Motorkap van een AUTOart er terug inzetten.

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 517
Lid geworden op: za 05 mar 2005 15:32
Locatie: Essen (Belgie)

Motorkap van een AUTOart er terug inzetten.

Bericht door Vincent »

Zoals sommigen van jullie al wel weten heb ik een Panoz AIV Roadster in /18 van AUTOart gekocht.Nu, toen ik de motorkap eens wilde open ging dat nogal stroef, en dat was nog erger toen ik hem wilde dichtdoen.Bovendien zat er toen langs voren een gapende spleet.Met andere woorden:De motorkap zat niet meer goed op zijn plek.Ik heb voorzichtig wat zit keren en proberen, maar telkens bleef die spleet vanvoren zitten.En na een tijdje ging de kap er dus af jammergenoeg.Ik heb al tientallen keren geprobeerd hem terug vast te klikken, maar dat lukt me niet.Nochtans is er niks beschadigd, alles is nog in perfecte staat.
Weet iemand raad ?
Alvast bedankt,

Vincent.
Grab life by the horns.
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Bericht door Lexusfreak »

Mail naar autoart
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 517
Lid geworden op: za 05 mar 2005 15:32
Locatie: Essen (Belgie)

Bericht door Vincent »

Lexusfreak schreef:Mail naar autoart

Heb ik al gedaan, geen reactie. :(
Grab life by the horns.
Jordy
Berichten: 376
Lid geworden op: za 27 nov 2004 11:35

Bericht door Jordy »

Ik denk dat het weinig nut heeft om naar Autoart te mailen . Omdat zij denk ik zeggen dat het je eigen fout is.

Maar hij is er dus af ? En als je hem er gewoon erop legt ?
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

het klinkt toch als dat je iets verbogen hebt... je kan het model toch uit elkaar halen om te zien waarom de motorkap er niet meer op wil...
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 517
Lid geworden op: za 05 mar 2005 15:32
Locatie: Essen (Belgie)

Bericht door Vincent »

Mja, liever niet Curbstone, hetgeen wat nog heel is hou ik ook liever heel. :wink:
Ik heb een mailtje gekregen van Aa, er staat in dat het niet gerepareerd kan worden, en het is normaal dat er op dit model wat tolerantie zit bij de motorkap.Nu, ik zie twee oplossingen: De wagen verkopen of de twee "dog leggs" eraf zagen en dan de motorkap er gewoon op leggen.
Ik denk dat ik dan beter voor het laatste kan gaan.Het model staat immers toch maar in de vitrine, dus je merkt er niets van.En het model met veel verlies verkopen zie ik ook niet zitten, omdat ik hem heb gekocht met mijn zuurverdiende spaarcentjes...
Grab life by the horns.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Plaats er eens een foto van Vincent, kan het me niet goed voorstellen dat zo'n kap er opeens uitkomt en er niet meer terug in te zetten is....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Misschien is het i.d.d. het verstandigste om het te laten zoals het is.
Weet uit ervaring dat AA modellen niet bepaald de makkelijkste zijn om te demonteren. Vooral als je het nog nooit gedaan hebt. Er zitten altijd wel palletjes, lipjes en klemmetjes die je niet ziet en oh zo makkelijk afbreken.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 517
Lid geworden op: za 05 mar 2005 15:32
Locatie: Essen (Belgie)

Bericht door Vincent »

Mja, de foto's zijn niet gelukt;
Ik ga toch maar de "pootjes" eraf zagen en dan leg ik het er mooi op.
Grab life by the horns.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Volgende keer maar beter een sealed body kopen. Daar gebeurt dit niet bij. :mrgreen:

Maar plaats eerst eens een foto joh! Als je hem er los op legt en hij glijdt er telkens af ben je nog verder van huis. Volgens mij kijk je iets teveel "Buurman & Buurman"... Die hebben ook altijd van die radicale oplossingen. :D
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 517
Lid geworden op: za 05 mar 2005 15:32
Locatie: Essen (Belgie)

Bericht door Vincent »

Het is opgelost.Ik heb er één poot afgeknipt en de kap paste er als vanzelf weer in.Je merkt er niks van. :)
Grab life by the horns.
Plaats reactie