Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas

Bericht door tom »

Hallo allemaal,

Hier is dus iemand die lid is geworden als gevolg van het artikeltje in Auto in Miniatuur. Leuk forum!

Zal me even voorstellen: Tom, dertiger, woonachtig ergens bij Utrecht, verdien mijn brood als grafisch vormgever en zeer fanatiek bezig met auto's (sommigen zullen het een obsessie noemen, daar heb ik niets tegenin te brengen) :)
Ik ben eigenlijk begonnen met modelauto's verzamelen toen ik geboren werd, want ik heb een aantal modellen uit mijn zeer vroege jeugd nog steeds in bezit. Ik kom op de Namac-beurs in Houten, volgens mij heb ik sinds 1985 drie of vier beurzen overgeslagen.

Mijn verzameling bestond in eerste instantie uit alles wat ik leuk vond, totdat ik mezelf het huis uit verzamelde. Toen ben ik begonnen met een verzameling Brits spul uit de jaren '50, '60 en '70 (nog erg breed) en sinds een jaar of 7 concentreer ik me op schaal én in 1:1 op Audi. Ik heb vijf (binnenkort zes) oude Audi's in 1:1 en de collectie miniaturen in alle schalen is ongeveer 450-500 modellen groot. Daar komen nog zo'n 600 modellen bij die uit de vorige verzamelingen zijn overgebleven (heb wel eens wat verkocht en ik sluit niet uit dat ik dat in de toekomst ook weer ga doen). Een accurate schatting van de omvang van mijn collectie is niet te geven omdat van alles wegens plaatsgebrek nog in dozen zit. Ik heb ook nog genoeg kits staan om me de komende vijf jaar bezig te houden.

Ik verzamel van alles, als er maar Audi op staat. Dat wil zeggen dat ik bij de Blokker kan slagen maar ook handbouw koop, als het maar een gat in de collectie opvult of zelfs maar grappig is. In tegenstelling tot de meeste verzamelaars heb ik een collectie 'rariteiten' die niet noodzakelijk mooi zijn, maar wel humoristisch. Als ik mijn verzameling kan tentoonstellen zoals ik wil, komen er themavitrines met bijvoorbeeld goedkope speeltjes of met alle verschillende versies van een bepaald model Audi in verschillende schalen (mijn kleinste model is 1:160, de grootste 1:8 als je de Audi-loopauto niet meerekent). Ik verzamel weg- en competitieauto's, proto's en fantasiemodellen. Sommige hebben zelfs maar drie ringen op de neus. :)

Ik heb een uitgebreide verzameling foto's van mijn 'speelgoed', ben altijd beschikbaar voor vragen of als iemand nog iets grappigs op Audigebied kwijt wil.

Tom
Laatst gewijzigd door tom op ma 07 mar 2011 17:52, 10 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Welkom Tom, lijkt me een superverzameling, ik rijd zelf Audi 80, maar dat doet er niet echt toe.

Maar we willen graag wat foto's zien :mrgreen: posten maar :thump_up: je verzamling klinkt veelbelovend
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Zeer welkom Tom, :shock: 1000+ modellen, dat zal een bizar gave verzameling zijn. Heb je misschien wat foto van wat modellen die niet ingepakt zitten? :D

<----- Zoals je ziet ben ik ook een beetje een Audi fan. :D
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Welkom, leuk dat je via het artikel dit forum hebt leren kennen.
En zoals hiervoor al gezegd, een zeer indrukwekkend aantal Audi's. :shock:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ook welkom namens mij, de collectie klinkt zeer ok :mrgreen:
Hoop er snel meer van de zien :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
360spider
Berichten: 341
Lid geworden op: do 25 mar 2004 14:58
Locatie: velddriel

Bericht door 360spider »

meer als 1050 audi's joh, ik denk dat jij de persoon met de meeste auto's bent op dit forum, echt niet meer normaal joh :mrgreen: :thump_up: :worshippy:
Gebruikersavatar
wvniersen
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 19:10
Locatie: Grave
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

mooi verhaal hoor....ik zou graag wat foto's willen zien...
welkom bij het VAG cluppie..... :wink:

Groet Winno
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Alweer een grafisch vormgever erbij. Het lijkt goed samen te kunnen gaan. Modelauto's verzamelen en grafisch vormgeven. :thump_up:
Als collega zeg ik welkom met je gigantische.............................verzameling. :wink: :worshippy:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Bedankt voor het zeer hartelijke welkom hier, ik zal zeker wat foto's laten zien. Ik kick vooral op het jaren '70 en '80-spul, heb de laatste tijd nogal wat gekocht van AAM Boyer (handbouw) (http://www.aam-boyer.de).

Het zijn trouwens niet meer dan 1000 Audi's (hoewel? Al een tijdje niet meer geteld) maar in totaal meer dan 1000 modellen... ik heb vijf meter vitrinewand, van die standaardkastjes van 1.80 hoog, helemaal volgestouwd staan en dan nog hier en daar wat door het huis verspreid en twee meter hoog opgestapeld in bananendozen. Ik kick ook nogal op de jaren '80 quattro-rallywagens en de DTM-bakken, vooral de V8 DTM. Zit dan ook kwijlend uit te kijken naar Minichamps' 1:18 V8 DTM (heb 'm in Essen gezien, wat een schitterend model!).
Ook de Auto Unions van CMC zijn grote klasse, de C-type moet ik nog aanschaffen maar die komt er zeker.
Die foto's komen er zeker, alleen moet ik ze nog even uploaden want je kunt hier helaas niets attachen. Zit niet zo ruim in mijn tijd met vijf auto's die onderhoud en reparaties nodig hebben, dus het kan effe duren...

Leuk dat er een forum is waar nog meer van die gekken :) :) rondlopen.

Tom
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Lijkt me een indrukwekkende verzameling die je hebt. Ben ook zeer benieuwd!

En trouwens: Van harte welkom hier op dit forum! :thump_up:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Merci! Ik vermaak me hier voorlopig uitstekend (kwam er alleen net achter dat ik me hier niet had moeten voorstellen- oeps!), de sfeer is uitstekend hier.

Ik ben ook enthousiast ge(mis?)bruiker van http://www.audiforum.nl, net zo leuk en nog wat drukker (waar haal ik de tijd vandaan om twee forums te lezen?)...

Ik ga binnenkort eens door mijn verzameling foto's graven en wat leuk spul op het net kwakken, dan kan ik hier wat linkjes posten.

Tom
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ook welkom namens mij, 1000 model auto's dat is al heel wat, die zou ik wel eens bij elkaar willen zien.Heb je geen foto?
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Helaas, geen foto van alles. Wel wat los spul, ik moet eerst eens gaan ruimen voor ik foto's kan maken.

Tom
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Hartelijk welkom Tom, indrukwekkende verzameling moet je hebben.

Ben benieuwd straks naar de foto's van je verzameling.
Gebruikersavatar
droomautoos
Berichten: 856
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:21
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Hoi Tom, van harte welkom op dit forum.
We zijn benieuwd naar de foto's van je verzameling

Frank en Kristel
Gesloten