Mening gevraagd over Ebay feedback

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
bigodino
Contacteer:

Mening gevraagd over Ebay feedback

Bericht door bigodino »

Hoi,

Ik heb zojuist een model binnengekregen dat ik via Ebay gekocht had. Het model is onbeschadigd, maar de doos niet. Er zit een flinke snee in het doorzichtige plastic (circa 20cm lang).

In de advertentie stond dat de OVP (Original Verpackung) "Lagerspuren" had, oftewel beschadigingen door opslag. Daar versta ik wat deukjes, krasjes, versleten hoekjes e.d. onder. Maar en flinke snee?

Ik twijfel nu wat voor feedback ik zal geven. Aan de ene kant vind ik het wel fijn dat een model nog een (goede) doos heeft, aan de andere kant is het geen absolute noodzaak. Maar was de advertentie misleidend en is daarom een neutrale feedback geoorloofd?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

mmm ik zou eerst contact met hem opnemen, nog niet te snel feedback geven, ook wachten tot hij jou feedback heeft gegeven anders krijg je een negatieve terug :doh:
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

bij beschadigingen vraag ik altijd wat er precies aan de hand is, met foto's. In principe heeft de verkoper niets verkeerd gedaan denk ik, de doos is gewoon beschadigd zoals hij gezegd heeft.

je moet zowiezo niet meteen feedback geven want dan krijg je ook een negatieve terug, en dat doet bij jou waarschijnlijk meer pijn als bij de verkoper. Mail de verkoper eerst en kijk of hij bereid is tot een oplossing te komen.

Negatieve feedback geven is de laatste optie in mijn ogen. Eigenlijk zou eBay moeten verplichten de verkoper eerst feedback te laten geven, zijn deel van de transactie zit er namelijk op zodra hij het paket opgestuurd heeft. Vaak is het echter zo dat ze ermee wachten totdat jij feedback gegeven hebt is mijn ervaring.
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Eerst contact opnemen. Als je helemaal niet tot een oplossing komt kun je altijd nog negatieve feedback geven. Maar dan nog zou ik het beperken tot neutraal. Immers, de verkoper had aangegeven dat de verpakking niet in nieuwstaat was ...

Verder heeft hij wel keurig geleverd e.d. dus een echte wanprestatie is het in mijn ogen niet.
Laatst gewijzigd door model1op43 op za 26 nov 2005 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Tim

Bericht door Tim »

Jos schreef: Vaak is het echter zo dat ze ermee wachten totdat jij feedback gegeven hebt is mijn ervaring.

Dat zou wel een goed idee zijn ja. :thump_up:
Ik zou in dit geval ook eerst even contact opnemen met de verkoper, heb al meegemaakt dat ik mijn geld terugkreeg en het produkt mocht houden als ik toch maar vooral positieve feedback achterliet. (was maar een postertje, maar toch)
Enneh, Bigodino: top DAT je in ieder geval feedback achterlaat, de nederlanders waar ik wel eens aan verkoop snappen het niet helemaal. :(
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Re: Mening gevraagd over Ebay feedback

Bericht door Schumi28 »

bigodino schreef:In de advertentie stond dat de OVP (Original Verpackung) "Lagerspuren" had, oftewel beschadigingen door opslag. Daar versta ik wat deukjes, krasjes, versleten hoekjes e.d. onder. Maar en flinke snee?

Sja beetje oneerlijk om de verkoper hierop te straffen, hij zegt dat de OVP beschadigd is en het niet precies omschrijft, misschien had je meer informatie over de lagerspuren moet vragen :?:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Tim

Bericht door Tim »

Nouja, "gebruixsporen" zijn bij mij geen sneeen in het plastic of de doos. Dan is het verder van belang of het model nooit uit de doos is geweest of zo'n beschadiging nog iets uitmaakt voor de waarde, maar als de verkoper dit wist had ie beter een extra fotootje bij z'n advertentie kunnen zetten, hadden wij het er nu niet over hoeven hebben. :mrgreen:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
BMWMaX
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

Wachten met feedback geven is erg lastig want er zijn velen verkopers die ook wachten totdat de koper een feedback geeft. Uiteindelijk geeft niemand iemand een feedback.

Wat jij beschrijft is een lastige kwestie omdat de verkoper al aangaf dat de verpakking beschadigd is. En hoe iemand een bepaalde beschadiging beschrijft is lastig te beoordelen.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Lagerspuren :think:

Kan een doos zijn die lang gestaan heeft en 3478 keer heen en weer geschoven is, kan een doos zijn waar een kop koffie overheen gegaan is.. Maar de bewuste verpakking kan natuurlijk ook uit een overdoos gekomen zijn die door een onvoorzichtige vakantiewerker met een groot Stanleymes geopend is, waarbij niet alleen het plakband van de overdoos werd 'besneden' maar ook de verpakking van het bewuste model....

In mijn ogen is je model goed en heeft de verpakking inderdaad 'Lagerspuren' , dus de omschrijving was eigenlijk wel correct, zou daarom gewoon een positieve feedback geven :thump_up:

En volgende keer misschien eerst aanvullende info vragen voordat je biedt :shifty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik denk dat Jollyclub gelijk heeft. Misschien moet ik er niet teveel woorden aan vuil gaan maken en volgende keer eerst vragen (doe ik overigens wel wanneer het b.v. niet duidelijk is wat de verzendkosten zijn, of wanneer niet duidelijk is of er wel een doos bij zit).

Overigens had ik al (positieve) feedback gekregen van de verkoper. Ik geef zelf altijd feedback. Heb tot nu toe 1x geen feedback gekregen. Er was niks aan de hand, maar de verkoper had er blijkbaar geen behoefte aan. :|
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
autofreakie
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:| hmmmm alsik auto's op het net koop doe ik dat altijd op ebay , en nog nooit klachten gehad , oftochwel , bij men A8 op de kofferklep ware langs beide kanten kleine stukjes verf weg !!! :wall:
Renault, Drive The Change !
Plaats reactie