijn Skoda modellen en de Trabant en Yugo. Er komen ook nog wat Lada's mijn kant uit (Een 110, Niva, en een oude Samara).

Ja de laatste tijd lijkt er meer en meer aandacht voort de auto's uit het voormalig Oostblok. Zo is er een compleet nieuwe serie Skoda modellen van Hongwell (een tikje kleiner dan waar ik over spreek) en Dacia's Logan.

Maar helaas geen Tatra, FSO e.d.
Lexusfreak

Bericht door Lexusfreak »

Dacia Logan? leuk die ga ik ook bestelllen,ga ik hem op zijn zijwielen vast maken door de bocht :lol:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Wartburg, Trabbi's enzo zijn leuk spul. :thump_up: :thump_up: Hier in Sneek rijd ook een oude Wartburg Coupé rond en een Tatra met zo'n vin achterop. Maar klere wat een herrie. :lol: Hopen dat ze niet zo in je kast stinken :P :P
coolpappa04
Schaal: 1:18

Bericht door coolpappa04 »

ziet hij er ongeweer zo uit :wink:
Afbeelding
Afbeelding
caprigek

Re: Wartburg

Bericht door caprigek »

buttonfreak schreef:Foto's volgen snel, maar ik heb nu vrij recent naar elkaar een Wartburg Coupe en cabriolet ontvangen. Meesterlijke stukjes. En er komen er meer mijn kant uit!

Zo ook IFA, EMW (Eisenacher Motor Werke), Melkus e.d. Oostblok merken. Staat leuk naast mijn Skoda modellen en de Trabant en Yugo. Er komen ook nog wat Lada's mijn kant uit (Een 110, Niva, en een oude Samara).

Ja de laatste tijd lijkt er meer en meer aandacht voort de auto's uit het voormalig Oostblok. Zo is er een compleet nieuwe serie Skoda modellen van Hongwell (een tikje kleiner dan waar ik over spreek) en Dacia's Logan.

Maar helaas geen Tatra, FSO e.d.

IK heb contact met een poolse jongen
deze gaat volgende week naar polen en daar kijken of hij dat soort auto's kan kopen en meenemen
zodra ik iets weet hoor je het

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
buttonfreak
Contacteer:

coolpappa04 schreef:ziet hij er ongeweer zo uit :wink:
i12.ebayimg.com/03/i/05/0c/86/26_1_b.JPG

nee ik heb de gewone sedan (in 1:60)

Toegevoegd na 1 minuten:

caprigek schreef:[..]

IK heb contact met een poolse jongen
deze gaat volgende week naar polen en daar kijken of hij dat soort auto's kan kopen en meenemen
zodra ik iets weet hoor je het

groet caprigek

Wat FSO? De enige die ik ken zijn 1:43 of groter en in plastic. Ik ken wel wat Poolse merken zoals Estetyka. Er zijn wel kleinere auto's (zelfs vrij unieke), maar die zijn van Westerse auto's (zoals een Mitsubishi Colt)

Toegevoegd na 38 seconden:

Lexusfreak schreef:Dacia Logan? leuk die ga ik ook bestelllen,ga ik hem op zijn zijwielen vast maken door de bocht :lol:

Ga naar de Renault dealer, die heeft ze. Ik heb zelfs (dankzij Mjrttnrv) ook een bestelnummer

Toegevoegd na 2 minuten:

jonnoT schreef:Wartburg, Trabbi's enzo zijn leuk spul. :thump_up: :thump_up: Hier in Sneek rijd ook een oude Wartburg Coupé rond en een Tatra met zo'n vin achterop. Maar klere wat een herrie. :lol: Hopen dat ze niet zo in je kast stinken :P :P

Ik had al een aantal 1:43 Tatra's (vreselijk duur, sommige met de hand gemaakt).. ik vind ze magnifiek. De 603 bijvoorbeeld heeft een luchtgekoelde (!) V8 die maar liefst (ahum) 93PK levert... ow ja en had ik al verteld dat ie torsievering heeft, een ruggegraat chassis en de motor achterin ligt bij die dingen? Zo apart, ik zou er zelf een in t ecvhie zelf willen hebben...

De Wartburg's waar ik het over heb trouwens zijn nog die ouwe uit de jaren '50 (en dat zijn best mooie dingen!)
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Die Wartburg waar ik het over had is ook een oudje uit de jaren vijftig.
Zoiets dus

Afbeelding
buttonfreak
Contacteer:

dat is m. of althans, daar zijn ze op gebasseerd

Toegevoegd na 19 uren 26 minuten:

Afbeelding
Shinobi

Bericht door Shinobi »

Dit is de 311 cabrio van Revell (in mijn bezit)

Afbeelding
Afbeelding

Die groene is de 313 Sports Car. een zeldenheid :thump_up:
buttonfreak
Contacteer:

morgen een foto van mijn (iets ;)) kleinere wartburg cabrio
kristian

Bericht door kristian »

Mooi hoor die DDR auto's!

Sinds twee weken heb ik een echte Trabant 601s uit 1987. Natuurlijk verzamel ik ook de modelletjes op schaal! Heb in 1:87 een aantal leuke Wartburgs en Trabis.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik heb een aantal Russen, waaronder een ZIL of Zis en Lada's, vind ze leuk om te zien. Het mooiste vind ik het als ze uit het land van afkomst komen. De doosjes alleen al zijn prachtig en staan onder het model in de kast.
buttonfreak
Contacteer:

zoals die oude Moskvitch' enzo bedoel je? Van Elekon en dat soort bedrijven? Ja magnifiek!
Gesloten