Wie weet wat dit voor model is? Ferrari F1 1/18 Schumacher.

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
JHZ
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 14:15
Locatie: Goutum

Wie weet wat dit voor model is? Ferrari F1 1/18 Schumacher.

Bericht door JHZ »

Wie kan mij helpen wat voor uitvoering dit is? Ik kocht hem gisteren via Ebay, met de text Ferrari Champion Edition 2004 1/18 Schumacher.
Maar als ik goed naar de foto kijk is dit de model Ferrari van 2003 :?: De glasplaat is ook anders dan van de Barcelona Edition met Schumacher en die heeft wel de 2004 modelauto erop!

Ook is de indeling van de text op de glasplaat is anders, wel zit er een stukje overal geplaats op de glasplaat, ik ken deze uitvoering niet en kan hem ook nergens vinden op internet.
Is het misschien een Champion Edition van 2003? Is die er ooit gewweest?

Wie het wel weet laat maar horen :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Bericht door schumifan »

Hoi

Je hebt gelijk, het is een F2003-GA, de F2004 heeft een recht motorgedeelte, en de F2003GA heeft er een knik in zitten.

Deze is nog nooit uitgebracht, de 2003 worldchampion edition is uitgebracht, als chrome ferrari waar schumi op de auto zit.

Ik denk dat je opgelicht bent, maar je ziet het verschil op het eerste gezicht niet. Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt

wouter
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Als je het model ontvangt zoals hij op de foto staat, dan ben je in ieder geval eigenaar van een uniek model...

Hij lijkt in ieder geval niet op het model dat door Hotwheels is uitgebracht, verkeerde auto en verkeerde onderplaat...

Zo ziet de originele F2004 er uit... en die is noooooit gemaakt met een F2003-GA er op...

Afbeelding

en er moet een certificaat bij zitten met het nummer van het model...

ik ben echter bang dat iemand je probeert een oor aan te naaien, en ik zou er zeker niet zoveel voor betalen
Gebruikersavatar
Wim83
Berichten: 447
Lid geworden op: za 19 feb 2005 16:53
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

vooraleer je iets koopt via het internet best wat research doen hé

Je hebt er natuurlijk wel een F2003 bij... Als je hem al hebt kan je deze natuurlijk verkopen, maar kzou er eerst toch die plaat afhalen :)
Gebruikersavatar
JHZ
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 14:15
Locatie: Goutum

Bericht door JHZ »

Bedankt voor jullie hulp. :thump_up:
Ik kon hem kopen voor buy now Euro 69,= vond ik een koopje aangezien de goeie versie blijkt nu naderhand :doh: zo'n Euro 150,= kost.

Maar ik denk dat ik hem wel neem immers de auto is zo'n 30 euro waard het poppetje 15 euro en de glasplaat met het stukje(nep)overal :eh: tja zeg het maar.

Waar ik wel benieuwd naar ben hoe hebben ze de glasplaat gemaak :?:
Toch wel vakkundig werk zou ik zeggen, en ik wacht hun mail nog even af wat ze te zeggen hebben op mijn vraag.
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

tegenwoordig heb je van die nepmodellen die uit china komen. de chrome edition ( die rode versie ) kost normaal ook tegen de 140 euro en heb deze ook al gezien op e-bay voor +/-80 euro maar als je dan goed vergelijkt met de duurdere versies zie je toch enige verschillen, is wel een goede bijverdienste van die kerel die dat aan u verkoopt , model 2003 en een popje erop en dan een plastik plaat nemen en er door middel van een cnc machine iets in laten graveren wat niet zo duur is en dan goed verkopen. als ik zou kiezen zou ik toch liever de echte hebben hoor
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Re: Wie weet wat dit voor model is? Ferrari F1 1/18 Schumach

Bericht door Frans »

JHZ schreef:Wie kan mij helpen wat voor uitvoering dit is? Ik kocht hem gisteren via Ebay, met de text Ferrari Champion Edition 2004 1/18 Schumacher.
Maar als ik goed naar de foto kijk is dit de model Ferrari van 2003 :?: De glasplaat is ook anders dan van de Barcelona Edition met Schumacher en die heeft wel de 2004 modelauto erop!

Ook is de indeling van de text op de glasplaat is anders, wel zit er een stukje overal geplaats op de glasplaat, ik ken deze uitvoering niet en kan hem ook nergens vinden op internet.
Is het misschien een Champion Edition van 2003? Is die er ooit gewweest?

Wie het wel weet laat maar horen :!:
img523.imageshack.us/img523/9970/fe1b9cp.jpg


Wat de anderen schrijven is inderdaad juist, de auto is een F 2003 GA, en is nooit door Mattel zo op de markt gebracht.
Wat ga je nu doen, want dit is echt 2x bedrog, je besteld een F2004 en krijgt een F2003, dan de uitvoering met de glazen plaat is ook niet juist.
Ik zou toch eens een hartelijk woordje met de handelaar praten of schrijven, dit liet ik niet zo!
Laatst gewijzigd door Frans op ma 27 feb 2006 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
JHZ
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 14:15
Locatie: Goutum

Bericht door JHZ »

Toevallig vandaag de mail terug gekregen van de speelgoedwinkel in oostenrijk. Hij roept dat hij een vakhandelaar is en alleen originel spullen verkoopt en geen leugenaar. :?
En mailt me dat mijn email box vol zit en m'n mail niet lees lariekoek natuurlijk, stuurt me een foto terug van een gewone doos met een 1/18 schumacher van 2004 maar niet zoals hij ermee heeft geadverteerd dus niet met die originele grote doos.
Maar een leuk onderwerp ik ga hem echt niet afnemen van deze gast en dan geeft hij me maar een negatieve feedback op ebay ik zal dan ebay bewijzen dat het totaal niet waar is :!: En zullen ze de feedback later wel storneren :mrgreen:

Toegevoegd na 3 uren 22 minuten:

Ik heb het bedrijf in oosetnrijk maar opgebeld, en hem de goeie foto's van het origineel gemaild bij gebrekkig duits van mijn kant uitgelegd dat het niet klopt, na enig heen en weer gepraat kwam hij er ook achter dat het niet deugde en bood hij mij zijn verontschuldiging aan :dance:
En zei dat hij de verkeerde foto had toegevoegd :?
Maar zo zie je maar weer let op wat je koopt zelfs de foto hoeft de waarheid niet te vertellen wat het wel en niet is :wink:
Gesloten