Nelis update: 18-1 F&F 7 Plymouth Roadrunner 1970
Re: Nelis update: 21-4-'12 General Lee Greenlight + verschil
Mooi model inderdaad jammer met de beschadigingen.
Het chroom op de wielen had ook mogen blijven en de juiste motor.
Mijn A-team bus had een afgebroken ruitewisser Toms ook netjes afgehandeld en een nieuwe gekregen.
Het chroom op de wielen had ook mogen blijven en de juiste motor.
Mijn A-team bus had een afgebroken ruitewisser Toms ook netjes afgehandeld en een nieuwe gekregen.
Ik vind het zonder dat chroom toch mooier. De motor had idd. een 440-4 moeten zijn...
- schuifelhoofd
- Contacteer:
Autoworld gebruikt de mallen van Ertl Authentics, Greenlight verdeeld de Europese exemplaren.Nelis schreef:Nou, sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van de General Lee (Dodge Charger 1969) van ''Greenlight''. Dit tussen haakjes omdat hij gewoon van Autoworld afkomt.
In Amerika staat hij ook te koop als zijnde van Autoworld. Het is dus wel een
gedetailleerde Authentics uitvoering.
Heb ik gevonden op een Amerikaans forum, ginder is de Greenlight dan weer niet te krijgen.
Ik heb vorige week van MustangMania een Autoworld Mustang aangekregen met de nodige fouten,
blijkbaar is Autoworld toch minder netjes qua afwerking, niettegenstaande ze wel de Authentics mallen gebruiken.
Naar ik heb gehoord is dit niet om de decals te beschermen, maar om de "Southern Cross" vlag niet zichtbaar te tonen.Nelis schreef: Er zit zelfs een ondoorzichtige stikker op het dak ter bescherming van de decals.
http://www.scale18.com/cgi-bin/page/webuser/260 GOT LIST voor mijn collectie
Greenlight schijnt ze wel degelijk te maken voor Autoworld. Autoworld heeft ERTL overgenomen en gebruikt hun mallen.
Ze worden direct van de fabriek naar Europa gestuurd, dit is wat Tom's mij kon melden... Ik heb mijn model inmiddels terug
gestuurd en ik krijg een nieuwe!
Ze worden direct van de fabriek naar Europa gestuurd, dit is wat Tom's mij kon melden... Ik heb mijn model inmiddels terug
gestuurd en ik krijg een nieuwe!

Re: Nelis update: 28-4-'12 2x General Lee! Foto's van biede!
Gisteren heb ik de General Lee weer binnen gekregen! Ditmaal was het model in orde op de voorvering na. Deze zakte wat te ver in. Heb het model uit elkaar gehaald
en de veren wat opgerekt zodat deze wat stugger werden. Al met al best makkelijk te doen, met een beetje geduld...
Tijdens het fotograferen ben ik nog een verschil tegen gekomen: Het dashboard van de nieuwe versie is gedeeltelijk zwart uitgevoerd terwijl de oude helemaal beige was.
Hier de foto's van de ERTL Authentics versie en de nieuwe Autoworld/Greenlight versie samen:

''Oude'' interieur:

Nieuwe interieur:

Het model van Greenlight/Autoworld is ook iets donkerder oranje van kleur, dit is op de foto's ook wel te zien...
en de veren wat opgerekt zodat deze wat stugger werden. Al met al best makkelijk te doen, met een beetje geduld...

Tijdens het fotograferen ben ik nog een verschil tegen gekomen: Het dashboard van de nieuwe versie is gedeeltelijk zwart uitgevoerd terwijl de oude helemaal beige was.
Hier de foto's van de ERTL Authentics versie en de nieuwe Autoworld/Greenlight versie samen:

''Oude'' interieur:

Nieuwe interieur:

Het model van Greenlight/Autoworld is ook iets donkerder oranje van kleur, dit is op de foto's ook wel te zien...
Het zit m echt in de kleine details zo te zien.
De kwaliteit is verder hetzelfde?
De kwaliteit is verder hetzelfde?

Ja, die is verder het zelfde inderdaad. Toch vind ik de nieuwe versie er net wat beter uit zien...
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Maar welke is nu meer gelijkend op het orginieel?
De verbeterde de versie: Die van Autoworld/Greenlight. De eerste was gewoon een Dodge Charger R/T in de kleuren van de General Lee. Samen met de juiste kleur interieur,
velgen en antenne. Deze gaat net wat verder.
velgen en antenne. Deze gaat net wat verder.
Is er trouwens ook verschil in de filmversie en de serie versie?

Geen idee. Deze 2 zijn gebazeerd op de serie. De gewone ERTL versies zijn er ook naar de film. Ik weet dat er versies zijn met zwart interieur en deuren die open kunnen.
- alain_1978
Bedankt voor de vergelijking! Ziet er een mooi model uit.
Deze zou ik precies ook nog willen toevoegen aan mijn collectie in de afdeling "wagens waar ik in mijn jeugdjaren als klein jongetje vol bewondering naar keek"
Mooie update
Deze zou ik precies ook nog willen toevoegen aan mijn collectie in de afdeling "wagens waar ik in mijn jeugdjaren als klein jongetje vol bewondering naar keek"

Mooie update

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Re: Nelis update: 3-5-2012 The Judge...
Zo, dat was dat...
Nu weer naar een model dat ik al een tijdje zocht en toch best moeilijk aan te komen is...:
Pontiac GTO Judge uit 1970 in de super mooi kleur ''Cardinal red''. Het model is wederom van GMP en er zijn er maar 500 van gemaakt!
Ik wou deze graag hebben vanwege de mooie kleur die dit model heeft.
De foto's:

Ik ben er weer super blij mee!
Nu weer naar een model dat ik al een tijdje zocht en toch best moeilijk aan te komen is...:
Pontiac GTO Judge uit 1970 in de super mooi kleur ''Cardinal red''. Het model is wederom van GMP en er zijn er maar 500 van gemaakt!
Ik wou deze graag hebben vanwege de mooie kleur die dit model heeft.
De foto's:

Ik ben er weer super blij mee!

- subarufreak
- Contacteer:
- alain_1978
Re: Nelis update: 3-5-2012 The Judge...
Dat is weer een ferme machine dat je hier toont hé. De afwerking van het interieur ziet er subliem uit.
Strak model zeg en hij zit idd goed in de lak. Topaanwinst

Strak model zeg en hij zit idd goed in de lak. Topaanwinst

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'